Hoi dames Ik weet dat er al tig topics ove zindelijk worden zijn .. Maar ik heb een vraagje : Onze zoon is al ruim 3 maanden plas zindelijk alleen poepen is een groot euvel, Hij voelt heel goed wanneer hij moet poepen en wil dan graag de luier om en gaat ergens in een hoekje gehurkt zitten .. Nu ben ik bezig om hem met luier en al op de wc te laten poepen maar dat weigert hij !! Hij moet echt heel erg poepen en dan krijgt hij een luier om en gaan we samen op de wc zitten .. Alles wat hij Wilt maar hij poept maar niet.. Nu is onze zoon een erge stijfkop als hij iets niet wit gebeurt het ook niet Maar hij is ook vrij " onzeker " over het onbekende Ik begrijp hem heel goed want zo op de wc poepen is ook erg raar en voelt ook anders Maar ooit moet hij toch op de wc poepen? Wie heeft er tips of trucs voor me Hij is 3.5 jaar Albast bedankt
Geen tips of trucs. Hier heeft het een half jaar geduurd voordat ze ook op de wc ging poepen. En de eerste keer kwam omdat ze nodig moest plassen en poepen, op het moment dat ze op de wc zat. En de drol dus automatisch vanzelf meekwam. Toen was de angst voor een groot deel doorbroken. Daarna met stickers en beloningen aan de gang gegaan en binnen twee weken ging het helemaal goed en zonder huilen. Ze heeft nooit meer in de luier willen en hoeven poepen.
Hij is op zich wel zindelijk, want hij vraagt om een luier om te poepen en is de rest van de tijd luierloos. Alleen doet hij het nog niet op de goede plaats. Ik zou hem eerst richting wc proberen te krijgen, lijkt me beter dan in een hoekje van de kamer. Meteen op de wc is een heel andere houding en ook nog zonder luier. Wil hij wel samen poepen met jou, want nu heeft hij wel z`n privacy in een hoekje van de kamer.... Wil hij niet liever alleen in de wc, want daar zou ik wel op focussen in een hoekje op zijn hurken. En zo kleine stapjes naar het uiteindelijke doel.
Hier precies hetzelfde probleem. Mijn dochter van net 3 jaar is al vrij lang plas zindelijk maar als ze geen luier om krijgt dan poept ze ook niet. Als ik de luier aflaat houdt ze het op met alle gevolgen vandien. Ik heb alles al geprobeerd maar zonder succes. In September begint ze met school (spanje) en moet ze zindelijk zijn.... Ik laat het maar even voor wat het is, ik vertel haar wel elke dag dat ze haar drukje op de wc moet doen maar vooralsnog zonder resultaat...
Ik heb het net geprobeerd om samen te poepen maar dat wilde hij niet. Toen heb ik hem gewoon langs de wc pot gezet en daar heeft hij in de luier gepoept fis het begin is er gelukkig Hopelijk zo beetje bij beetje richting de wc te gaan
Mss proberen op potje naast wc? Dan 'valt' de drol ook niet een eindje, vaak vinden ze dat een beetje eng. Als hij dan aan gevoel gewend is kan hij uiteindelijk wc proberen. En gewoon niks forceren en veel prijzen als het wel goede richting uit gaat. Het komt echt wel goed!!
Bij mijn zoon heb ik het zo aangepakt, Een stikker kalender,als hij had geplast op de wc een stikker.Ging vaak goed,maar ook wel wat ongelukjes natuurlijk. Op een gegeven moment ging het heel erg goed! Toen het poepen nog... Heb gewoon gezegt,als jij poept op de wc dan krijg jij een kadootje! Gaan we dan samen uitzoeken. Hij zij eerst nee!!! Toenik aan m zag dat hij echt nodig moest heb ik m gewoon op de wc gezet. En het lukte! Daarna samen meteen naar intertoys gereden. Hij helemaal blij! Ik had natuurlijk wel zoiets van,dit ga ik natuurlijk niet iedere keer doen. Heb toen hele goedkope prulletjes gekocht van zeeman,en als hij had gepoept op de wc dan gaf ik dat. Veel mensen zeiden wel,,geef jij hem elke keer kadootjes!! Beetje overdreven of niet? Zo kan je aan de gang blijven. Nou ik vind het prima! Hij was 2 jaar en 4 maanden toen hij helemaal zindelijk was! Nu krijgt hij natuurlijk geen kadootjes meer maar mag hij met n luchtverfrissertje spuiten als beloning! Vind hij ook heel leuk!haha
Kleine meid vond t poepen ook onwijs spannend. Wat haar hielp was tellen. Gewoon tot 10. Als ze aangaf dat ze moest poepen, zette ik haar op de wc, eerst met luier, daarna zonder. Als ik zag dat ze t eng vond, gingen we samen tellen. Daardoor werd ze een beetje afgeleid, maar niet zo erg dat ze niet meer poepte. Na een week dit geprobeerd te hebben, poepte ze meestal al bij 3. Heel veel succes!
Toevallig wilde ik vandaag ook een topic hierover openen. Mijn zoontje van bijna 3 is qua plassen zo goed als zindelijk, maar poepen lukt echt niet. Hij weigert op de wc te poepen. Ik word niet boos en bied hem een luier aan, maar ook dat wil hij niet. Hij poept daarom dan gewoon in zijn onderbroek en zegt het niet direct. Met alle gevolgen van dien... Nu weet ik dat hij vroeg in de morgen poept, dus laat ik zijn luier nog om. Maar hoe maak ik hem duidelijk dat ie niet in zijn onderbroek moet poepen?
Mijn zoontje poepte ook altijd in zijn broek. Hij krijgt bijna nooit snoep dus hij kreeg een snoepje als hij op de wc poepte na een week of 2 enthousiast zijn vergat hij het snoepje of vroeg er een paar uur later om en kreeg het dan. Na een maand was hij het snoepje helemaal vergeten. Ik ben er niet trots op dat ik hem omkocht maar hij hield het anders in met alle gevolgen van dien dus wilde erg graag dat hij elke dag poepte.
Ach dta komt wel hier werd er telkens een luier gevraagd om te poepen en die gaf ik dan gewoon hup luier aan poep erin en luier weer uit. Vroeg wel telkens of zullen we het op de wc of potje doen, misschien met luier aan en zo ineens was het mama ik wil met de luier aan op de wc, en dat ging goed, daarna zonder luier op het potje, nou super perfect dus potje mee op vakantie en wat denk je niet nodig gehad, meneer ging keurig oo de wc, echt overal, attractie park vakantiehuisje, restaurant, mama ik moet nu poepen dus hup ging zitten. Dus nu thuis ook het potje weg gedaan en gaat erg goed. Hier dus echt op de wc bijna 6 maand na het gewone zindelijk en 3,5 jaar dus komt vanzelf niet teveel om stressen
Och ik zie het niet als omkopen zodra onze zoon op de wc poept rennen we naar de Hema en mag hij een jip en Janneke kado uitzoeken en dat weet hij Belonen hihi
Mijn dochter vond poepen op WC/potje ook onwijs eng, ze hield het op tot ze in avond voor slapen gaan een luier aankreeg en poepte dan. Omdat ze geen last had/kreeg van verstopping en ook niet in de broek poepte, heb ik het maar even zo gelaten, no pressure... Op een dag zat ze in bad en moest zo nodig poepen dat ze het letterlijk niet tegen kon houden (hysterisch werd ze ), toen hebben we haar snel op potje gezet en kwam een flinke drol . Nadat de ergste paniek over was, heeft ze toch wel gefascineerd naar eigen drol zitten kijken en onze enthousiaste reactie deed haar ook wel goed. Paar dagen later uit zichzelf op potje gepoept (en de wereld verging niet ) op aandringen van ons en zo poepte ze steeds vaker en verdween haar angst. Binnen 2 weken poepte ze gewoon op WC, zonder angst, normaalste zaak van de wereld... Dit was ongeveer een klein half jaartje nadat ze zindelijk was voor plas. Dus misschien even laten rusten en op een later moment weer eens proberen?
Inmidddels heeft hij 3 keer op het potje gepoept Hij vindt het best leuk nu. Ook nog wel wat ongelukjes, maar er is progressie. ook hier beloven we hem een cadeau. Toen ie voor het eerst op het potje had gepoept, zeiden we dat als het goed blijft gaan, we dit weekend een cadeau gaan halen voor hem. Maar erna toch weer in broek gepoept en toen zei ik dat we op deze manier geen cadeau gingen halen. Blijkbaar was ie toen zo teleurgesteld dat ie nu weer extra zijn best doet
Mijn dochtertje vond het ook heel spannend, want een poepje plonst in de wc en daar schrok ze van. En dat gecombineerd met het feit dat ze voor poepen even rustig moeten zitten, en die rust had ze niet. Ik heb toen een potje in de woonkamer gezet, en haar 's avonds op het potje gezet, en een nijntje boekje erbij gepakt en dan lekker voorlezen. Klinkt misschien raar, maar zo'n vertrouwde omgeving en even de rust om te zitten hielpen, en toen poeptje ze in het potje. Dat heeft ze een weekje of zo gedaan, en toen ben ik gaan voorlezen op de wc Eerst WC papier in de wc gegooid zodat het niet zou plonzen. Daarna nooit meer problemen gehad.