dagritme baby 3,5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bieke81, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bieke81

bieke81 Lid

15 jun 2006
    22
    0
    0
    Hallo,

Hoe zit het met jullie baby's. Hebben jullie al een ritme.
    Hier is het echt een ramp. Kan iemand mij misschien helpen.
    Wanneer eet jullie baby en hoeveel en wanneer slaapt zij of hij.
    Ik weet ook wel iedere baby is anders. Maar dan kan ik eens vergelijken.

Groetjes.

2. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Nou mijn zoontje is nu 4 maanden maar heb ook totaal geen ritme nog! Hij wordt nooit rond dezelfde tijd wakker en nu de laatste 1,5 week is het helemaal drama met nachten wakker en daarom heb ik totaal geen ritme weer!
    Ach het zal vast vanzelf komen.

3. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    3.00 uur fles 150 (dronk eerst 180, ziek geweest nu langzaam omhoog met hoeveelheid weer!) direct daarna slapen
    09.00 fles 150 1.5 uur wakker dan slapen
    14.30 fles 150 weer 1.5 uur wakker en weer slapen
    18.30 (maak haar wakker) fles 150 weer 1.5 uur wakker en slapen tot waarschijnlijk vanacht 12/1 uur.

Eerst sliep ze door van 12 tot 7/8 of zelfs 9. Sinds 2 weken nu weer wakker 's nachts. Ook de tijd van de eerste fles varieert, soms pas om 4 of 5 uur zelfs. Dus ook hier geen echt ritme, behalve dan dat ze na 1.5 uur wakker zijn moe is en lekker slaapt tot 4 of 5 uur later :)

4. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    ons schema (ongeveer want ze mag het wel een beetje zelf bepalen als ze maar niet minder dan 2,5 uur tussen de voedingen laat)

8:00 180cc + 6
    11:00 150cc + 5
    14:30 150cc + 5
    18:00 150cc + 5
    22:00 180cc + 6

Rond iedere voeding is ze 1,5 uur wakker. Meestal zit het langste deel hiervan voor de voeding want ze wordt eigenlijk altijd 2 uur en 15 minuutjes na de voeding wakker. Soms is ze helemaal wakker tussen twee voedingen dan gaat ze na de voeding meteen naar bedje. Ook na de 18 uur en 22 uur flessen gaat ze meteen naar bedje terug. 's Nachts slaapt ze door.

Sofietje wilde altijd na de ochtendfles meteen weer naar bed, dit wil Nina absoluut niet dus het is toch altijd een beetje proberen hoor.

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Qua tijden hebben we geen ritme.
    Het enige ritme wat we hebben is dat ze na een flesje bijna altijd weer gaat slapen.

6. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik ben vanaf twee maanden een strak ritme aan gaan houden en kennelijk werkte dat voor Luca.
    :D
    Hier is het :
    7.30 11.30 15.30 18.30 en de laatste 21.30
    Hij komt zelf ook om die tijden, dus als ik de tijd vergeet, wordt de kleine alsnog rond die tijden zelf wakker.
    Maar ik lees dat dat dus niet zo vanzelfsprekend is.
    Verder hebben we ook een standaard ritueel. Elke voeding hetzelfde:
    wakker worden, eten, spelen in de box, vervolgens in zijn wipper en dan slapen.
    Hij vindt dat ritme heel prettig, want hij weet wat er komen gaat.

succes!

7. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    We hebben wel een ritme, maar dat kan wel per keer een uur verschillen.
    Hij wordt meestal tegen half 10 wakker.
    Maar zoals vandaag is het weer heel anders. Half 9 pas wakker i.p.v. 6 uur. En om de 5 uur drinken i.p.v. 4 uur. Ik geef de borst op verzoek.

Het ritme is wel van de laatste tijd. maar ik maak me er helemaal niet druk om. Ik pas me makkelijk aan.

8. vogue

vogue Lid

21 sep 2007
    93
    0
    0
    Belgiƫ
    Elise begint redelijk een ritme te ontwikkelen.

tussen 7u30 en 8u wakker en fles 180cc
    dan spelen op speeldeken of met mij
    rond half 10 een slaapje van een half uur tot een uur
    dan spelen
    tussen 11u en 12u: groentenpap + klein flesje
    spelen
    dan slapen (lengte en uur verschillen redelijk)
    rond 16u30: fles 180cc
    spelen met mama en papa
    rond 18u: beetje venkelthee drinken
    spelen
    tussen 19u en 19u30 in bad
    daarna fles 210cc
    dan klokje rond slapen

noch mama, noch papa, noch baby zijn moe, zaaaaaaaaaaaalig

9. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Mede doordat ons meisje 3 dagen per week naar een gastmoeder gaat is er een ritme ontstaan:

6.30: fles 180+6
    10.30: 180+6
    14.30: 180+6
    18.00: 180+6
    20.00: 180+6

Ze slaapt dan tussendoor nog behoorlijk veel, na iedere fles eigenlijk behalve na die van 1800 uur. Maar voor ze gaat slapen gaan we altijd nog een beetje spelen na de fles. 's avonds is ze vaak echt moe, we leggen haar in bed en moeten haar dan 's ochtends echt wakker maken.

10. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    vanaf het moment dat ze wakker werd, gaf ik haar om de 4 uur een voeding. de tijden dat ze wakker werd verschilden nog al. Tussen half 7 en 9 uur. Maar vanaf dan wel om de 4 uur een voeding. Na een voeding, knuffelen, luier verschonen, spelen en dan weer slapen. ze werd dan ook mooi weer op tijd wakker voor een voeding.
    De laatste voeding deed ik zelf, hiervoor werd ze niet meer wakker. Daar ben ik dan vanaf 4 maand ook mee gestopt.

Succes met je ritme zoeken! HOewel het niet per se nodig is hoor, behalve als je kindje het nodig heeft!

Groetjes,

Arri

11. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Wij hebben wel een ritme, Gylano maak ik om 06.30 wakker, fles 200 cc
    dan naar bed of de oppas, dan tussen 10.00 en 10.30 fles 200 cc, spelen en wandelen, en rond 13.00 fruithap, dan tussen 14.00 en 14.30 fles 200 cc, en dan om 18.00 fles 200 cc pap. Daarna naar bed tot half 10 laatste fles 200 cc en daarna slaapt hij door tot de volgende morgen.

tussen door slappt gylano hazeslaapjes en speelt veel, in de box of de wipstoel.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wij hebben ergens wel n ritme... Het verloopt elke dag wel ongeveer het zelfde.
    Zo slaapt Wendy smorgens tot n uur of 1 a half 2 veel. Meestal is ze rond 5 uur wakker en drinkt ze wat (weet niet of ik dit nou n voeding moet noemen of niet want meestal valt ze na de helft vd normale tijd weer in slaap...en ik ook :)) Dan word ze rond 7 wakker (wat enorm handig is omdat de rest dan ook wakker moet worden ivm school en werk...biologische wekker hebben we dus) En dan probeer ik haar te laten liggen in bed tot ze om 10 wakker word. Lukt dit niet dan neem ik haar mee/ga ik haar halen en gaat ze na nog n beetje melk rustig in dr wagentje liggen waarna ze in slaap valt tot n uurtje of half 2
    Lukt t wel meld ze zich rond 10 a half 11. waarna ze meestal nog even slaapt tot half 2
    En dan eindigt ons ritme in wanorde. Ergens zal er wel een ritme zitten in dr wakker blijven en op den duur moeilijk doen maar die heb ik nog niet echt door :)
    Tot t n uurtje of 9 is waarna ze weer even n uurtje slaapt. Dan weer even wakker is tot half 11 en dan met de laatste voeding (erg dunne rijstebloem pap tegenwoordig zodat ze niet de hele nacht om het half uur n beetje wakker word waar door ik ook wakker ben) met mij gaat slapen.

Dus ergens wel ritme maar met een wazige periode.
    Waarom wil je dat je kindje ritme heeft?

13. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Rodey heeft zijn eigen ritme gemaakt:

7.00 180+6
    10.30 180+6
    14.00 180+6
    17.00 180+6
    22.00 180+6

beetje raar voedingsschema maar zo heeft meneer het het liefst ;)

14. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Mijn dochter is drie maand. Ik doe voeden op verzoek en ze krijgt (meestal) 5 x 200cc. 's ochtends meldt ze zich rond 9.00/9.30. Ze is dan ongeveer een uur wakker (inclusief voeding) en dan word ze moe en gaat weer naar bed. Dan meld ze zich rond 13.00/13.30. Tegen het einde van de middag gaat de structuur er een beetje uit. De ene keer meldt ze zich om 17.00 de andere keer pas om 18.30. Ook 's avonds is het eigenlijk heel wisselend en zit er niet echt een vaste tijd in.
    De laatste anderhalve week heeft ze soms dagen dat ze zich maar vier keer meldt en dus ook maar vier voedingen krijgt. Andere dagen meldt ze zich vijf keer en krijgt ze dus vijf voedingen.

15. sasgirl

sasgirl Actief lid

21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    Mijn dochter is nu ruim 2,5 maand en er zit qua tijden weinig tot geen ritme in alleen de slaaptijd 's avonds is altijd rond 9.00 uur en ze wordt altijd rond 8.00 uur wakker. Ze slaapt dus 11 soms zelfs 12 uur achter elkaar 's nachts das erg fijn!

Maar overdag eet ze soms om de 3 uur, soms om de 2 uur en soms zelfs vaker. Ze doet kleine dutjes overdag maar ook niet op vaste tijden. Ik voed haar gewoon als ze honger heeft en ze valt altijd zelf in slaap sinds kort dus ze ligt overdag te spelen en opeens is ze vertrokkken.

Ze slaapt overigens overdag niet in haar bedje alleen s nachts. Hoe doen jullie dat?

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

overdag slaapt ze lekker beneden in de kinderwagenbak. Ik vind het wel gezellig als ze beneden bij me is. Ze slaapt nog best veel, en anders zou ze de hele dag alleen boven liggen.

17. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Rodey doet al zijn slaapjes gewoon in zijn bedje
    (mits ik niet onderweg ben ;) )
    Zo gauw ik zie dat hij moe begint te worden gaat ie naar bed.
    In het begin ging dat wel gepaard met wat gehuil, maar nu gaat ie lief slapen zonder morren.

Deel Deze Pagina