Welke melk als kindje 1 jaar is?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bd81, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Momenteel krijgt mijn zoontje Nutrilon 3 poedermelk (nog 2 flessen op een dag).
    Volgende week wordt hij 1 jaar en zou dus andere melk mogen.
    Ik heb nog een bus met poeder staan, dus die maken we eerst op, maar wat kan ik het beste daarna nemen / gebruiken?

S'ochtends krijgt hij nog fles van 180 en s'avonds krijgt hij er een van 150 met pap.

Daarnaast krijgt hij tussen de middag twee boterhammen met wat water en roosvicee, maar zou hij daar nu ook gewone melk of optimel drink mogen?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi,

ja hoor je kunt starten met gewone melk.

Mijn zoontje is net 1 maar wij hebben gekozen om door te gaan met Nutrlion 3. Hij krijgt het nog 's ochtends en 's avonds. Tussen de middag krijgt hij een paar keer per week gewone melk. De reden dat wij gekozen hebben om nog even door te gaan met poedermelk om het simpele feit dat het relatief helemaal niet duurder is dan gewone melk en we er geen vitamine D druppels bij hoeven te geven. Ik zie geen nadelen tov gewone melk dus ook niet in de prijs. En dat het geldklopperij zou zijn ben ik niet mee eens. Met een doos Nutrilon van 9,79 EUR doen wij heel lang mee en als je dat uitrekent tov gewone melk is het helemaal niet duurder, vaak zelfs goedkoper.
    Het is een keuze.
    Maar je kunt prima starten met gewone melk.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ons zoontje gaat na dit pak (Nutrilon 3) in principe volle melk krijgen en 's avonds Nutrilon Goedenacht (omdat hij het zo lekker vindt). Dat betekent dus dat ik zijn pap ga maken met melk en dat hij melk tussen de middag krijgt bij zijn boterham.
    Zitten in Optimeldrink geen kunstmatige voedingstoffen zoals aspartaam e.d? Dit lijkt me niet zo geschikt voor een kind

Mocht mijn zoontje de melk nou helemaal niet lekker vinden dan ga ik gewoon door met de Nutrilon 3.

4. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Geen idee of ze optimel drink mogen, vandaar de vraag :)

Dus melk tussen de middag of papfles met gewone melk kan dus.
    Maar wat geven jullie dan in ochtend, toch geen gewone melk in fles of wel?

Ik heb nu nog een bus van 3 staan, dus voorlopig nog ff mee door.
    Denk ook niet dat veel duurder is hoor, je doet er inderdaad veel langer mee dus komt op zelfde neer.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Even op de verpakking kijken.. als er kunstmatige zoetstoffen inzitten zou ik het niet doen (of in ieder geval niet zo vaak)
    Mijn zoontje drinkt alleen 's avonds nog uit een fles en alleen als hij naar het kdv krijgt hij een papfles (één dag per week). De rest krijgt hij uit een (tuit)beker.

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    In de ochtend geven we nutrilon 3, ook voor het slapen gaan (uit een tuitbeker). Tussen de middag krijgt hij gewone melk, maar ook niet elke dag hoor. Soms gewoon thee, of sap.
    Maar je kunt er voor kiezen (na het opgaan van je pak) om alleen maar gewone melk te geven, maar dan moet je vitamine D druppels bij gaan geven. Dat is iig het advies.

7. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi,

Wij zijn met 11.5 mnd overgegaan om gewone volle (koe)melk,
    's morgens en 's middags een fles van 150ml bij de boterham.
    Ging meteen prima. Ze vond het meteen heerlijk en heeft geen last gehad van de overgang van Nutrilon 2 naar de gewone melk.

8. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    oh, optimel weet ik trouwens niet, neem aan dat het gewoon kan hoor!
    Hier maak ik wel eens zelf een joghurtdrankje door gewone melk te mengen met wat joghurt en diksap, die slurpt ze dan uit een beker met of zonder rietje.
    En sinds deze maand krijgt ze wel eens fristi. Bijvoorbeeld als we ergens onderweg een broodje eten. Dan bestellen we voor haar een bruin bolletje met ham of kipfilet en een fristi. Vind ze natuurlijk heerlijk!

9. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Onze dochter krijgt sinds ze zo'n 11,5 maand oud is 's ochtends een papfles gemaakt van gewone melk met bambix. 's Avonds voordat ze naar bed gaat krijgt ze nog een klein flesje warme melk.

Wij hebben een klein rekensommetje gemaakt, maar zijn met gewone melk (2 liter verpakkingen) echt wel stukken goedkoper uit dan met de poedermelk, die pakken vlogen er doorheen! Daarbij vind ik het stukken makkelijker dan dat gedoe met die schepjes en lijkt het mij dat gewone halfvolle melk gezonder is dan kunstmelk (was hier overigens ook het advies van het CB, nummertje 3 voeding wordt afgeraden omdat het snel dik maakt en een kind het niet nodig heeft). Vandaar dat ze, zodra 't kon, overgegaan is op gewone melk.

10. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Hier met 1 jaar overgegaan op gewone melk. F kreeg van af 1 jaar ook geen flessen meer maar 's ochtends een boterham en 's avonds wat sap.

Deel Deze Pagina