Onze dochter is nu 3 maanden oud en we zitten er over te denken om al naar vier voedingen te gaan. Aan de ene kant vind ik haar nog veel te jong. Maar als ik naar ons schema kijk begin ik toch te twijfelen. We geven nu om 7:00, 11:00, 15:30, 19:30 en 23:00. We moeten haar om 19:30 én 23:00 uur wakker maken. Beide keren gaat dat enorm moeizaam en wordt ze er wat chagrijnig van. De fles van 19:30 gaat bijna nooit leeg, meestal blijft de helft staan. Om 23:00 drinkt ze vaak 3/4 van de fles leeg. We geven 180/6 met ongeveer 2,5 schep nutriton. Ze slaapt de hele nacht door en meldt zich pas weer om 6:45. Wat moeten we nou doen? De fles van 19:30 laten vervallen en de laatste geven rond 22:00 uur? En dan 180/6 blijven geven of de laatste fles verhogen naar 210/7? Of moeten we gewoon bij 5 voedingen blijven? Dat is voor ons natuurlijk geen probleem, we hebben gewoon het gevoel dat ze het zelf wel prima zou vinden als ze maar vier flessen per dag zou krijgen. Ze doet het trouwens fantastisch, groeit goed, slaapt goed en is een enorm tevreden meisje. Anderhalve week terug is ze voor het laatst gewogen, ze woog toen bijna 5,5 kg. Bij de geboorte woog ze 3285 gram. Ik hoop dat jullie ons advies kunnen geven. Alvast bedankt.
Hoi, Fijn dat het zo goed gaat! Het is inderdaad nog wat aan de vroege kant om met 3 maanden al over te gaan op 4 voedingen. Beneden de 4 maanden is het advies om niet langer dan 10 uur tussen 2 voedingen te laten. Evt. vanaf 4 maanden kun je kijken hoe het gaat op 4 voedingen. Misschien dat je nu nog 5 voedingen kunt aanhouden. Groetjes Angelique
Oke, nog even martelen dus Ze was gister echt met geen mogelijkheid wakker te krijgen, half slapend hebben we er een halve fles in kunnen krijgen (in een half uur tijd ofzo!) Misschien de tijden een beetje gaan veranderen zodat er wat langer tussen zit... Maar nog even een vraagje over de reactie. Gaat het er nou om dat ze nog geen 4 maanden is, of dat er nog niet langer dan 10 uur tussen de flessen mag zitten? Want dat laatste is nooit het geval, ook niet als ze nu naar 4 flessen zou gaan. Ze zou dan namelijk rond 7:00, 11:30, 16:00 en 22:00 uur krijgen.
Hoi, Zo te lezen is ze er misschien wel al aan toe om 4 voedingen per 24 uur te krijgen. Zoals je aangeeft zit er niet meer dan 10 uur tussen 2 voedingen. Dat is prima. Het belangrijkste is dat ze tevreden is en goed groeit. Groetjes Angelique