Dreumes en klimmen; wat laten jullie toe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier het klimmen ontdekt.... Eerst al de trap op maar nu wil ze op de salontafel klimmen en dat willen wij niet. De bank is nog net te hoog. Nu hoort klimmen er wel bij maar waar kan dat op? Ben benieuwd hoe jullie dat doen!

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Op tafels klimmen mag niet, in het begin steeds eraf gehaald en nu doet ze het niet meer.

Wel op veel andere dingen :D Nou is onze dochter echt een klimmer dus ik liet haar gewoon paar keer per dag de trap op en af klimmen, ze leerde er goed mee trap"lopen" en ze was wat energie kwijt. Verder veel naar buiten., klimmen in de speeltuin..

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Binnen mag hij alleen op de bank en de stoelen klimmen.
    Oh, en op mijn bed.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oke speeltuin goed idee niet aan gedacht.... Ons bed is ook vrij hoog voor haar. Ze is niet zo heel groot nl. 79,5 cm en 16,5 maand.

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bank mag, maar dan wel op de billen gaan zitten. Op haar eigen stoeltjes en onze stoelen ook maar hetzelfde, daarna gaan zitten.
    Trap (als ik er achter loop uiteraard) vind ik ook prima en op ons bed.

Verder echt niet op tafels en ook niet op haar speeltafel ofzo. Behalve gevaarlijk vind ik het ook onfatsoenlijk ;)

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Op de trap mag ze klimmen, op de tafel absoluut niet (maar echt wel dat dat het allerleukste is!).
    Op de bank lukt haar nog niet zelfstandig en ik wil dat ook niet stimuleren eigenlijk, de bank is om op te zitten en als er iets is waar dochter geen geduld voor heeft... ;)
    Verder geen mogelijkheden om te klimmen hier in huis of ze heeft ze nog niet ontdekt.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik wil daarom de tafel ook niet dat hoort niet. Ze heeft een eigen mini luie stoel waar ze op klimt.

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hij klimt op alles !!

Mag van mij niet, alleen op de bank en eventueel een stoel, en de trap. Maar zodra ik me omdraai zit hij op de salon tafel, kast van de tv, eettafel, computer bureau. Grrr. Dood vermoeiend.

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    En hij is overal al wel een keer af gevallen, maar zelfs daar heeft hij niet van geleerd.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niet op de tafel of in de kast, verder mocht er erg veel (tv hangt aan de muur). Ik heb tijd besteed om mijn kinderen te leren hoe veilig ergens op en af te klimmen.

11. Storm

Storm Niet meer actief

Ik heb het opgegeven. Ik blijf bezig. Wat gevaarlijk is hou ik extra in de smiezen en de tv-kast is uit den boze. Maar hier is niks meer veilig. Hij zit in no time midden op de eettafel, klimt in de vensterbank, de bank, hij klimt ook in de box (en zonder babygym komt ie daar niet weer uit :D) maar hij is zo verschrikkelijk snel. Als ik niet wil dat hij ergens op klimt, dan ben ik de hele dag (echt waar) alleen maar bezig met hem overal bij weg houden, tegenhouden of afhalen. Nou, heb wel iets beters te doen.
    Het vreemde is, hij valt echt nooit van dingen af waarvan ik soms denk dat hij dat wel gaat doen. Staat ie met beide voeten op de grond, kukelt ie voorover. Het is een klein aapje. ;)

12. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    De jongste van bijna 17 maanden is klein, dus kan nog niet overal op klimmen gelukkig. Maar als je haar op de trap bezig ziet, vrees ik het ergste. Meestal is het niet te voorkomen, dus dan maar zorgen dat ze goed leren hoe ze ergens weer veilig af komen. En ook met de trap laten we haar zoveel mogelijk zelf klimmen, dan kan ze tenminste oefenen.

O ja, op tafels en in kasten klimmen is hier overigens ook een no go.

13. fafa

fafa Niet meer actief

hier was ook alleen de salontafel no go. Zoals iemand al zei: niet omdat het gevaarlijk is, maar omdat het onfatsoenlijk is.

Maar gelukkig heb ik ook wel een vrij "braaf" exemplaar, die ook luistert naar dat verbod.

Deel Deze Pagina