dagritme

Discussion in 'Baby en dreumes' started by juffie81, Jun 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juffie81

juffie81 Bekend lid

Aug 7, 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    hallo,

Mijn zoontje is nu 2 1/2 maand oud. Hij slaapt sinds het inbakeren elke nacht door maar overdag is het ritme steeds verschillend (dit is nu nog niet erg). Ik voed hem niet op vaste tijden dus elke dag is weer anders. Als hij de eerste fles heeft gehad, krijgt jij ongeveer 3 a 4 uur later de volgende fles. Dit gaat via de regelmaat en rust. Per dag krijgt hij meestal 5 flessen, soms 4.
    Hij slaapt gemiddeld 16 uur per dag, is dit trouwens niet wat weinig?
    Nu ben ik benieuwd wat jullie ritme is en hoe jullie dit voor elkaar hebben gekregen. Begin september ga ik namelijk weer werken en wil ik wel graag een soort ritme hebben.
    Ben benieuwd naar jullie reacties..

groetjes Juffie ;)

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    alyssa is 2dagen jonger zie ik.

het dag ritme van alyssa is ongeveer zo:

6.45: schone luier, fles en weer naar bed.
    10.15: wakker maken, aankleden, fles, lekker in de box, boodschappen doen, tutten met mama. en vaak valt ze ergens een keer even in slaap, maar vaak niet lang.
    14.15: schone luier, slaapzak aan, fles en naar bed.
    18.15: fles, in de wipstoel kijken hoe papa en mama eten.
    20.30: badje/ wassen. weer in de box.
    22.15: schone luier, slaapzak aan, fles en naar bed.

ik geef alyssa wel op vaste tijden de fles want anders is ze helemaal van slag. vandaag zijn we dan ff op de koffie geweest bij de gastouder waar ze vanaf volgende week naartoe gaat en toen we thuis kwamen heb ik haar ook gewoon op bed gelegt. ze moest wel ff huilen en ik ben 1keer naar boven gelopen voor de speen en toen was het goed.

het ritme is er eigenlijk een beetje vanzelf in gekomen. ik heb heel erg veel gekeken naar alyssa. in het begin legde ik haar op bed als ze in de box in slaap was gevallen, maar dan werd ze weer wakker. nu laat ik haar gewoon lekker liggen. er zijn bij haar 3slaapjes die vast staan en dat is die na de 1ste fles, die na de middag fles en natuurlijk die na de laatste fles.

misschien heb je hier iets aan.

liefs doris

3. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

Jun 18, 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Komt van zelf denk ik, en anders sturen in het ritme...
    Mijn dochter slaapt ook door, maar als ze zelf niet komt om 7.00 ga ik haar wakker maken. (meestal komt ze rond 6.00) Anders is het hele ritme in de soep en komen we 's avonds niet "mooi" uit voor de laatste voeding.
    Wij kunnen het goed rekken met een fiep mocht er een uurtje verschil in zitten.
    En anders een klein beetje melk geven en op het juiste tijdstip (laatste voeding) de normale hoeveelheid.
    Zo doen wij 't en dat werkt echt super. Maar gaandeweg gaat het allemaal steeds makkelijker vind ik.

Share This Page