Wanneer begon jullie kindje met trapklimmen? Wij waren gisteren op een verjaardag, en om daar naar de keuken te gaan moet je 4-5 treden oplopen. Layla kroop gisteren naar de trap en klom ineens met gemak die trap op. Ik schrok me eigen helemaal rot, wist niet dat ze dat al zooow vroeg kon (9,5 maand)
schrikken is dat he. heb het ook een keer gehad, had dr voor de tv gezet met een broodje ,ik snel naar boven om me om te kleden wil ik naar beneden toe staat ze zowat achter me,moest ze nog maar een paar trede voor dat ze boven was. toen was ze ongeveer 15 maanden dat ze zelf helemaal naar boven klom, normaal kwam ze alleen nooit verder dan 2 a 3 trede. hoe oud ze was toen ze dat deed weet ik eigenlijk niet meer.
Ik heb Loïs zelf de trap op laten lopen toen zij zelf ook kon lopen. Ook heb ik dat gedaan vanwege het tillen met die dikke buik. Eraf doe ik dan niet, dan til ik haar op.
Nathan die kon de trap op vanaf iets van 9 maanden, voordat hij kon lopen. Eraf doe ik nog niet, ik wil dat hij po zijn billen de trap af gaat, maar dat snapt ie nog niet.
Eva klom vanaf bijna 9 maanden de zoldertrap op, terwijl dat juist een erg steile trap is met smalle treden. Daarvoor ging ze alleen nog maar staan. We hebben toen snel een traphekje geplaatst zodat ik op m'n gemak kon/kan douchen. Snel daarna klom Eva zelf de hele trap op, wij lopen er dan natuurlijk achter.
Rick ging de trap op toen hij kon lopen. Niet heel lang daarna hebben we hem ook geleerd om de trap af te gaan, we laten hem dan achteruit eraf klimmen. Volgens mij is dat de veiligste manier. Vooruit op z'n billen kan hij nog steeds niet en eraf lopen ook niet, hij kan ook niet goed bij de leuning.
Mijn zoontje zo rond de 10 maanden. Hij kon toen net kruipen. Maar de trap op ging zo vlotjes.. Al vrij snel geleerd om ook netjes naar beneden te gaan (achteruit).
jamie van de week ook. hij kruipt sinds 3 weken super goed! en zijn papa ging naar boven en hij erachteraan. (bij oma thuis, bij ons thuis hebben we geen trappen) hij geraakte tot trede 3 en toen was hij denk ik te moe . ik stond er natuurlijk wel achter he!!