Heej, Onze uk is nu 8 wk oud en ik vroeg me af wanneer een baby een vast ritme krijgt. En hoe je dat doet met bv. Ik begreep dat fles kindjes heel snele en schema aannemen?? Onze dochter heeft wel een redelijk schema nu ze krijgt laatste voeding tussen 20.30/21.30 en slaapt dan tot 04.00-05.00(dan weer voeden) dan om 07/08.00, 10./11.00, 13/14.00, 16/17.00, 19./20.30. Zo loopt het elke dag een beetje. Maar ik hoor wel is van mensen dat ze raar vinden dat ze niet om 19.00 uur op bed ligt. Ze gaat na de laatste voeding op bed. Tussen 16.00 en 21.00 uur is ze het meeste wakker. ze doet elke dag een middagslaapje op bed en slaapt tussendoor wat kleine slaapjes. hoe doen jullie dat?
Hallo, mijn dochter slaapt nu een paar weken om 19.00. Eerder was ze altijd 's avonds wakker. Het gaat gewoon vanzelf. Ze slaapt 2x per dag, daarvoor ging ze nog wel eens om 18.00 een uurtje slapen. Nu heeft ze dat niet meer nodig. Een schema is bij mij pas\met de bijvoeding gekomen, geef ik voor elk slaapje de borst. En 's Nachts op verzoek. Het schema heeft dus geen vaste tijden maar structuur.
Onze zoon is nog een stukje jonger, maar ons "schema" is bijna exact hetzelfde als die van jullie enkel laat hij er 's nachts tussen de 5 en 6 uur tussen zitten en niet langer. (logisch) Ook hier de wakkere uurtjes in de avond. Ik vind het erg gezellig en eigenlijk ideaal. (andere uk ligt dan nl. in bed en we hebben alle tijd voor hem) En ook hier gaat hij pas naar bed na de laatste voeding (hij slaapt bij ons op de kamer) waarom eerder, voor mijn gevoel weet hij nu zo goed wanneer het nacht is.
Mijn zoon is deze week 11 weken en zit al een week of 3 op dit schema: 5.00/ 5.30 uur voeding...daarna terug naar bed slapen 9.30 uur voeding, spelen en verschonen 11/ 11.15 uur naar bed 13.00 uur voeding, spelen, verschonen 14/ 14.30 uur naar bed 17/ 17.30 uur voeding, spelen etc 19/19.30 uur naar bed 23.30 uur voeding Hij slaapt dus savonds ook om 7 uur al. Vind van 16.00 tot 9 uur wakker wel erg lang. Maar goed niet ieder kind is t zelfde. Ik houd momenteel zon 2 uur wakker aan...dan word hij ook wel moe. Nu deze week weer zijn schema in de war gegooit maar wel nog steeds overdag elke 4 uur voeding en savonds en snacht zon 6 uur er tussen. Kwam vannacht bv wel om 4 uur uit en dan weer om 8 uur smorgens.... Hoop het schema weer naar oude te brengen want dan slaap ik zelf beter...
mijn zoontje is ook nog jonger...en heeft ook nog geen echt vat schema...wel ongeveer maar dat kan 2 dgn zo zijn en dan weer 1 dag heel anders...maar ongever gemiddeld komt ie rond 20/21u (soms 22/23)...maar goed na die voeding doe ik hem al op onze slaapkamer...en dan de rolgordijn naar beneden...dan is het al helemaal verduisterd... zijn "nacht" duurt dan dus 3 slaapjes ofzo.. (0300u voeden-slapen..0700u voeden-slapen)
Ik had met 8 weken echt nog geen vast schema, ik gaf BV op verzoek. 's Avonds had ik hem vaak in de kinderwagenbak beneden.
Hier een kleine meid van bijna 5 weken. Sinds een week gaat een dag ongeveer zo: - 06.30 voeden-tussendoor verschonen-slapen. - 09.30 verschonen-voeden-spelen - 10.45 slapen - 12.30 verschonen-voeden-spelen - 13.45 slapen - 15.30 verschonen-voeden-spelen - 16.45 slapen - 18.30 verschonen-voeden-spelen - 19.45 slapen - 21.30 verschonen-voeden-knuffelen - 22.45 slapen - 03.00 voeden-tussendoor verschonen-slapen - en dan weer rond half 7 een nieuwe dag. Het gaat niet helemaal precies zo, maar wel ongeveer. Badderen doe ik als ze eerder wakker wordt. Slapen doet ze overdag en begin van de avond in haar eigen slaapkamer. 's nachts ligt ze bij ons op de kamer.
hallo meiden ons zoontje is vandaag precies 8 weken. en ik zit op dit onderwerp te kijken omdat ik ook nog een beetje zoekende ben. Het is een groot geluk,maar hij slaapt al vanaf de 2e nacht de hele acht door, en dan ook echt tot 7.45. gevolg is wel dat hij bijna niet overdag slaapt. Hij heeft nog maar 5 voedingen per dag, en dat zijn en er in de ochtend behoorlijk veel, snel op elkaar. in de middag bijna niet en dan in de avond weer.............................. Ik ben dat nu gaan vervroegen met voeden, en maak heb om 5.30 wakker. 5.30 voeden bv slapen 9.00 voeden bv 12 voeden bv 17 voeden bv 22 voeden en dan slaapt hij door tot 5.30 maar prettig is het niet, tips.........?
Ik vind dat je zoontje juist niet vaak drinkt... Mijn dochter van 8 weken drinkt overdag om de 3 uur heel soms heeft ze er 4 uur tussen en 's nachts heeft ze er een keer 5 uurtjes tussen. Dus ongeveer zo. - 03:30 BV - 07:30 BV - 10:30 BV - 13:30 BV - 16:30 BV - 19:30 BV - 22:30 BV Verder slaapt mijn dochter vanaf ongeveer 20:30-21:30 uur 's avonds tot ongeveer 08:00 uur. Daarna wordt ze rond 09:30 weer moe en slaapt ze een uurtje. Dan na de voeding weer een half uur tot een uur wakker en dan slaapt ze weer tot de volgende voeding, zo gaat het eigenlijk de hele middag door. Mijn dochter is 's avonds vooral erg wakker en soms dan ook krampjes. Ik denk niet dat je echt iets aan dit schema kunt 'doen' omdat je zoontje van 8 weekjes denk ik niet met nog minder voedingen kan. Maar wat vind je precies vervelend dan?
hij slaapt overdag bijna niet, daarom was ik zo benieuwd naar het voedings-slaapritme van andere rond zijn leeftijd.
zoontje hier heeft t weer aangepast..hij is nu byna 7 wkn: 0400 1000 1400 1700 2000 2200 dit alles zyn gemiddelden...maar hij zit nu een btj te regelen/clusteren tussen 1800-2200...pakt nu in elk geval 2 dutjes van 6 uur
mijn zoon van 7 weken heeft zelfde schema als douglas kindje.. ´s avonds laatste voeding tussen 1930 en 2100,dan slaapt hij tot een uur of 0130-/230 en dan vaak tegen 06u weer en dan om 09u weer.. ik zou het liefste willen dat hij om 2130-22u zijn laatste voeding zou krijgen zodat we met hem mee naar bed kunnen en zelf wat meer aaneengesloten uurtjes pakken... wat zeggen jullie? kunnen we hier iets aan doen? overdag komt hij echt nog elke 3 uur,.
nee dat kan je hem het beste zelf laten bepalen...komt wel... Dat ie overdag om de 3 uur komt...komt omdat ie dan "inhaalt" ...naar mijn mening.. mn zoontje had dat eerst ook...2000 en dan 0300...maar hij verschuift het nu steeds.. 2100 en dan pas 0500 weer...dus nog even geduld... Waarschijnlijk drinkt je kindje 0130 niet echt een hele voeding? Wat ik op een gegevn moment deeed...was hem niet meer verschonen dat tijdstip..(als de luier nog wel kon heh)...zodat ie echt heel snel klaar was...en hup snel weer slapen...wordt niet echt wakker zegmaar
ok, dan heb ik geduld.. ben benieuwd! in totaal komt hij nu 6x per 24 uur. overdag elke 3 uur en ´s nachts dus beduidend minder vaak... dat is toch normaal met 7 weken?
@Bunchy: ja, volgens mij is dat wel normaal hoor! Bij FV zitten ze dan vaak zelfs al op 5 voedingen per 24 uur volgens mij (afhankelijk van het gewicht), maar ja, FV en BV is niet altijd vergelijkbaar. Ik heb zelf juist soms het 'probleem' dat ze overdag opeens ruim meer dan 3 uur ertussen laat (4 of 5) en dan nog steeds 2x per nacht komt: 4.5 uur na de laatste avondvoeding en dan strak om de 3 uur, soms zelfs 2.5 uur. Moet ik haar overdag dan wakker maken? Of haar het zelf laten bepalen? Van wakker maken wordt ze meestal niet wakker genoeg om echt goed te drinken. Verder slaapt ze overdag wel gewoon in licht en geluid enzo, en 's nachts in donker en stilte, ook verschoon ik haar 's nachts niet als het niet nodig is.