Siem heeft sinds maandag last van diarree, vooral vandaag ook echt heel dun. Mijn man is vandaag met hem langs de assistent van de HA geweest, en zij vermoedde dat hij al tandjes krijgt. Hij heeft idd veel meer speeksel en kwijlt dus vaker, de laatste tijd. Daarnaast 'bijt' hij graag op de flessenspeen of je vinger en hij stopt steeds vaker zijn eigen wijsvingertje in zijn mond en dan kwijlt hij flink. Ondanks de lastige diarree heeft hij geen koorts en hij lacht nog heel veel. Ook brabbelt hij veel en hij komt behoorlijk vrolijk over. Moet ik met hem naar de HA of kunnen we het zo nog even aanzien? Heeft iemand een idee of dit idd tandjes kunnen zijn? Dank je!
Is er niemand die weet of er iets anders aan de hand kan zijn? Ik vind Siem nog zo jong voor tandjes, dus ik twijfel of ik die uitleg moet geloven. De HA zelf heeft Siem niet gezien. Wanneer gebruik je ORS?
Hoi Juud, Sara heeft maar liefst 12 dagen diarree gehad. Ook geen koorts en gewoon vrolijk en dronk ook best oke. Volgens HA een buikgriep. Ik dacht eerst ook nog tandjes (ook meer kwijlen, op alles kauwen etc) maar dat lijkt niet het geval te zijn. Diarree heerst ontzettend op dit moment dus het kan bij Siem best ook een buikgriepje zijn. In principe hoef je geen ORS te gebruiken zolang je kindje voldoende drinkt (600cc), plasluiers heeft, huilt met traantjes oftewel zolang er geen aanwijzingen zijn voor uitdroging. Diarree is verder best onschuldig en je kunt er helaas helaas, hoe frustrerend ook, weinig aan doen. Ik zou het een dagje aankijken en anders toch naar HA gaan, helemaal voor het weekend. De ha kan toch alles even checken en dat is voor jezelf wel prettig.
Siem drinkt bijna een liter per dag, maar ik heb wel het idee dat hij erg veel dorst heeft iedere keer. Daar waar we eerst nog ruim een half uur per flesje zaten, is het nu in een kwartiertje op. Hij plast minder, maar hij plast nog wel. Omdat hij bijna niet huilt, heb ik nog geen traantjes kunnen ontdekken, maar ja, dat zegt dus weinig. Ik heb besloten dat ik morgen toch maar naar de HA ga, al is het maar voor de zekerheid. Ik ben benieuwd.