Nierbekkenonsteking - blaasonsteking

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door woezelenpip1980, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Zet hier even mijn hele verhaal in van de laatste weekjes ...

‎18 dec : Sophie heeft opeens hoge koorts 39.5.. S,avonds liep het zelfs op naar de 40.5 HAP gebeld en moesten langs komen er werdt gezegt lichte keelonsteking en lichte ooronsteking niks mee gekregen afwachten ...

19 dec : Sophie nog steeds hoge koorts 40.5 erg veel last van spugen diaree en drinkt slecht . Huisarts gebeld en moesten langs komen om 14.40 uur , we waren daar al netjes op 14.30 uur de temperatuur was inmiddels gestegen naar 41.6. We waren pas om 15.10 uur aan de buurt er was wat tussen gekomen .
    Ja eindelijk we mogen komen sophie uitkleden en hij wou Sophie even tempen want 41.6 graden wat ze bij mijn ouders had was wel erg hoog .
    dus eerst 10 minuten wachten tot ze eindelijk een thermometer hebben gevonden om anaal te meten .
    weet meneer niet eens hoe die werkt naar even klooien was het gelukkig kwam op 39.9 graden komt die aan van nou waarschijnlijk is jou thermometer niet goed want kom nu op 39.9 ..
    Ow zeg ik hij is altijd gelijk in het ziekenhuis nou volgens hem niet dus ik zo van wacht maar dus mijn thermometer gepakt en gemeten ook precies 39.9 dus ja wie heeft er nu gelijk . meneer was stil ..
    Daarna nog oortjes getest ging ook al lekker makkelijk niet dus je kon wel merken dat die niet veel verstand heeft van kinderen tjongen jonge
    Meneer had zijn kleine onderzoekjes gedaan mocht ik Sophie weer aankleden uhhh ja waarschijnlijk een virusje
    Ik zou maar ik vertrouw het niet en kan ook niet zeggen dat ik zo geruster wordt , wat wil je dan dat ik zeg nou niks stuur me maar door naar een kinderarts die weten hoe en wat van kids ...
    Dus hij bellen naar ZH en we kunnen gelijk komen temp was wel heel erg hoog wat ze ervoor had toch even kijken ..
    Wij naar ziekenhuis waren gelijk aan de buurt allemaal kleine onderzoekjes wat blijkt dat ze dus een flinke virusinfectie heeft , flinke buikgriep met erge diaree oorpijn licht onsteking en een schraal keeltje en waarschijnlijk ook erg last van spiertjes ( spierpijn ) door die virus . Ze kunnen helaas niet veel voorschrijven zetpillen , en in de gaten houden ... Ze moet voldoende drinken , plasluiers hebben enzo . verder meer johannesbroodpitmeel dat de voeding nog dikker maakt voor het spugen .. en even aankijken mocht het minder worder moeten we gelijk weer aan de bel trekken ..
    Iets voor het spugen geven ze niet gauw even meer JHBPM geven .. en verder even afwachten.. Gelukkig was de temeratuur daar ook al flink gezakt en was ze veel fitter geworden .. ze kon weer lachen en ik had echt zo iets van wat doen we hier ..
    maar de kinderarts zei al het is allemaal goed dat je hier heen bent gekomen want normaal is 41.6 niet normaal en als ze dat nu nog had , had ze echt moeten blijven ..
    Maar gelukkig ons meisje is gewoon lekker mee naar huis ..
    S.avonds liep de koorts weer op naar 40 graden .. Maar een zetpil gegeven ...

20 dec : Sophie begon de dag met lichte koorts maar zelfs met de zetpillen bleef haar temperatuur rond de 40 graden .

21 dec : Sophie totaal niet fit .. Weer koorts 39.6 niet willen drinken ook al iets afgevallen , woog in ziekenhuis en thuis 6870 en nu 6760 pffff net nog wel een kleine plasluier lang niet wat ik gewend ben .. bewaar de luiers weg even .. ze ligt nu in de maxicosi suf te liggen te rillen van de kou arme meis.

22 dec : Weer met sophie bij HAP geweest nog steeds koorts tot 41 graden .urine is getest erge blaasontsteking ( nierbekkenintsteking ) en ook echt een flink blaasontsteking leuco,s kwam op 3+ e ook nog bloed ...Urine wordt doorgestuurd voor verdere controle ... Ze heeft nu AB ( amoxicilline) gehad dit moet morgen al verbetering geven zo niet direct weer langs komen.. De urine is naar het Labatorium gestuurd en kunnen we over een aantal dagen naar de huisarts bellen voor de uitslag hiervan ..

23 dec : Sophie koorts vrij Antibiotica doet zijn werk gelukkig ..

27 dec : Weer met Sophie naar HAP kind smakte naar adem , had een snotprop zoals de arts zei in haar keel , keel is ook heel erg rood .. We hebben alleen neuspray mee gekregen zodat alles wat los kon komen ...

29 dec : Met sophie toch weer bij de hap. ze heeft piept heel er met ademen . Ze is erg benauwd drinkt flesje hierdoor slecht leeg . Moesten gelijk langs komen .
    We zaten daar al even en Sophie werdt heel erg benauwd assistente nam haar gelijk mee naar de arts ..Die heeft even naar haar longentjes geluisterd en klonk ook erg piepend ze kwam al moet verneveld worden maar moesten even wachten op een andere arts die had een spoedgeval.. Toen die arts kwam liep de assistente gelijk naar haar toe met Sophie en ging gelijk kijken want ze was zo erg benauwd en die zei met spoed vernevelen want ze werdt echt benauwd .. Verneveling heeft geholpen alles kwam los daarna nog even rustig wachten in een aparte kamer om ook Sophie weer rustiger te krijgen die was helemaal overstuurd door de verneveling , Ook kregen we een puffer met salbutamol mee voor thuis , Als we thuis waren konden we haar de puffer geven en s,nacht nog maals zodat hopelijk ook alles snel los kwam ...

30 dec - 01 jan : Sophie hoest nog aardig wat puffer heeft ze nog steeds nodig soms erg benauwd ..

02 jan : Vandaag gebelt of de uitslag er al was van de urine die opgestuurd was naar het lab , maar die was er nog niet . S,middags weer urine opgevallen van Sophie en even laten testen er zaten nog (eiwitten - witte bloedcellen in ) ze hebben het op kweek gezet morgen weer even terug bellen ...

Nu mijn vraag herkent iemand dit en dan voornamelijk dat ze van 22 dec tot 29 een antibiotica heeft gehad en gisteren zaten er nog (eiwitten - witte bloedcellen in ) .. we hebben een arts die totaal niet naar ons luisterd dus wat zou beter zijn weer ab vragen om ellende met niertjes te verkomen ? Of wat anders doorsturen voor meer controle iemand tips maak me wel een beetje zorgen eigenlijk overal lees je dingen als ze nog langer zou doorlopen gevolgen voor haar niertjes ........ we zijn bezig met een andere huisarts deze is het vertrouwens door vele foutjes niet alleen bij sophie maar ook bij me zelf en andere 2 kids weg ... maar wacht nog even op de uitslag vam de labotorium van de urine .,..

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Heb niet je hele verhaal gelezen (lees niet zo snel.)
    Ons zoontje had met 8 weken nierbekkenontsteking.
    Ook opeens hele hoge koorts sávonds dus gelijk naar het ziekenhuis. Daar aangekomen bloedgeprikt en was al snel duidelijk dat zijn ontstekingswaardes verhoogd waren dus dat hij zowiezo 3 dagen moest blijven want er was wat op kweek gezet en daar de uitslag van duurde 3 dagen.
    Na 2 dagen bleek dus dat hij een nierbekken onsteking had. Dus gelijk gestart met anti biotica, uiteindelijk heeft hij 7 dagen in het ziekenhuis gelegen en thuis ook nog 5 dagen anti biotica dit was zo sneu omdat hij er vreselijke kramp van kreeg en spuitluiers.
    Nu heeft hij na 2 maand een echo van de nieren gehad hier was alles goed, na 6 maand (vorige week) heeft hij een nierscan gehad om te kijken of er littekenweefsel is ontstaan dat schade veroorzaakt. Dit was gelukkig niet het geval hij is dus 100 % gezond verklaard!
    Als je het idee hebt niet serieus genomen te worden door de behandelend arts vraag dan om een second opinion hier heb je ook recht op!
    Ook zou ik de urine in de gaten houden (hier stonk het verschrikkelijk) En koorts opmeten zeker 1x in de week doen wij nog steeds.

Ik zou zeker zo snel mogelijk een andere kinderarts bellen voor een afspraak, hier moet je echt op hameren!
    Mocht je nog vragen hebben dan graag prive.

3. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Het kan zijn dat na een kweek blijkt dat je dochtertje andere antibiotica moet hebben...
    Heel veel beterschap voor de kleine meid en als je het niet vertrouwd gewoon opnieuwaan de bel trekken

4. woezelenpip1980

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Hier stinkt de urine ook heel erg soms lijkt het net of ze een diaree luier heeft zo erg ... wacht nog even op de uitslag vanmiddag ga zo even bellen of ze al meer weten ...

5. woezelenpip1980

10 okt 2011
    354
    0
    0
    net gebelt en urine was niet goed ze gaat even overleggen met de arts en belt me zo terug maak me toch wel zorgen nu ... zal zo ook even vragen wat er precies e zien was is de urine van haar ..

6. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    Hier ook dochter gehad met hoge koorts.
    Eerste keer weggestuurd met virusje en uitzieken.
    Na paar dagen weet terug en wouden ze urine onderzoeken voor de zekerheid, en ja hoor, blaasontsteking.
    Na de ab weer controle maar was nog steeds niet goed en moest nog een keer ab hebben.
    Daarna gelukkig wel weer goed.
    Laat je niet afschepen hoor!

7. woezelenpip1980

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Hier kwam ik zelf op het ideee om urine eens te laten testen de 22e de arts en zelfs de kinderarts in ziekenhuis hebben het daar niet over gehad ....Nu gisteren was het ook mijn eigen ideee om nogmaal te controleren of het nu wel goed zit .. Ik wacht hier nog steeds op de telefoontje pffff wachten duurt wel erg lang nu al een half uur..
    Echt onze huisartsenpraktijk ben blij als ik straks een andere heb want wordt hier helemaal gek van ....

8. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    jee ja herkenbaar allemaal,

onze dochter kreeg koorts vorig jaar in oktober. hoge koorts 40 graden en hoger, naar de dokter natuurlijk. antwoord virus. gaat vanzelf over. kindjes hebben nu eenmaal snel hoge koorts.
    na twee weken weer naar de dokter, nog altijd koorts. dochter eet en drinkt nauwelijks. antwoord virus, maar voor de zekerheid even naar de kinderarts.
    bij de kinderarts antwoord virus.
    om een lang verhaal korter te maken:
    mijn dochter heeft koorts gehad van begin oktober tot half december. keer of acht bij de kinderarts geweest, geen gehoord. overbezorgde moeder.

half december naar de dokterspost gegaan met een uitgedroogd kindje van negen maanden met 42 graden koorts.
    regelrecht naar de eerste hulp gestuurd. daar opgenomen op de kinderafdeling met alle toeters en bellen.
    dag en na koortsstuip! moeder de grootste schrik van haar leven gehad. na een week in het zkh te hebben gelegen bleek het dus ook een nierbekkenontsteking.
    mijn dochter heeft dus 2 maanden met een nierbekkenontsteking rondgelopen. we hebben een scan moeten laten maken om te kijken of er schade was aan de nieren. gelukkig niet.

als moeder weet je het wanneer je kindje iets mankeert. iedereen zei tegen mij, ach het gaat wel over, ze zijn nu eenmaal snel ziek. blah blah blah. niemand nam me serieus. dit overkomt me geen tweede keer. volgende keer als mijn kindje ziek is eis ik bloed en urine controle.

9. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    o ja hier ook zelf aan moeten dringen op controle urine. ze zeiden in het zkh dat blaasontsteking nauwelijks voorkwam bij kleintjes. ja ja

10. woezelenpip1980

10 okt 2011
    354
    0
    0
    we zijn net weer bij de huisarts geweest , zo even contact opnemen met de arts in heerenveen die ons daar heeft geholpen .. Verder hebben we gewoon gezegt van dat we een extra controle wilde hebben en toen we dat zeiden zei hij ook ja dat is ook het beste ik vertrouw het nu ook niet meer , jullie zijn rond de kerst alleen maar op en neer geweest met haar naar artsen dus er moet gewoon meer zijn .. Dus hij heeft naar het ZH een afspraak gemaakt en we krijgen of nog deze week of volgende week een brief met een afspraak daarvoor

11. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoihoi woezelenpip.. Mijn zoon (1,5) heeft al 4x nierbekkenonsteking gehad de eerste kreeg hij toen hij 8 weken oud was, talloze keren naar de dokter en hap gereden steeds maar weer geef maar een paracetamol en goed drinken blablabla. Ik ben opzich best een jonge moeder (21 toen ik mijn zoon kreeg) en had ook egt het gevoel alsof ik niet serieus genomen werd juist daardoor ik werd een beetje behandeld alsof tja een jonge moeder weet niet goed wat ze moet doen raakt gelijk in paniek als het kind 1x koorts heeft.. Dat was echt niet fijn! na 30x op en neer gereden te zijn wouden ze een hersenpunctie uitvoeren via ruggemerg want ze dachten aan hersenvliesontsteking.... maar toen kwam er 1 arts even op het idee om tog maar even urine na te kijken want dat is bij babys zeer zeldzaam en bij jongens helemaal UNIEK! maargoed tog een dikke vette bacterie uitgekomen! het E.Coli bacterie had mijn zoon in zijn urine.. daarna zijn er echos gemaakt waarop geen schade te zien was.. godzijdank dachten we... daarna met 3 maanden ongeveer heeft hij dus WEER een urineweginfectie gekregen.. dit keer werd ik gelukkig wel gelijk serieus genomen bij koorts en gelijk urine na gekeken en bam het was weer raak... weer het E.coli bacterie dus weer antibiotica,, weer een echo gemaakt alles zag er goed uit! WAT EEN GELUK! Hierna is mijn zoon ook op een onderhoudskuur antibiotica gezet hij krijgt nu iedere dan 1,8 mililiter antibiotica om infecties tegen te gaan.. De derde infectie liep helaas heel anders ( ondanks onderhoudskuur hij was hier imuum voor geworden) het ging al een paar maand goed maar rond een maand of 8 sloeg er weer een nierbekkenonsteking toe! gelijk aan de antiobiotica gezet,, maar deze wilde maar niet aanslaan! onze zoon werd zieker en zieker en kreeg en hartslag van 196 de ka maakten zich ook zorgen maar de uitslag van een kweek duurt een paar dagen.. Toen deze binnen was bleek dat mijn zoon al 3 dagen aan de verkeerde antbiotica lag.. dit keer was het niet het e.coli bacterie maar een bacterie dat normaal voorkomt in de longen! deze infectie is begonnen nadat ze met een katheter bij mijn zoon naar binnnen zijn gegaan en ik heb zelf het idee dat toen de bacterie mee naar binnen is gebracht maarja dat strijden hun natuurlijk af! terwijl mij wel degelijk van te voren verteld is dat ze mischien bacterien mee naar binnen kunnen brengen daarvoor ook een dosis anitbiotica maar dit waarschijnlijk te weinig geweest en deze bacterie niet gevoel voor die antibiotica.. intussen werd mijn zoon nog zieker en zieker en schreeeuwde het egt uit van depijn!! echt horror kan ik je vertellen.. toen kreeg hij hele zware antiobitca en 1 zakje die maar 1x in de 2 dagen mocht zo zwaar was die.. toen begon hij eindelijk op te knappen.. daarna zijn er weer echo;s en scans gemaakt.. en precies waar we al bang voor waren.. het heeft die keer te lang geduurt voordat hij de goede antibiotica kreeg., zijn rechterniertje was nu kleiner dan zijn linkerniertje en de functie was ook een beeetje achteruit gegaan.. schade van de infectie dus aan zijn rechternier.. ze zeggen dat ze twijfelen of dat door infecties is gekomen of aangeboren was maar ik twijfel geen moment! want op eerdere echos is er nooit iets van gezien of gezegd na deze fikse ontsteking is dit ontstaan maar ze willen hun fouten natuurlijk nooiit toegeven! wij zouden als hij 1 jaar werd mogen stoppen met de onderhoudsantibiotica maar vlak voor dat hij 1 werd kreeg hij nog een infectie dus weer doorgaan.. deze laatste infectie konden wij gelukkig thuis behandelen met antibiotica de andere keren was hij echt zo ziek dat hij opgenomen werd in het ziekenhuis.. nu is hij 1,5 en zitten we nog steeds aan de onderhoudskuur te hopen dat hij niet weer imuum word.. er zijn bij onze zoon allerlei testen gedaan en onderzoeken maar de oorzaak is gewoon niet te vinden.. het is een raadsel de artsen staan met verbaasde ogen toe te kijken en begrijpen er zelf ook niks van als hij in de zomer nog infectievrij is word er eventueel weer gekeken naar een mogelijkheid van stoppen... lang verhaal he.. maar wij hebben kwa urineweginfecties nierbekkenonstekingen al een heel verhaal achter de rug en als je vragen hebt wil ik die graag voor je beantwoorden.. zover ik kan.. ik kan je meegeven vertrouw altijd op je eigen gevoel die is het beste daar kan geen dokter tegenop! en laat je niet wegsturen ga door voor je kindje!! succes hoop dat het meevalt!

12. woezelenpip1980

10 okt 2011
    354
    0
    0
    asmama , pppfffff meis wat een verhaal en ja je hoort het helaas vaker jonge moeder 1e kindje maakt zich zorgen om niks en je wordt maar naar huis gestuurd , hier geen jonge moeder meer tenminste niet zo jong 32 en 3e kindje en nog sturen ze je nog naar huis ... verder vandaag dus naar de huisrat geweest en we worden doorgestuurd voor verder controle,s echo,s enzo .. dew urine kweek was vaak , ook was de uitslag van de urine die naar de lab is was zoiezo niet goed ze vertrouwen het niet helemaal .. dus nou afwachten op de afspraak van het ziekenhuis ... kan iemand me vertellen wat we ongeveer staan te wachten ..

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat een ellende lees ik hier allemaal. Mijn dochter kreeg net 5 dagen oud een nierbekkenontsteking en ging met spoed het ziekenhuis in. Tja, met zo'n pasgeborene nemen ze geen risico. 11 dagen ziekenhuis geweest en lichte reflux van de nieren. Flinke doses antibiotica (en pijnstillers etc) en na de opname nog tot 4 maanden onderhoudsdosering ab. Gelukkig werd ze met 4 maanden gezond verklaart en was de reflux niet meer zichtbaar.
    Met 6 maanden hadden we een scan kunnen laten doen om te kijken of er schade zou zijn maar dat hebben we niet gedaan. Alleen maar 'nice to know', verder doe je niets met die info.

Inmiddels is madammeke 32 maanden oud en sinds die dag zelden meer ziek geweest! Gelukkig maar.. niets zo naar als een (erg) ziek kind.

Veel sterkte allemaal

14. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoihoi,, bij onze zoon hebben ze toen in de tijd echo's van zijn nieren gemaakt.. hij heeft een dmsa scan gehad.. dan krijgt je kind een paar uur van te voren radioactieve stof ingespoten en word via een rontgen apparaat naar de nieren gekeken of die goed hun werk doen.. en hij heeft ook een mictiecystogram gehad.. dat is de 1ste keer foutgegaan katheter ingebracht kind schreeuwde het uit van de pijn.. nou toen zat die eindelijk had de kinderuroloog er een soort "stop" in gedaan hij zij nog zo dat mag er niet uit.. komt er 1 of ander k*t verpleegstertje binnen lopen en die trekt zo even dat ding eruit.. terwijl wij vantevoren nog gezegd hadden dat mocht er niet iuitgehaald worden weet je het zeker zij ze en met dat ze dat zegt rukt ze zo dat ding eruit dus katheter eruit en kinderarts durfde niet opnieuw in te brengen ivm beschadiging gevaar omdat hij er de 1ste keer ook al mega moeilijk in ging.. dus wij pissig kun je wel na gaan!! ( bij mijn zoon is dit onderzoek later onder narcose gedaan maar dit is normaal gesproken niet zo ) maar mijn zoon was tog al onder narcose omdat er ook met een camera een kijkoperatie in zijn plasbuis en blaas is gedaan dus is er gelijk dat onderzoek uitgevoerd omdat kleintjes al moeilijk stilligen.. en dat is wel van belang..) dan word er via een blaaskatheter ook radioactief spul ingespoten in de blaas en kunnen ze controleren of er sprake van reflux is ( urine dat terugstroomt naar de nieren ) dat is 1 van de meest voorkomende oorzaak bij babys met urinweginfecties, bij mijn zoon was dit niet het geval zeiden de artsen eigenlijk was het fijner geweest van wel in een lichte vorm of iets klinkt gek maar dan had je geweten waar het vandaan kwam en kunnen ze er iets aan doen.. nu gaan de infecties maar door zonder te weten waar het nu vandaan komt.. erg frustrerend.. verder krijgt hij dus echo's en de andere onderzoeken mischien weer eens in de toekomst maar dat zijn geen standaard dingen.. maar zeker onderzoeken waar je om kunt vragen in het geval van je dochter zeker ook doen hoor meid heel belangrijk soms hebben artsen ook even een duwtje de goede richting op nodig! ik hoop dat het meevalt met je dochtertje maar urineweginfecties zijn niet mis en kunnen veel schade aanrichten ( wil je niet bang maken) maar zeker realiteit en daarome xtra van belang er op tijd bij te zijn! dan ben je maar een zeikerd die voor ieder akevietje belt.. jouw dochter is belangrijker! veel succes/sterkte/beterschap!

Deel Deze Pagina