Dagritme opbouwen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door CreaLinda, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Laatst was hier een topic over het dagritme van de mama's.
    En dat heeft mij even aan het denken gezet:

Florine is nu nog waar ik ben. 's Nachts in haar eigen bedje in haar eigen kamer (naast onze kamer) overdag in de box.

Ik wil er eigenlijk naar toe dat ze twee keer per dag in haar kamertje gaat slapen (of is dat te vroeg).

Maar hoe pak ik dat dan aan Ja gewoon neerleggen babyfoon aan en klaar, maar qua tijden?

Ze krijg voeding om 04.30, 08.00, 11.30, 15.00, 18.00 2100 en 23.30

Welke tijden kan ik haar dan het beste in bed leggen?

Linda

2. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    slapen was hier altijd meteen op de eigen kamer....lekker een eigen plekje voor hunzelf

en qua tijden zul je toch echt moeten kijken waar jouw kindje behoefte aan heeft

wat ik zou doen is na de voeding van 4.30 meteen weer naar bed
    en bij de volgende voedingen zou ik na de voeding en schone luier even knuffelen en even in de box en wanneer je denkt dat ze moe wordt (oogjes wrijven, gapen evt zeuren/huilen, aan oortje zitten) meteen wakker in bed leggen.
    En na de voeding van 23.30 zou ik haar ook meteen naar bed brengen.
    Jouw kindje krijgt vanzelf haar eigen ritme

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Als je je kindje in zijn eigen bedje wilt gaan leggen, dan denk ik dat het beter is om dit de gehele dag door te doen, anders snapt ze er ook niks meer van.
    Ik heb ons zoontje nooit in de box gelegd voor te slapen, een box is om te spelen. Wel legde ik hem af en toe in de kinderwagen beneden, dus alleen reiswieg en bedje om te slapen.

Geef jij haar nog 7 voedingen? Wordt ze zelf wakker voor alle voedingen of moet je haar bij sommige voedingen wakker maken?
    Ik zou haar na de laatste avondvoeding en nachtvoeding direct op bed leggen. Overdag na haar voeding even knuffelen of in de box om te spelen en zodra ze gaat gapen in haar bedje leggen.

Groetjes Saskia

4. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    hier ook altijd alleen in bedje geslapen, dit is ook nog steeds de enige plek waar ze slaapt..

Groetjes Lisette

5. Hester

Hester Niet meer actief

Hier hetzelfde: altijd in bed slapen en nooit ergens anders.

6. Female

Female Niet meer actief

In het begin heeft Kynan ook vaak beneden geslapen, altijd bij mij in de buurt. In de wagen, box of natuurlijk bij mama op schoot.
    Nu wil Kynan nergens anders meer slapen als in zijn eigen bedje.
    Beneden is hij veel te druk en onrustig.
    Kindje geeft het zelf aan, naarmate ze ouder worden komt er écht een vast ritme in.
    Volgens mij hoef je je daar nu nog niet zo druk om te maken ;)

7. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Bedankt voor de reacties!

En ja ik geef nog 7 voedingen. Florine is 6 weken te vroeg geboren en weegt nu net 3 kilo dus die 7 voedingen blijven nog wel even

Linda

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano sliep de eerste 6 weken ook alleen maar beneden in de box!
    Rond week 6 a 8 ben ik hem zo af en toe eens een slaapje in zijn eigen bedje gaan leggen overdag. echt niet elk slaapje, hij merkt er echt niks van hoor nog veel te jong. ik vond het zelf vooral wennen om hem dan niet meer om me heen te hebben.

Binnen een periode van twee a drie weken zijn we alle slaapjes overdag in zijn eigen kamer gaan doen.

overigens hadden wij Dano toen ook nog bij ons in de kamer liggen snachts. Rond 8 weken hebben we hem ook snachts in zijn eigen kamer gelegd.

en ovcer je vraag wanneer je dr in dr eigen bedje kunt leggen, kijk goed naar je kindje wanneer ze moe wordt, zodra dit zo is leg je dr in bed. indd babyfoon aan en klaar. misschien even in je eigen kamer gaan zitten (voor je eigen gevoel)

9. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Nou ik heb een poging gewaagd. Terwijl ik aan het douchen was heb ik Florine in haar eigen bedje gelegd. ik zag de babyfoon wel aanslaan steeds, maar toen ik klaar was en ging kijken was ze hartstikke wakker.
    Ik mezelf aangekleed, een was gedaan (zij krijsen) en daarna haar in de box gelegd.

Toen even snel een make-upje gedaan (zij krijsen natuurlijk). Wilde ik met haar gaan spelen, valt ze in slaap......

Ok ik haar in de box gelegd, ik de vaatwasser uitgeruimd (zij krijsen) mar sinds 11 uur slaapt ze dus (in de box).

Een beste eerste poging denk ik. Ikga haar nu niet weer oppakken, dan wordt ze wakker. Over een half uurtje krijgt ze de fles en daarna moeten we naar de kindercardioloog, dan hebben we visite dus vandaag komt het er niet meer van.

Maar idd langzaam opbouwen.
    Ik zit erover te denken om haar dan voorlopig in de reiswieg in de box te leggen als ze gaat slapen en als ze dan slaapt die reiswieg in de gewone wieg t ezetten. dan wordt ze niet wakker en ligt toch op haar eigen kamertje.

Linda

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik denk er hetzelfde over als natascha.
    Ik zou proberen na iedere voeding hetzelfde te doen. Drinken knuffelen en zelf spelen in de box en dan wakker in bedje leggen. Ze gaat ook steeds beter aangeven wanneer ze moe is. En zo gaat het steeds makkelijker om te zien dat ze moe is.
    Zo weet een kind waar het aan toe is. En dat haar bedje een veilige plek is en zo gaat ze leren uit zichzelf in slaap te vallen.

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Waarom kies je voor 2 x per dag in haar bed en niet bij ieder slaapje?

Ik zou haar voor haar langste slapen in haar bed leggen en dan voor de korte in de box.

Bram is al iets ouder, maar slaapt 's ochtends en 's middags in zijn bed.
    's Avonds rondom etenstijd doet hij altijd een klein tukkie in de box.

Deel Deze Pagina