Je kent het wel, je zit in de tram of staat in een winkel en je hoort een gesprek (mensen..iets zachter praten dus..) en dan ineens..komt er een woord tevoorschijn wat totaal nieuw is of in een nieuw jasje is gestoken.. mijn woord voor vandaag is: PartySmoker (ach ja het bekende woord gelegenheidsroker is natuurlijk niet echt stoer, dat snappen ij natuurlijk ook haha!!)
poepenkannen Maar zo'n wordt bedoel je niet Dit woord kwam van mijn zoontje af die pannenkoeken bedoelde
Was iets voor school aan het lezen en daar kwam het woordje xenofobie voorbij , wist de betekenis ervan ook niet .. ( voor degenen die het ook niet weten het is vreemdelingenangst )
kuizen - vlaams nederlands voor schoonmaken, ik hoorde toen ik stage liep in belgie ik weet eigelijk niet of je zo schrijft lol
Ik heb gisteren avond het woordje '' Pether '' gehoord ... hhahahah het ( volgens mijn vriend ) de engelse vertalen voor peer ... hahaha .. ik was gelijk melig gisteren avond
Niet gehoord of zo, maar wilde julliie deze niet onthouden: Epibreren Tis een woord zonder enige bijzondere betekenis. Google maar even. Interessant om eens ergens in een conversatie te gooien
HAHAHAH typisch onze Daan weer met zo'n woord..... Goed woord hoor Daan. Ik ga hem vandaag direct uitproberen bij mijn man.
Niet van vandaag en ook niet van mij, maar mijn moeder zag een keer een boek in de bibliotheek (ik was vijf ofzo) en zei: "Kijk Es, een boek over bedoejenen!" Vrij frappant dat IK haar aan het verstand moest brengen dat het Bedoeïenen waren! En een oude vriendin van mijn moeder zei tegen de pollepel altijd steevast polluhpèl (met de klemtoon op de laatste lettergreep), niet als grapje maar omdat ze serieus dacht dat het zo hoorde!
yoghunt in plaats van yoghurt.... ukkele (zei mijn pa altijd tegen joekelille (schrijft het ff hoe je het uitspreekt)....