Dagschema baby 6 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kangerootje, 17 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden en krijgt volledig borstvoeding.
    Dit gaat heel goed en ze groeit erg goed.
    Ze zit nu op zo'n 5 a 6 voedingen per dag. Soms nog wel een slokje extra.
    Doet 3 slaapjes nog per dag. Per dag wel wisselend hoelang.

    Binnenkort wil ik beginnen met hapjes. Willen jullie je dagschema eens met mij delen; wat eet jullie kleine en wanneer slaapt hij/zij??
     
  2. Mammie79

    Mammie79 Actief lid

    28 aug 2014
    266
    81
    28
    Met 6 maanden was het hier ongeveer gemiddeld:
    5.30 bv daarna nog slapen tot 7.00
    8.30 bv, aansluitend paar hapjes fruit
    Slapen 9.00-10.30
    11.30 bv
    13.00-14.30 slapen
    14.30 bv
    16.30 groente
    17.00-18.00 slapen
    19.00 bv en rond 20.00 slapen
    22.30 nog een droomvoeding
    Als het soms niet uit kwam ivm werk of dagje weg dan liet ik fruit/groente ook wel eens achterwegen.

    nu met bijna 11 maanden het volgende ritme:
    6.00 bv
    9.00 bv en 1a2 stuks fruit
    10.00-12.00 slapen
    12.00 bv en brood
    15.00 bv en aansluitend slapen
    17.00 warme maaltijd en water
    19.30 bv en slapen
     
  3. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Met 6 maanden was het hier (bij de jongste):
    Borstvoeding op verzoek. Meestal dus elke 2.5 à 3 uur.
    Vaste voeding kreeg ze als wij ook gingen eten. Dan gaat ze mee aan tafel en krijgt ook wat.
    Slapen deed ze in de kinderwagen/draagdoek. In bed ging hier niet omdat we veel van huis zijn: naar school, peuterspeel, hond uitlaten etc. Als ze moe was viel ze dus gewoon in slaap.
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Als ze wakker was op onze eet momenten dan kon ze ‘mee eten’. Anders bewaarde ik wat voor na het slapen. Hier wel Stukjes gedaan, geen puree.
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Blijft je productie in stand zonder die nachtvoeding? Bij mijn dochter moest ik met 9mnd stoppen omdat ik niet genoeg meer had doordat nachtvoeding eraf was. Zinn daar nog trucjes voor?
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Als met 9 maanden de nachtvoeding natuurlijk komt te vervallen zou dat geen enkel probleem moeten zijn...
    Hoeveel voedingen had je nog overdag?
    Met die termijn zijn het ook geen grote voedingen meer, eerder een aanvulling op vaste voeding..
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oke, ben benieuwd hoe het bij mn zoon gaat straks. Ik weet t niet meer bij haar, is al 3jr geleden. Volgens mij was het niet natuurlijk maar ben ik de laatste voeding gaan vervangen door kv zodat ik eens door kon slapen, dus bedenk me nu dat er dan 2 voedingen afgingen. Op alleen bv sliep ze niet door.
     
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik heb nooit een schema gehad. Altijd alles op verzoek gedaan. Als ik iets at at ze mee als ze wakker was. Of ik paste het aan op haar slaaptijden.
    Echt pas toen ik overdag stopte met de bv dat we meer een ritme kregen. En dat was na 13-14 maanden.
     
  9. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Dank voor jullie reacties.
    Inmiddels begonnen met de groentehapjes na de namiddag-voeding...
    Volgende week ergens een fruithapje erbij na de eerste ochtendvoeding.

    Inderdaad wel wat lastiger om een vast schema aan te houden met borstvoeding.
    Mijn oudste kreeg kunstvoeding en daar waren de voedingstijden en slaaptijden veel meer voorspelbaar.

    Verder leuk om jullie reacties te lezen @vlinderCN en @zonnetje2015 ....
    Met beiden wel geschreven op dit forum!
    Vlinder inmiddels een zoontje en zonnetje bijna uitgerekend. Heerlijk dat jullie een tweede kindje hebben gekregen na zoveel ellende, dikke knuffel!!
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  10. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Hier overigens als geen nachtvoeding meer vanaf 3 maanden en tot nu toe geen probleem voor mijn productie, ik pak mijn dochter wel voor een late droomvoeding rond 22 uur.
     
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je wel, lief! Jij had toch verkorte bmhals? Dan weet ik t weer ;)
    Ja zoontje is nu 2mnd alweer..gaat snel.
    Heb jij de nachtvoeding vervangen o.i.d. of sliep ze uit zichzelf door met 3mnd?
    En dan dus van 22u tot 6u ofzo?
    Ik ga er een topic over openen :D
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  12. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Ja klopt, ik had de verkorte baarmoederhals. Of eigenlijk helemaal geen baarmoederhals meer:roflmao: Maar mevrouwtje bleef toch lekker zitten tot 40 weken:thumup:
    Wauw 2 maanden alweer... Wat vliegt de tijd. Gaat alles goed?

    Ze sliep uit zichzelf door met 3 maanden. Inderdaad van 22 tot 6 a 7 uur, inmiddels zelfs wel langer tot 8 uur. Overdag probeerde ik dan aan 6 voedingen te komen (elke 3 u voeden) maar zit inmiddels op 5 voedingen en dat gaat goed. In de avond niet altijd evenveel melk en kan dan soms ook maar weinig kolven tijdens bijvoorbeeld een late dienst... Maar toch haalt ze er genoeg uit want de groei is supergoed, ze is al ruim 9 kilo, en heeft voldoende natte luiers...
    Dus ik zou over je productie niet inzitten want die past zichzelf dan aan:thumup:

    Ik voed nu dan dus om de 4 uur, naarmate de dag vordert gaan de voedingen dichter naar elkaar toe, omdat ik in de namiddag en savonds wat minder melk heb.
    En een droomvoeding om 22u.
     
  13. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Wauw 40+5 zelfs he..had mijn vk toch gelijk dat het vaak niet veel zegt hoelang je bmhals is..

    Maar wat een droombaby zeg dat ze snel al doorslaapt en weinig voedingen, jij moet haast wel hele volle vette melk hebben :roflmao: hoe krijg je dat :|? bij mijn dochter lukte dat met 6mnd nog steeds niet dus toen toch maar de nachtvoeding door flesvoeding vervangen zodat mijn partner dat kon doen.
    Maar zoon drinkt nog veeel meer dan mijn dochter, vaak wel 10x pd komt ook 2x zo hard aan, dus geloof niet dat ie over paar weken al ineens met paar voedingen minder kan :(.
     
  14. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Oh ja maar hier ook nog wel eens een slokje extra hoor!! En met 2 maanden zeker wel nog vaker van die halve slokjes voordat ze in slaap viel.
    Ik denk qua doorslapen gewoon puur geluk... Mijn oudste sliep ook snel door.
    Maar het zijn wel beide heeeel wakkere babys die overdag nergens anders slapen dan alleen in hun wieg. Ook wel eens irritant hoor, want ook met wandelen in de wandelwagen enz blijft dochter stug wakker tot ze helemaal overstuur is...
    Dan gaat ze snachts crashen om slaap in te halen denk ik zo.
    Hoevaak komt je zoontje nog snachts?
     
  15. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Meestal om de 2,5/3u snachts, maar ook wel s elke 2 uur :eek: gelukkig niet vaak meer. Hier werkt het vaak juist zo dat als ie overdag goed slaapt, hij snachts ook beter slaapt. Maar vannacht ineens weer doorgeslapen! Bijna 8uur:roflmao:. Voeding van ca 00u overgeslagen en pas om 3:20u (en dan 6:30 weer). Maar ik heb zelf vanaf 1u slecht geslapen omdat mijn borsten dan pijn beginnen te doen. Om 3u echt wakker en beetje afgekolfd. Dat is wel irritant dat het zo onregelmatig gaat dat doorslapen want dan went je melkproductie er niet aan ... hoe deed jij dat?

    Maar ik heb weer goede hoop :)
     
  16. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Ohja pfffft elke 2 a 3 uur is wel pittig.
    8 uur, zoals vannacht, klinkt goed!! :) Hopelijk zet dat door!!!
    Geef je savonds een droomvoeding?

    Ohja die stuwing heb ik ook wel gehad en wakker vd pijnlijke borsten :(
    Ook gewoon supervaak een nat bed van het gelek haha. Maar dat paste zich toen vanzelf wel aan, heeft wel even geduurd...
     
  17. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Vannacht weer 6uur..zo kunnen mijn borsten nooit wennen natuurlijk.

    Die droomvoeding, kwam ze zelf daarom? Heb dit bij mijn dochter destijds geprobeerd maar haalde niets uit, dan kwam ze alsnog om 2:00/3:00u snachts dus was de nacht alleen maar nóg meer gebroken voor me:rolleyes: (ik ga nu om 21u slapen). Nou is mn zoon natuurlijk niet mn dochter maar vooralsnog volgt hij precies hetzelfde ritme als haar..:confused:
     
  18. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Pfffft dat is wel irritant ja. Zo went het niet en past je productie zich minder snel aan.
    Ja ik gaf altijd zelf een droomvoeding en als ik t niet doe slaapt ze ook gewoon. Maar ik vind 4 voedingen met 5 maanden gewoon echt te weinig dus pak haar dan zelf voor voeding nr 5.
    Hier niet echt gemerkt dat ze dan juist wel of niet doorsliep maar een vriendin van mij gaf een droomvoeding om 23u en dan kwam dochter júist snachts weer. Toen ze ermee stopte sliep ze door.
     
  19. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Ohja en als je om 21.00 a 21.30 helemaal leegkolfd en dan in een fles met 2 schepjes rijstenbloem erdoor? Proberen of hij daarop langer wegblijft?
    Mag vanaf 4 maandjes rijstenbloem krijgen maar moet je wel willen natuurlijk, misschien wil je 6 maanden bv geven zonder bijvoeding
     
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja die onregelmatigheid is mega irritant, vannacht weer max 3u tussen elke voeding, snap niet waar dat aan ligt. Hij kan t dus wel 6-8 uur. Duurt nog 2 mnd voor dat indikken mag, hopelijk maakt ie tegen die tijd wel altijd minimaal 6 uur. Ik denk eerlijk gezegd dat ik bij 3mnd als het dan nog steeds elke 3 uur is meestal, de voeding van ca 00u door partner laat doen, evt gewoon flesvoeding als ik geen gekolfde heb. Bij dochter wilde ik dat pertinent niet voor de 6mnd maar ja nu met een peuter erbij trek ik het veel slechter die slapeloze nachten.

    Ik denk trouwens dat ik over 3mnd met dezelfde vraag zit als jij haha dan haal ik dit topic er weer bij ;)
     
    Kangerootje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina