Spoed: Hoelang laten huilen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fem, 25 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meiden,

Even een vraag want we zitten met ons handen in het haar ondertussen. Sinds ca. twee weken wilt onze uk van 7,5 maand niet meer gaan slapen. Standaard gaat ze kei- & keihard huilen (inclusief tranen) met als gevolg dat we haar op een gegeven moment weer naar beneden halen en in de box leggen na even kroelen met papa en/of mama. Als ze vervolgens in slaap valt laten we haar nog even liggen (met het idee: nu slaapt ze diep) en brengen we haar naar bedje toe. Binnen 10 à 15 minuten begint het hele verhaal van voren af aan.

Van de week viel mevrouw om 01.30 uur in slaap en een week daarvoor zelfs pas om 04.30 uur :confused:, jullie snappen dat dit de nodige energie van haar maar ook van ons vergt.

We doen hetzelfde 'ritueel' als altijd; omkleden, schone luier, pyjama aan, fles geven, 5 minuten kroelen en naar bed. Dit is altijd goed gegan en nu 'ineens' niet meer? Haar temperatuur is goed, de kamer is niet te warm of te koud.

Nu ligt ze onderussen alweer heel hard te huilen en ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen, hoelang laten jullie je ukkie huilen? Ze is nu ca. 5 minuten aan het huilen en het breekt me hart, maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. (En erger nog; is het wel verantwoord? Maar ik wil gewoon ook weer niet tot midden in de nacht 'bezig' zijn met haar.... :(, ben ik nu een slechte moeder? :()

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt of heeft iemand dé gouden tip?

Hartstikke bedankt!

Liefs,

Fem

2. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    de gouden tip zal wel niet bestaan denk ik jammer genoeg, ik heb het van de week een paar avonden gehad. en de meningen zijnheir erg over verdeeld. mijn partner heeft haar er de eerste avond ook steeds uitgehaald, uiteindelijk viel ze pas om 22.00 in slaap. ik laat haar langer huilen. soms een half uurtje, ik ga intussen wel kijken of alles goed is hoor, maar soms moet ze zichzel gewoon in slaap huilen ofzo

3. Niet meer actief

het is heel moeilijk maar ik zou wel even volhouden als ik jou was..

Ga om de 10/15 min even naar haar toe en aai haar over haar hoofdje of speentje/knuffel geven, muziekje aan en loop weer weg (geen oogcontact of oppakken) ze zal van zelf gaan slapen en met de dag zal het sneller en beter gaan.. straks slaapt ze gewoon weer normaal als het goed is..

heel veel succes en sterkte want het is idd erg moeilijk! als ze met pauzes huilt dan valt het sowieso wel mee hoor maar ze is mischien inmiddels gewend dat jullie haar pakken ofzo

4. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Bedankt voor jullie antwoorden, ik vind het zo zielig, mijn meisje zo verdrietig :(, maar wij denken ook dat het beste is om haar even te laten huilen en niet na ca. 5 min. meer oppakken omdat ze het anders 'gewend' raakt idd........

Ben net gaan kijken, en dan doe ik haar muziekje idd weer aan etc etc..... nu maar hopen dat ze het weer snel afleert... :(

Misschien dat ze ook de dag moet verwerken ofzo... :(, waarom duurt het toch zo lang voor ze kunnen vertellen wat er is he ;).

5. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    He bah wat een rotperiode's zijn dat toch he! Klinkt herkenbaar hoor. Ik zou haar niet laten halen, zeker niet als je zelf al zegt dat het je eigenlijk tegenstaat. Heel veel succes, hoop dat het snel over is! En het gaat over hoor ;)

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Oh meid, ik hoop het zo :(, ze was net even stil, maar nu begint het feest weer...... :(

ff offtopic: Wat een schitterende foto in je banner Paprika!

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik herinner mij dat onze meid dit ook even gehad heeft.

Is ze echt wel moe, als je haar in bed legt. Wij ondervonden dat we ze gewoon te vroeg in bed legden, waardoor ze histerisch werd.

Indien ze wel moe is. Zou ik om de 10 minuten even gaan kijken. Eventjes over haar bolletje aaien en zeggen dat ze nu moet slapen. Eventueel muziekje weer aanleggen en weg gaan.
    Bij ons heeft dit het best geholpen.
    Sedertdien nooit geen problemen niet meer gehad om te gaan slapen.

8. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, goeie Kathy, ze is echt wel heel moe, want tijdens de laatste fles valt ze al bijna in slaap, dan wacen we even tot ze lekker slaapt en dan leggen we haar in bed, vervolgens wordt ze dus wakker...... :(

9. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Vervelend he, dat ze zo overtuur zijn? En om heel eerlijk te zijn: dat je ook een beetje je avond zo mist? Hier was het ook een tijd elke avond raak. We zijn toen een heel strak avondritueel gaan invoeren en dat samen ook goed afgesproken: na het eten even spelen(geen tv aan), geen drukke spellejes en speeltjes meer, dan in bad, flesje en samen het gordijntje dicht doen zodat ze goed weet dat ze gaat slapen (Dat doen we nu ook als ze overdag gaat slapen zodat ze weet dat als het donker is dat ze moet gaan slapen). En even zingen in bedje. Groot succes hierzo: ze haalt de liedjes al niet eens meer want dan ligt ze al te tukken. Misschien helpt het voor jullie ook?

Sterkte

10. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, natuurlijk gaat het ook ten koste van de tijd die we voor elkaar zouden hebben, dat is idd jammer........ maargoed, dat komt wel weer terug :).

Wij hebben hier ook een vaste ritueel zoals wij het eigenlijk vanaf het begin af aan al doen; we kleden haar uit, smeren haar in (ivm droog huidje), pyjama aan, slaapzak aan, naar beneden, flesje drinken, dan een boertje laten, nog even 5 min bij papa of mama leggen, naar bed toe, instoppen, kusje, knuffel 'weltrusten' en dan gaan wij naar beneden. Dit doen we al sinds ze de laatste fles van 23.00 uur niet meer krijgt (dacht rond de 4 maanden) en dat is altijd goed gegaan....... vind het zo vreemd en baal er ook wel van.

Ondertussen ligt ze een uur in bed en ze slaapt nog niet.... :(

11. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    Echt volhouden als het lukt om haar niet op te pakken. Ons dochtertje sliep pas door na 14 maand omdat we haar eigenlijk te veel troostten. Oppakken, rondwandelen, ... En ze liet ons uiteraard maar doen :)
    Toen zijn we intensieve training afkicken gaan toepassen, heeft 2 à 3 weken geduurd en we zijn eindelijk sinds 3 maand gerust.
    Moest het lukken, betuttel ze dan niet te veel, enkel even binnenwandelen (maar weet hoe moeilijk het is). Anders verzeil je misschien in onze situatie ;)

12. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik zou haar sowieso wakker in bed leggen en niet wachten tot ze slaapt.. dan schrikt ze ineens wakker in een koud stil bedje....
    En inderdaad ik zou ff volhouden en om de 10 minuten even gaan kijken.. sterkte meid!

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben het nog niet zo heel lang geleden ook gehad. De eerste paar avonden hebben we hem eruit gehaald. Hijkreeg een tandje en we dachten dat het daar aan lag.
    Maar zodra hij bij ons was, was hij blij en vrolijk. Zodra hij zijn bed zag, begon hij te huilen. Ik had op een gegeven moment echt het gevoel dat hij ons aan het "proberen" was. Ik ben absoluut niet iemand die de kleine kan laten huilen, maar nu hebben we het wel gedaan. Hij heeft 20 min gehuild en viel toen in slaap!
    Sindsdien is het weer goed.

Dus ik denk dat je misschien even vol moet houden, hoe naar het ook is. En vertrouw je het niet, dan bel je toch de HA?

14. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Bedankt voor de tips, we zijn beiden al naar boven gelopen, haar weer teruggelegd, knuffel gegeven, muziekje aan en weer weg na een nadrukkelijk "weltrusten sharon!', ben benieuwd.... bedankt voor alle hulp!

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja ik zeg ook altijd: Weltrusten Nathan, lekker slapen en tot morgen. Dan krijgt hij een dikke kus, muziek mobieltje gaat aan, knuffel in de armpjes en slapen maar.

16. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik ben het met berna1981 eens, ik zou ze ook in haar bedje leggen als ze wakker is.

Nu is je meisje ook aan proberen hoe lang het duurt eer jullie haar weer uit bed halen, want dit is ze inmiddels ook al gewoon. Als ze toch lang genoeg doorweent, weet ze dat ze uiteindelijk toch weer uit bed gehaald zal worden.
    Die kleintjes zijn slimmer dan we soms durven denken.
    Het is inderdaad ook hartverscheurend om ze te laten huilen, maar doorzetten is de beste oplossing!

17. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja Kathy, helemaal met je eens :), ik denk ook dat we haar voortaan gewoon wakker in bedje gaan leggen, weet het anders ook niet meer. Ondertussen is het nu, een uur nadat ze op bed lag, eindelijk stil geworden, zo even stiekem om een hoekje loerenf alles okay is, maar hopelijk blijft het stil........

wat een opluchting.......... :)

18. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik duim mee dat het stil blijft!

19. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Pff lekker dat het stil is :)
    Wakker in bedje leggen lijkt mij ook wel goed toe.
    Maar wat is het moeilijk he om het goed in te schatten.
    Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan :thumup:

20. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij hebben gelukkiggeen slaap problemen hier. wel hebben we een paar weekjes gehad dat ze smiddags niet in bed wilde slapen. voor de laatste fles hebben we altijd een vast ritueel gehad. schone luier, slaapzak aan, fles, boertje, even kroelen en dan in bed. werkt perfect. we doen dit nu sinds die periode dat ze smiddag niet wilde slapen ook smiddag (alleen dan zonder lampje aan), sindsdien gaat het perfect (op uitzonderingen na dan).

misschien dat het voor jullie ook werkt om de kleine de fles op haar kamertje te geven.

succes ermee.

liefs doris

Deel Deze Pagina