lieve mama's Ik weet even niet goed wat ik hiermee aan moet.. Ben echt een trotse mama van een lieve zoontje van 11 maanden alleen vanaf 19,00 uur is het een drama hier in huis. Weet even niet zo goed wat ik ermee moet en begin me hoop moed en geduld op te raken Blijkbaar hanteer ik een verkeerde slaapritme aan want door mij slaapt mijn baby niet goed en weet niet waar hij aan toe is. Een dag haalt mama hem wel uit bed de andere dag probeer ik de zogenaamde 5 min regel. pfff gewoon dood spoor. Wie kan ons helpen met een goed slaappatroon wat doen jullie vanaf et moment dat je kindje moet slapen? waarom na het lezen van zijn boekje en leggend in zijn bed begint meneertje 2 uur te krijsen dat soms de buren beginnen te stampen. Wat doe ik verkeerd? en wat doe ik eraan? graag zie ik tips en adviezen tegemoet
hier zoontje van 10 maand. Ik doe hem naar bed als hij moe is, dus niet stipt om 19.00uur. Het hangt heel erg af van zn middagslaap wanneer hij 's avonds moe is. Dus de ene keer gaan we om half zeven naar boven en een andere keer is het half negen of negen uur.
jaah erg frustrerend word er gek van!! hihi tuurlijk mag je meelezen en hopen dat iemand ons tips kan geven! super bedankt
heb ik ook geprobeerd alleen blijkbaar die van ons is dan zo over zijn vermoeidheid heen dat hij alleen maar irritant gaat doen en jammeren en hangen. Echt slapen lijkt voor hem een nachtmerrie. dacht op een gegeven moment weetje laat et gaan en kijk wanneer hij moe is nou meneertje bleef tot 11 uur gewoon hangen ik heb hier regelmaat nodig ! jah klinkt mss beetje raar maar blijkbaar heeft mijn kleine nu gewoon vaste ritme nodig die gewoon echt werkt
Wat ik doe als hij wel moe is, maar nog niet de rust heeft om te gaan liggen slapen is naast hem liggen op een donkere slaapkamer (wij slapen samen, dus dan liggen we gewoon samen in een 2persoons bed). Als het licht is, gaat hij ook over zijn slaap heen en blijft hij spelen,klauteren,praten,klimmen. En zolang hij lekker speelt en niet hangerig is laat ik hem rustig beneden, wordt hij wat huilerig omdat hij moe is, dan gaan we naar boven en op donkere kamer enz. En misschien lekker lang in bad van tevoren of juist de buitenlucht in? Zijn wel dingen waar onze zoon moe van wordt.
Let je op moeheidssignalen? Er zijn al vroegere signalen dan huilerig worden van de slaap namelijk. Hoe slaapt hij overdag en hoeveel? Hoe ziet zijn ritme er nu uit? Ik werk tevens met rust voor het slapen gaan, geen drukke dingen meer doen. Dan een vast ritme.... bijvoorbeeld eerst pyama en slaapzak aan, laatste fles, livht uit (lampje op de gang aan) en dan in bed leggen. Beetje huilen mag hier, maar als de dame overstuur is ga ik erbij zitten of zo. Wellicht helpt gewoon je aanwezigheid?