Sinds een week of 1,5 heb ik regelmatig last van mijn stuitje. Vooral na lang zitten. En vooral op een 'harde' stoel. Bv. bureaustoel. Heb dit nog niet eerder gehad en doet echt flink zeer. Klinkt het iemand bekend?
Klinkt zeer bekend! Ik heb er ook regelmatig last van en dan voornamelijk op mijn werk. Ik zit dan heel de dag op een (harde) bureaustoel en na een tijdje krijg ik erg last van mijn stuitje. Het rare alleen is, is dat ik er meer last van heb wanneer ik een jurk aan heb dan wanneer ik jeans draag. De verloskundige adviseerde me om desnoods naar de fysio te gaan, maar ik vindt het tot nu toe niet zo erg dat ik bij de fysio langs ben geweest. Volgens mij komt het doordat je gewrichten en banden soepelder worden. Maar of dit ook echt het geval is, weet ik niet zeker.
Ik zou naar een gespec. Bekkentherapeut gaan. Met die klachten is bij mij bekkeninstabiliteit begonnen
Ik ken het ook en ook mag de bekken peut gaan bellen van de verloskundige..Ik ga dit wel doen omdat ik dan iig zeker weet dat het mn bekken zijn en erger kan voorkomen mocht het zo zijn.. En Pandora kan het weten helaas! Ik wilde eerst ook niet gaan maar aangezien ik al langer met pandora klets en haar verhaal ken ga ik toch maar wel even langs..
Hmm... Ik heb ook last van mijn stuitje als ik lang gezeten heb..! En ik heb ook al weken een soort spierpijn in mijn linkerbil, en dit voel ik extra goed bij bepaalde bewegingen (bijvoorbeeld mijn linker been optrekken, of bij schoenen aantrekken). Heeft dit er ook mee te maken??
Waarschijnlijk wel. Gisteren nagevraagd bij gyn. Pijn is je stuitje valt ook onder bekkenpijn en KAN een voorloper zijn van BI. Zeker dus aangeven bij je vk.
@Inge 88 Ik had precies hetzelfde en had het terloops gemeld bij de VK, omdat ik dacht dat het bij de standaardkwalen hoorde. VK was gelijk gealarmeerd en heeft me direct doorgestuurd naar de bekkenfysio. Je moet het dus zeker melden! En ondertussen rustig aan doen en je bewegingen afwisselen, want anders wordt het alleen maar erger.
En vaddie, wat zij de gyn? Hier ook pijn in stuitje. Vorige week ook al maar toen dacht ik dat het door het lange zitten kwam. Vandaag naar de stad geweest en veel gelopen en nu dus ook last. Naar gevoel!
Jup zo is hier de eerste zwangerschap de bi begonnen. Later in een rolstoel en pas nadat mn staartbeen eruit is gegaan (jaar later) is de pijn verdwenen..
Oei Ik schrik wel even van jullie berichten! Ik dacht echt dat de pijn in het stuitje er een beetje bij hoorde en die 'spier'pijn in m'n bil ook! Ik heb er ook niet zo verschrikkelijk veel last van, vandaar. Ook ben ik nog helemaal niet ver, kan dit zich al zo vroeg ontwikkelen? Ik ga jullie advies opvolgen en de verloskundige maar even inlichten! Ben benieuwd hoe dit gaat lopen..!
Ja dat j kan zo vroeg...loop er al vanaf de 13 weken mee ( of ik loop bijna niet meer...zo kan ik het ook zeggen )
@ Inge ik had het al vanaf 9 weken. als je er gevoelig voor bent dan kan je het al snel ontwikkelen. ik had er ook zonder de hormonen last van.