Vanaf hoeveel maanden ging jullie baby zitten? Wanneer gebruikten jullie de kinderstoel? Wanneer niet meer in de kinderwagen ligbak? Hoelang mag de baby dan zitten in de kinderwagen?
Mijn zoon ging met 5 maanden en 1 week oud zelf zitten. Ook ging hij toen in de kinderstoel. Hij ligt nog wel in de bak. Zolang hij er in past, laat ik hem lekker liggen.
Hier met 6 maanden in de Kinderwagen, beetje schuin. Zo kon m'n zoontje meer zien. Pas met 7 maanden zat hij los. Toen ook in de kinderstoel. Iets eerder ook wel maar dan niet te lang.
Mijn zoontje ging vanaf negen maanden zelf zitten. Ik heb hem daarvoor nooit tijdens het spelen op zijn billen gezet. In de kinderstoel zat hij vanaf een half jaar even kort tijdens het eten.
Kinderstoel vanaf 6 maanden even tijdens het eten. Kinderwagenbak omgeruild naar wandelwagen plat vanaf 6 maanden.
Ze kan pas zelf zitten (Van sta-positie, zelf gaan zitten en zo blijven zitten om te spelen) sinds een paar dagen Ze zit al van haar 4 maand in de kinderstoel (Meegroei) en van haar 5 maand in de buggy, kan in 3 standen gezet worden dus ook plat
Onze oudste zoon zat zelfstandig met twee maanden en vrij snel daarna dus ook in de kinderstoel. Hij heeft nog een tijdje in de kinderwagen gezeten want bij liggen was het moord en brand dus een kussen in zijn ruggetje voor de schokken en dan maar zitten in de kinderwagenbak. Hij was sowieso een snelle Jelle, hij liep met 7 maanden en met een jaar moesten we letterlijk achter hem aan rennen. Gelukkig is jongste iets rustiger in zijn ontwikkeling maar ook hij rolt al enige tijd van rug naar buik en visa versa en sinds een paar dagen probeert hij te zitten. Hij is nu 2,5 maand oud.
Mijn dochter zat vanaf ong. 6 maanden in de kinderstoel met het eten (de witte van Ikea met een verkleining erin). Het zitgedeelte van de kinderwagen ging er rond die tijd ook in. Zelf vanuit lig naar zit deed ze met 9.5 maand. In dezelfde week ging ze zich toen ook optrekken naar staan.
In de kinderstoel vanaf 7/8 mnd maar niet te lang omdat ze toen nog niet uit zichzelf konden gaan zitten en vooral de jongste zat nog als een zak aardappelen. Die kon wel met 8,5 mnd zelf gaan zitten en meteen kaarsrecht. De oudste ging met 9 mnd zelf zitten maar duurde even voor ze echt recht zat. In de wandelwagen met 8/9 mnd en zo schuin mogelijk. Tot ze zelfstandig echt goed zaten toen gin die rechter op (was redelijk vlot dus) onze kinderen hebben heel lang in de kinderwagenbak gelegen. We hadden een ouder model die lekker groot was en ze vonden het heel lang prima.
De tweede ging met 7 maanden zelf zitten. Ze lag al vanaf vier maanden in de buggy op de platste stand, omdat ze in de wagen omrolde, zich opdrukte en dan bijna over de rand kieperde. Wel heb ik haar veel gedragen, dus erg lang zat-lag ze nooit in de buggy. Nu nog steeds trouwens. Met hapjes geven zat ze tot ze goed kon zitten bij mij op schoot.
Hier vanaf een maand of 8 met eten in de kinderstoel. Vanaf die tijd ook in de platte wandelwagen inzet. Ze ging zelf zitten met 16 mnd en voor die tijd zetten we haar wel in de kinderstoel op haar billen en ook wel in de wandelwagen maar niet tijdens het spelen.
Onze dochter zit niet uit zichzelf maar ik weet wel dat ze het kan, ze wil het gewoon niet want het is saai. Kinderstoel gebruik ik hier sinds kort en ze ligt niet meer in reiswieg vanaf 4 maanden. Vanaf 6 maanden buggy en ze gaat ook al mee op de fiets
Rond 7,5 maand in de kinderstoel om te eten en vanaf 9 maanden gaat hij zelfstandig zitten. Ik heb hem nooit op zijn billen gezet toen hij nog niet zelf kon gaan zitten. Dat leren ze vanzelf als de spieren sterk genoeg zijn. In de wandelwagen heeft zl tot 5,5mnd in de bak gelegen. Daarna in ligstand in het zitje, vanaf 7,5mnd half zit/lig en 9mnd rechtop. Fietsen pas na ruim 10 maanden gedaan, toen ik zeker wist dat zl echt goed, stevig en langere tijd zelf kon zitten.