Mijn manneke is flink verkouden en heeft ook een beetje verhoging (37,9C),is het verstandig om hem zo een kinderparacetamolletje te geven? Dat hebben we nog nooit gedaan, mijn man twijfelt een beetje, die wil er niet te snel "een pil instoppen" zeg maar.
Zou het ook niet zo snel doen, het lichaam is aan het vechten tegen de verkoudheid, dus moet je niet onderdrukken. Mits je kindje echt niet lekker is, dan is het voor mij persoonlijk een ander verhaal Dus kijk naar je kindje, en ga op je gevoel af
nee, hij is volgens niet lekker, hij eet en drinkt minder en is heeeeel zeurderig, balen dat ze nog niet kunnen praten he, misschien heeft 'ie wel keelpijn ofzo of hoofdpijn. We gaan straks aan tafel, eens kijken of 'ie wat wil eten dan. Hij is er natuurlijk ook wel heel moe van he.
Als je denkt dat het hem helpt om lekker te slapen dan zou ik het doen. Bad of douche (lekker bij verkoudheid) en dan lekker slapen.
Ik zou eerst even kijken of hij zo lekker gaat slapen, zo niet dan kun je altijd nog een paracetamol geven.
Net zoals bovenstaande dames al zeggen zou ik eerst kijken of hij niet gewoon lekker gaat slapen, dan zou ik er geen geven. Anders wel. Zelf geef ik (niet meer) zo snel een zetpil bij alleen koorts. Nu is mijn meisje ook snotverkouden en sinds vanmorgen ineens koorts en pijn (zo lijkt het) dus ik heb haar ook maar een zetpil gegeven zodat ze lekker kan slapen en hopelijk weer snel beter is! Beterschap voor je zoon!
Als mijn mannetje zich niet lekker voeld zoals nu erg hoesten vanuit de longen en snotverkouden dan krijgt hij gewoon voor het slapen gaan 's avonds een zetpil. Hij heeft nu ook al antibiotica. Vandaag overdag was ie ook echt niet lekker dus gewoon een zetpil hoor, wil niet dat ie (pijn) moet lijden als er gewoon wat aan te doen is.
Bedankt voor de reacties! We hebben 'm toch maar geen zetpil gegeven. Hij heeft goed gegeten en z'n fles bijna opgedronken gelukkig. Hij is lekker in bad geweest, beetje luuf op z'n ruggetje en borst gedaan, halve ui op z'n kamer en zijn bed bij 't hoofdeinde een klein beetje omhoog. En nu ligt 'ie volgens mij lekker te slapen, ik hoor tenminste niks meer, hij was ook wel bekaf hoor. Hopelijk slaapt 'ie vannacht lekker door.