Baby en vakantie buitenland ja of nee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SharonR, 8 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Dames,

Ik ben op zoek naar advies over op vakantie gaan met je baby. We hebben zojuist een uitnodiging van mijn ouders ontvangen om samen met onze kleine vent een week naar Spanje te komen ik juli. We twijfelen hierover vanwege ons kindje. De vliegreis, het klimaat, de warmte, zijn dagritme etc..

Hoe staan jullie hier tegenover? Nemen jullie je baby voor het eerste levensjaar mee naar het buitenland en waarom wel/niet?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.958
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben het niet gedaan omdat we opzagen tegen eenlange autoreis. (Vind ik zelf ook niet fijn. Maar we wisten ook dat onze zoon het na hooguit 1 tot 1,5 uur zat is en op een krijsen zet. Even stoppen en spelen en daarna verder rijden, trapt hij niet in. Dan brult hij vrolijk verder.

Verder zou ik me wat betreft ritme enzo niet te druk maken. Dat is boj een vakantie in NL niet anders dan bij een vakantie in een ander land.

3. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het mogelijk is dit te doen. Volgens mij zijn er heel erg veel mensen die met een baby op vakantie gaan naar Zuid Europa.

Wij kiezen ervoor om dit niet te doen. Puur omdat je je kind er niet perse extra plezier mee doet en het toch een gedoe is (naar mijn mening dan).

Wij zijn toen onze dochter net 1 was naar Limburg geweest en we gaan over 1,5 week naar Drenthe. Onze dochter heeft de tijd van haar leven op vakantie. Voor kinderen maakt het niet uit waar je bent. Al is erge hitte misschien niet heel erg comfortabel voor ze.

Wij willen haar die hitte en lange reis besparen. Maar het is maar net hoe je er zelf in staat.

Dus doe wat voor jou goed voelt en waar jij je prettig bij voelt. Ik voel me fijn met mijn kleintje in NL. Maar een flink aantal vriendinnen van mij nemen hun kleintjes overal mee naartoe. En dat gaat ook prima.

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Vanuit een zonnig italie een volmondig JA :) goed voorbereiden en je niet overal over opwinden zijn belangrijk (al moet ik op dat laatste ook nog wat oefenen soms). Kindjes passen zich best makkelijk aan.

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Wij zijn toen Demi 10 maanden was naar Griekenland geweest (in juli). Vliegreis ging prima. Ze heeft zowel heen als terug de hele tijd geslapen. Het dagritme was geen probleem als het haar slaaptijd was gingen we naar de kamer. Het was daar op dat moment wel te warm waardoor we sowieso bijna de hele dag op onze kamer zaten en pas s'avonds naar buiten gingen.

Dit jaar gaan we als Jordy 10 maanden is naar Turkije. Omdat we dan 2 kindjes hebben denk ik dat het qua dagritme moeilijker is, want Demi wil natuurlijk niet op de kamer gaan zitten. Maar we zijn met tweeën en mijn ouders gaan ook mee dus er kan prima gewisseld worden met bij hem zitten. Temperatuur zal dan voor hem ook iets aangenamer zijn dan hoe het toen in Griekenland was.

Ik zou dus vooral letten op de temperatuur. Vliegreis ligt veel aan je kindje, je vliegtijden, etc. En dagritme is vooral voor jezelf een kwestie van aanpassen aan het dagritme van je kindje.

6. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ja hoor dat kan, wij zijn toen onze kleine man 9 a 10 maanden was, met het vliegtuig naar spanje geweest.
    Alles ging prima. Ik zeg doen :)

7. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Wij zijn met onze kleine man naar Egypte geweest toen hij 11 maanden was. Ik vond het erg spannend, vooral de vlucht er naar toe, maarin in geval werkte zijn leeftijd juist mee denk ik: hij heeft vrijwel de hele reis geslapen. Zijn neefje en nichtje die mee waren (2 en 3) waren zich er veel meer van bewust en dus ook van de 'spanning'. Moesten meer bezig gehouden worden in het vliegtuig (hebben het hoe dan ook super gedaan). Eenmaal in Egypte heeft hij heel bewust super genoten en zich goed aangepast aan een ander ritme.

Ik begrijp je twijfel, maar als je het niet doet, weet je het niet. Denk echt dat veel kleine kindje zich makkelijk aan kunnen passen.

Ik heb er wel bewust voor gekozen om in september niet mee te gaan naar Turkije, dan is de jongste 3 maanden en ik zie voor hem de meerwaarde er echt niet van in.

Ik zou dus zeggen: doen en genieten. Je zal zien dat het meevalt!

8. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Wij zijn toen bodi 8 weken was naar frankrijk geweest. Ging super. Autoreis ging ook heel goed.
    Ons voordeel was wel dat we naar mijn schoonouders gingen die daar wonen. Dus niet op een camping of in een hotel.
    Maar je moet je aanpassen aan je kindje. Alhoewel bodi overal slaapt...ook gewoon zijn overdag slaapjes in de buggy.

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij gaan als ons zoontje 7,5maand is naar Amerika.

Ik zie helemaal niet op tegen de reis en heb er juist super veel zin in!
    Het is een lange reis en hoe hij zal reageren is natuurlijk afwachten maar ik sta er positief in en ik denk dat, dat je al een heel eind brengt.

Nu nemen wij ons zoontje ook eigenlijk overal mee naar toe en tot nu toe is hij erg zoet en slaap overal doorheen.

10. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    WIj gaan ook als ons zoontje 10 maanden is! Gewoon doen! Jullie gaan ook nog eens naar familie, hartstikke leuk toch?! Alleen het reizen is misschien wat minder maar ik hoor van veel mensen dat dit alles mee valt. En Spanje is niet heel veel vliegen dus die paar uurtje overleven jullie wel;)!

Ik zou zeggen; DOEN!

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    JAhoor gewoon doen! Hoe jonger, hoe makkelijker vond ik. Zelf ook relaxed denken; slapen kan eventueel in de buggy buiten? Hoef je niet uren op je kamer te zitten. Wij gaan als zoonlief bijna 14 maanden is naar NZ, daar zie ik qua vliegreis wel tegenop, qua vakantie vieren niet!

12. Maia

Maia Niet meer actief

Met Fleur wel gedaan, alleen dan een vliegreis. Was geen succes, haar ritme helemaal in de war. Een lange autoreis zou ik ook niet doen.
    Daarom blijven we nu in nl

13. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Met de oudste naar Kroatie geweest toen ze 6 maanden was. Ging prima. Wel in 3 dagen gereden en veel pauzes tussendoor.
    En de jongste vloog naar Turkije met 11 weken. Ging ook prima.
    Wij kunnen ons geen zomer vakantie in Nederland voorstellen, we hebben nooit erover getwijfeld of we het wel/niet zouden doen.
    Ik moet wel zeggen dat wij ons altijd aan hun ritme aanpassen, dus ook op vakantie. En dat betekent dat we nooit 's avonds weggingen, maar braaf in het appartement bleven (kiezen altijd voor een accomodatie met een mooi terras), met een glaasje wijn en een maaltijd uit een van vele restaurants waar je het af kunt halen.
    Dit jaar zijn ze wat ouder, dus ik ben benieuwd hoe het dan gaat (gaan naar italie)

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hangt van jou af, hangt van je kind af.
    In principe kan het prima hoor, elk jaar gaan duizenden baby's mee op vakantie, en in Spanje wonen ook baby's.

Maar als jij het geen prettig idee vindt, en liever dichtbij huis blijft, ook prima. Je moet dit soort dingen niet doen 'omdat het wel kan', maar omdat je het wilt.

15. Mirabella

Mirabella Lid

15 aug 2011
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorig jaar met onze kleine man ook op vlieg vakantie geweest! Ging super goed en het was heerlijk! Tip schaf een air traveller aan van Deryan! Ideaal! Ik zou zeggen doen!!

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ja hoor wij zijn met onze zoon naar Ibiza geweest toen hij 8mnd was. Was echt een heerlijke vakantie! Hij vond het zwemmen met ons heerlijk! Lekker in zijn pamper/romper heel de dag..
    Ritme hielden we zoveel mogelijk dat van hem aan maar hij verschoof alles vanzelf eigenlijk. Dus later de middagdut,later wakker en dan s'avonds ook later op bed zodat we altijd lekker op terras konden eten s'avonds. Met terug komst ook geen problemen mee gehad.
    Vliegen was ook ideaal.
    Verder zijn we toen hij 16mnd was naar Barcelona geweest en dat ging ook super.
    Nu aftellen naar aug dan lekker met mijn kleine knul naar Mallorca.

Kijk naar je kindje zou ik zeggen!

Deel Deze Pagina