Hallo, Mijn kleine wordt morgen drie maanden. Ik heb sinds een week of twee een goed ritme te pakken. Ik ben benieuwd hoe dat bij andere is. 07-07.30 uur 1e fles. Dan spelen, rond half 9 naar bed. Dan wil ze vaak maar een uurtje slapen. Hoe is dat bij andere. 11.00 uur 2e fles. Spelen etc. Meestal rond 12.00 uur naar bed. Dan slaapt ze vaak 2/ 2,5 uur 15.00 uur 3e fles. Spelen etc. Meestal tot half 5, kwart voor 5. Dan naar bedje tot meestal half 7. 19.00 4e fles, spelen en dan badje en rond 20.00-20.30 naar bed. 22.30 5e en laatste fles en meteen terug naar bed. Soms komt ze 's nachts nog, maar dan krijg ik haar meestal stil met een speentje. Als dat echt niet lukt, dan krijgt ze een heel klein flesje. Ik maak me alleen zorgen dat ze 's ochtends maar een uurtje nog slaapt, is dat niet wat weinig? Ik ben benieuwd naar jullie dagritmes. Groetjes Maaike
Hoi, Mijn kleine wordt ook morgen drie maanden. En zijn ritme is als volgt: Hij word tussen 6.30 en 7.15 wakker, dus dan 1e fles. Daarna mee in de wagen onze oudste naar school brengen. En dan rond kwart voor 9 naar bedje toe. Ook hij slaapt dan maar een uurtje. Rond 11.00 2e fles, dan even spelen knuffelen etc., en rond 12 uur half 1 naar bed. En dan slaapt hij de ene keer tot half 3 en de andere keer ook maar een uurtje. 14.30 3e flesje, i.v.m. halen oudste dochter van school. En dan tussen 4 en kwart voor 5 weer naar bed toe. Meestal slaapt hij dan nog geen uur. En wordt dan gezellig tussen etenstijd wakker. (de ene keer vrolijk en de andere keer ontzettend chagerijnig) hij kan dan ook flink huilen. Dan gaat papa rond kwart over 6 met hem douchen en krijgt hij gelijk daarna zijn fles. Tussen kwart over 7 en half 8 ligt hij dan op bed. De laatste fles krijgt hij tussen 22.00 en 22.30. En ook dan gelijk weer terug in bed. s'nacht krijgt hij geen voeding meer, en een speentje heeft hij niet. Heel af en toe jengelt hij wel eens maar ik laat hem dan liggen, na een aai over zijn bolletje natuurlijk. Dus die van jou slaapt echt niet weinig hoor. Lekker juist! Groetjes
Hoi Maaike, Bij ons is het juist andersom, hij slaapt 's ochtends een uurtje of 2,3, maar 's middags af en toe een uurtje. Volgens mij hebben jullie een hartstikke goed ritme hoor! groetjes!
Hier mijn schema. Ik geef nog 6 flessen omdat hij er nog niet aan toe is om het te doen met 5 flessen: 7.00 eerste fles, knuffelen, spelen en rond 9 uur naar bed hij slaapt dan max 45 min! 10.00 tweede fles, knuffelen, spelen, buiten wandelen hij slaapt dan de hele tijd in de wagen ong. 2 uurtjes. 13.00 derde fles, knuffelen, spelen en dan rond 2 uur naar bed hij slaapt dan soms tot aan de volgende fles 16.00 vierde fles, knuffelen, spelen en in bad. hij is na deze fles wakker tot aan zijn volgende fles. 19.00 uur vijfde fles, knuffelen en naar bed tot aan de volgende fles 22.00 uur laatste fles drinkt hij slapend op. s'nachts altijd nog een fles rond 3 uur.
Mijn monstertje heeft helemaal een beroerd slaapschema 8uur 1ste fles, daarna niet meer slapen of per toeval in slaap vallen :-D Dan om 12uur fles en om 13uur poging om te slapen. Heel soms als ik geluk hebt dan lukt dat maar dan wel op de buik, anders niet. Dan om 16uur of 17uur ligt eraan of ze slaapt een fles. Daarna weer een slaappoging. Dan om 20uur of 21uur eerst in bad en dan de laatste fles. Ze slaapt heel de nacht dan door. Fenne is maandag 3 maanden, ze slaapt overdag weinig daarintegen slaapt ze snacht dus erg goed. Wel doet ze overdag weleens van die hazeslaapjes in de wagen, of auto of box maar das nooit lang
hier ook een wakkere dame overdag...slaapt eigenlijk alleen in de ochtend een uurtje na haar fles van 8 uur...maar slaapt pas om 10 uur... verolgens eigenlijk de gehele middag wel wakker en wil ge-entertained worden ..Na de fles van zo rond 3 uur is Marit helemaal vd planeet, en slaap vervolgens steeds meteen weer door na haar flessen de rest vd dag..snachts komt ze nog wel 1 keertje
Hoi, Het doorslapen 's nachts gaat hier nu hartstikke goed. Nu slaapt ze alleen in de ochtend en in de namiddag maar een uurtje en na rond 12 uur slaapt ze wel een uurtje of 2 /3 .
Siem is ietsje ouder en heeft sinds een week ongeveer hetzelfde ritme. Hij slaapt 's ochtneds meestal maar drie kwartier tot een uur. Hij heeft dan echter al zo veel uur achter elkaar 's nachts geslapen, dat ik me er echt geen zorgen om maak hoor. Siem wordt nog 1 á 2 keer 's nachts wakker voor zijn speentje, soms al helemaal niet meer. Ik vind dit een heel fijn ritme en ik vind dat jullie dat dus ook hebben. Tenminste, als je kleine meid er happy bij is. Dat is voor ons altijd de leidraad geweest: niet de voorschriften, maar Siems welbevinden. Hij heeft dit ritme aangegeven, niet ik.
Jolijn is haar rtime een beetje kwijt geloof ik, ze slaapt (overdag) slecht en huilt om het kwartier ook drinkt ze mider dan ze deed, soms laat ze meer dan een halve fles staan. Ook huilt ze overdag in haar bedje, terwijl ze echt moe is als ik haat in bed leg.... 's Nachts slaapt ze goed, wordt soms wakker, maar valt zelf weer in slaap. Ik ga er dus niet naar toe.. Nou moet ik wel zeggen dat ze ook niet huilt als ze wakker wordt Ik hoop dat ze snel weer "een" ritme te pakken heeft, want dit vind ik zo zielig. Herkennen jullie dit? Gr
Merel heeft nooit meer als een uurtje tussne de voedingen geslapen, nu nog steeds niet. Heel soms, bv. na baby zwemmen is ze zo moe, dan slaapt ze 1,5 uur. Ze slaapt van 7.00 tot 8.00, van 9 tot 10, van 12 tot 13, van 15 tot 16 en dan van 19.30 tot 7.30 (met een fles om 22.30)
Tijn houdt al een aantal weken een vast schema aan. 7.30 Wakker en een flesje. hij gaat dan meteen naar bed terug. 12.00 Wakker. Flesje en even lekker een uurtje spelen en knuffelen. 15.00 Wakker. flesje en lekker spelen en wandelen hij slaapt niet tot zijn volgende voeding. 18.00 In bad en babymassage. 18.00 Flesje en lekker naar bedje. 23.00 Maken we hem wakker voor zijn laatste flesje. Hij slaapt dan weer door tot de volgende ochtend 7.30
Mijn zoontje slaapt 's ochtends steeds langer. 's Avonds voor half 11 wil ie écht niet in z'n bedje maar heeft hij z'n super-wakkere periode. Papa komt rond half 7 thuis van werk, dus die vindt het erg leuk om nog even met 'm te kunnen spelen, dus slapen is er niet bij. Hij is meer een uitslaper.... Dit zijn ongeveer z'n tijden: rond 9 uur wakker, eten, meteen weer slapen rond 13.30 wakker, eten, spelen/in box of als we gaan wandelen slapen in de wagen rond 16.30 eten, slapen (poging, lukt niet altijd) rond 19.30 eten, spelen met papa rond 23.00 eten, slapen (na max 10 minuuitjes huilen in de wieg) In totaal slaapt hij zo'n 14 a 15 uur per dag. Op het CB hebben ze gezegd dat ik gewoon maar moet toegeven aan zijn wakkere-periode. Nu maakt dit ook niets uit, maar als ik in januari weer ga werken, zou ik het wel fijn vinden als hij om 19.00 zou gaan slapen, 22.30 fles en dan tot 7 uur slapen.
hier al maanden hetzelfde schema 9.00 wakker en fles 10.00/10.30 slapen tot 12.30 13.00 fles 14.00 tot 16.30 slapen 17.00 fles en meestal wakker tot laatste fles.....soms dutje van half uur 19.30 laatste fles en meteen naar bed
Hey, Keld wordt overmorgen 3 maanden, maar hij heeft al een 3-4 tal weken hetzelfde ritme. Hij wordt tussen half acht en halftien wakker, dan krijgt hij zijn flesje en speel ik wat met hem. Ik leg hem daarna in zijn relax terwijl ik de afwas en enkele klusjes doe. Tussen 12 en 1 krijgt hij zijn 2e flesje, daarna slaapt hij soms, of 'speelt' hij een beetje. Tussen 3 en 5 krijgt hij zijn 3e flesje, dan wordt er gespeeld en in bad gegaan. Normaal krijgt hij rond halfzeven- 7 uur nog een flesje, dan ligt hij in zijn relax bij ons voor de tv en valt hij meestal in slaap rond halfacht - 9 uur. Ik maak hem wel altijd wakker rond de 10 voor zijn laatste flesje, die hij dikwijls niet leegdrinkt en dan gaat hij slapen. Dus, hij slaapt helemaal niet veel overdag, maar des te beter s'nachts. Trouwens, dit was mijn ritme voor ik terug begon te werken, ik doe dit nog steeds zo als ik thuis ben en ik denk dat de oma's dat ritme ook we aanhouden. Voor mij werkt het prima!
Dit is ons soort schema, varieert nog wel eens wat, maar over het algemeen gaat het zo; 7.30 uur wakker, schone luier, flesje. Na een uurtje weer naar bed. 11.00 uur wakker, schone luier, aankleden, flesje, daarna meestal even naar de supermarkt ofzo. Na 1,5 uur weer naar bed. 15.30 uur weer wakker, schone luier, even op de buik liggen, flesje, beetje spelen enzo, na anderhalf uur ofzo naar bed, ligt eraan of ze slaperig is of niet. 18.30 wakker, in bad (doe ik om de dag), flesje en 19.30 naar bed. 11.00 uur, maken wij haar wakker, fles en slapen tot ong. 7.30 uur.
mijn zoon heeft helemaal geen ritme.... hij eet ongeveer om de 3/4 uur, slaapt nauwelijks overdag. snachts slaapt hij wel door.. maar dat was het dan. echt een ritme zoals jullie opschrijven met tijdstippen en zo.. nee dat is me nog niet gelukt
Hoi, Ik heb dit topic geopend en wij hadden een aardig ritme. Maar sinds een paar dagen is dat aardig op zijn kop gezet. Mevrouw wil moeilijker naar bed, wordt 's nachts rond 05-06.00 uur wakker. Nu had ik me opgegeven bij jonge gezinnen voor de sprongwekker. Ze is nu 14 weken , maar ruim 2 weken te vroeg geboren en volgens hun zou ze nu rond haar 3e sprong van 12 weken zitten. Ik wist niet dat dit zoveel invloed kon hebben. Was dat bij andere ook het geval? Groeten, Maaike
Hoi maaike, Dat vroeg ik me nu net ook af! Wij hadden ook een redelijk ritme gekregen, maar sinds een paar dagen wordt hij weer in de nacht wakker of heel vroeg in de ochtend. Hij is donderdag 10 weken, maar 2 week te laat geboren en dus ook volgens hun rond het 12weken sprongetje zitten. Groetjes
Onze kleine meid heeft nog steeds dezelfde ritme als toen ze 2 maanden was. Zij word Zondag 3 Maanden 06.30 BV 10.00 FV 13.00 FV 16.00 FV 19.00 BV 22.00 BV OF FV Meestal slaapt ze na de eerste ochtend voeding tot 10 en heel soms slaapt ze daarna door tot 12. Middagdutje doet ze vaak in de kinderwaken tussen 13.00 en 16.00. Maar het gebeurd ook weleens dat ze de hele dag wakker is. En soms slaapt ze gewoon veel. Ze is wel altijd wakker van 19.00 tot 22.00 dat doe ik ook express want dan slaapt ze goed en komt ze niet in de nacht. En lekker een badje voor de voeding en dan lekker slapen
Ik wacht al trouwens paar dagen op dat sprongetje. Ik heb nu een draagzak waar haar beentjes aan de zijkant bungelen. Heerlijk ding, ik denk dat ik dat maar gebruiken als het sprongetje zich aankondigd. Yocena is trouwens 10 dagen te vroeg geboren. Dus ze zou hem nu moeten krijgen ongeveer. Ze is bijna 13 weken.