dagplanning / signaal liedjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Chivay, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chivay

    Chivay Fanatiek lid

    31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hey Hallo allemaal...

    Ik ben op zoek naar signaalliedjes voor het kinderdagverblijf waar ik werk. Het gaat om een speciale doelgroep waarbij veel structuur erg belangrijk is... Nu willen we dus zoveel mogelijk momenten van de dag koppelen aan een liedje...

    We hebben er al een hoop...
    Starten met eten, klaar met eten enz...

    maar heeft iemand van jullie nog leuke tips om momenten van de dag aan te geven? Opruimen? Binnenkomst? Naar huis toe?
     
  2. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.873
    1.366
    113
    Misschien kunnen jullie zelf leuke liedjes verzinnen op een bepaalde wijs? Ik verzin voor Thijmen heel vaak liedjes voor van alles. Heb er wel een voor het gaan slapen als je die nog zoekt? Al heb je daar natuurlijk al bekende liedjes voor :)

    Het kdv waar Thijmen zit heeft trouwens een dagen van de weekliedje wat 's ochtends gezongen wordt en een goedemorgenliedje over wie er naast je zit. Is dat iets?

    En misschien kun je nog iets vinden op www.kinderliedjes.nl.
     
  3. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Ik heb ook op een kinderdagverblijf gewerkt en bij het opruimen zongen we:

    "Opruimen, niet spelen! Al het speelgoed op zijn plek!" Maarja het heeft weinig zin als je de melodie niet weet.
     
  4. firegirl

    firegirl Niet meer actief

    Bij weggaan kun je misschien het muziekje van Bassie en Adriaan gebruiken?

    Dag vriendjes, dag vriendinnetjes...

    Misschien een idee? (kan trouwens ook bij binnenkomst: Hallo vriendjes en vriendinnetjes)
     
  5. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    En ik zocht ook nog naar een ander liedje op internet/ you tube, maar ik kon hem niet vinden.

    Die ging ongeveer zo:

    "Hallo, hallo, wat is het fijn om jou weer te zien, hallo, hallo, wat is het lang geleden! Geef mij je hand, en dan vieren we feest. Want je bent weer terug. Waar ben je al die tijd geweest?"
     
  6. Veraenroy

    Veraenroy Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Opruimen
    we gaan opruimen
    zet het waar het hoort
    Alle spullen soort bij soort
    Opruimen
    we gaan opruimen
    ruim de boel maar op!
     
  7. conijn

    conijn Bekend lid

    24 okt 2008
    691
    0
    0
    Even ter aanvulling op de vorige post van veraenroy:

    Dit is een lied van de Piramide cd. Hier staan ook wat liedjes op die aankunnen sluiten bij momenten op een dag. Wij gebruiken m op school in de kleuterklassen. Het gaat om er methode piramide (vve programma)

    Liefs
     
  8. hulkie

    hulkie Actief lid

    12 feb 2010
    218
    0
    0
    ha, da's een goeie, mijn jongste leert dit liedje op de psz, en zingt het altijd maar half om half, nooit helemaal,en ik ken het liedje niet. maar nu heb ik de volledige tekst, altijd leuk voor het opruimen thuis, als ie dan ook net zo goed opruimt als op de psz....... want daar blijken ze altijd alles beter te doen;)
     
  9. Veraenroy

    Veraenroy Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.019
    0
    0
  10. Veraenroy

    Veraenroy Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Denk er maar niet aan dat hij het thuis dan beter gaat doen. Bij Jelina ook niet het geval ;) hoe leuk ik het liedje ook meezing hahahaha
     
  11. Chivay

    Chivay Fanatiek lid

    31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    :) Kijk super! Dat opruimliedje ken ik idd, maar alle aanvulling is welkom! Komen een aantal mooie sites voorbij!
     
  12. meggytje

    meggytje Actief lid

    3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Ik werk op een school voor speciaal basisonderwijs en wij gebruiken picto's om aan te geven wat er gaat komen.
    We gebruiken de picto's van Sclera picto's
    Daar staan alle mogelijke picto's op, super handig!!!
     
  13. Chivay

    Chivay Fanatiek lid

    31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    :) Tnxs mooie site! Wij maken idd ook al gebruik van picto's.... maar merken dat we meer nodig hebben... & onze kids reageren heel goed op liedjes...

    Maar ik ga zeker even op die site snuffelen, mooi duidelijk!
     

Deel Deze Pagina