Antibiotica

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rosa2, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa2

Rosa2 Lid

3 mrt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 12 weken krijgt sinds afgelopen woensdag middag 3x per dag 3 ml amoxicilline.

Hij hoest namelijk heel erg het zit vast op zijn longen. Ik merk alleen nog steeds geen verbetering. Hoest nog steeds erg en drinkt nog steeds slecht.
    Gemiddeld 100 cc per voeding terwijl normaal 180 cc drinkt.

Wie weet hoe snel antibiotica moet aanslaan? Of heeft hier ervaring mee?

Bedankt alvast!

2. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat voor kuur is het? Als het heftig was vroeg ik altijd om de 3 daagse kuur ipv van 7 die werkte veel sneller

Maar voor wat heeft die antibiotica gehad? Is het longontsteking. Of is die heel ziek mer koorts erbij?

3. Rosa2

Rosa2 Lid

3 mrt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij hoest heel erg en heeft veel slijm. Hierdoor spuugt hij weer.

Hij krijgt amoxicicilline voor 7 dagen! Hij is net 3 mnd dus zijn ze erg voorzichtig met geven van medicatie! Hij heeft geen koorts gehad nog!

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het hoesten is niet meteen over met de antibiotica dat kan nog wel even duren.....

5. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Hier een meisje van 10 maanden met keel en longontsteking ze krijgt. 3.5 ml amoxciline ze hoest ook vreselijk. Ze was zo enorm benauwd en heel veel slijm ze heeft nu een ventolin puffer en daarmee heeft ze het minder benauwd.

Mijn zoon had het ook maar na 3 weken hoest die nog enorm heel hardnekkig is het.

6. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat je met een puffer erbij beter af bent en let op voor het rs virus me zoontje heeft dat gehsd met 6 weken begon ook zo met veel slijm hoesten uiteindelijk week in z huis gelegen

Hij werd ook beetje grauw van kleur en lippen blauwig bleek ookvzuurstof tekort te hebben was die week 3x bij huisarts geweest en stuurde me weg steeds ja buiten frisse lucht goed uiteindelijk via huisartenpost g eng aan

7. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 48 uur moet je duidelijk verbetering kunnen zien maar is het meestal nog niet over.

8. Rosa2

Rosa2 Lid

3 mrt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rs waren ze ook bang voor. Maar tot nu toe ziet hij niet grauw of blauwe lippen. Hij klinkt ook niet benauwd... Hoesten wel dan even met veel slijm. Maar als hij slaapt ademt hij heel rustig. Rs zijn ze toch constant benauwd?

Hoop dat hij snel meer gaat drinken.. Dat is een teken dat hij zich wat fitter voelt denk ik! Zo zielig als kleine kindjes ziek zijn. Kan daar niet zo goed tegen. Maak mij snel zorgen!

9. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Onze,dokter had moeten zien dat rs virus wad dat zie je aan intrekkingen op de borst met ademhalen en neus vleugels,gelukkig me eigen gevoel gevolgd en na huisarts post gegaan

Hij dronk heel goed juist dasr merkte je niks aan alleen saturatie was 85 procent soms minder kreeg dus beetje zuurstof toegediend

10. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    de 3e dag moet je verbetering zien en de ervaring met een 7-daagse kuur is dat het net even te kort is... liever verlengen naar 10 dagen, maar dat zie je vanzelf. de laatste b-kuur was een dubbele... maar bij zo een kleintje gaat dat nog niet

11. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Antibiotica moet binnen 48 uur aanslaan. Dat wil niet zeggen dat je beter moet zijn binnen die tijd. Zeker hoesten kan lang aanhouden.
    Misschien vaker kleine beetjes aanbieden ipv hele sloot in een keer. En niet te veel enge verhalen lezen. Op gegeven moment herken je je kindje in alles. Vertrouwen in arts, en eigen intuitie. Beterschap!

12. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ons zoontje had het ook erg verkouden, hoesten en veel slijm.
    Wij hebben een 10 daagse kuur gehad en een pufje. Ook adviseerde de arts om otrivin neusdruppels te gebruiken en luuf baby.
    Nu zijn wij net 12 dagen verder en moet zeggen dat het hoesten stukken minder is en zijn verkoudheid ook.
    Ook wij gaven meer flesjes met kleinere hoeveelheden.

13. Rosa2

Rosa2 Lid

3 mrt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Geven hem idd kleinere flesjes om
    de drie uur nu! En dan duimen dat er geen hoestbui komt... Zodat het ook blijft zitten. 12 dagen Celika... Pff dan hebben we nog even te gaan!

Deel Deze Pagina