Dagschema baby 8 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HvL, 24 mrt 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Onze kleine man is vandaag 8 weken
    En ik ben een beetje op zoek naar een soort van ritme/dagschema. Ben me bewust dat hij nog heel jong is. En een ritme is natuurlijk ook niet in beton gegoten. Maar ik loop wel tegen een paar dingen aan waar ik wel tips in kan gebruiken. Het is onze 4e maar kan me niet herinneren dat ik met de anderen hier tegenaan liep..

Ik geef borstvoeding en voed op verzoek. Nu probeer ik er wel zoveel mogelijk 3 uur tussen te laten want als ik vaker voed dan spuugt hij ook veel. Dus als hij eerder huilt is er misschien iets anders wat hij niet prettig vind. Daar ben ik nog een beetje zoekende naar.

Zijn slaapjes overdag doet hij beneden in de box. Maar daar slaapt hij onrustig. Dus misschien beter dat hij die in z'n bedje gaat doen? Hoe doen jullie dat? Ook op bed? En dan de kamer donker of licht ?

Rond 18.30/19.30 s avonds is hij erg onrustig en ook heel moe. Dan krijgt hij voeding, maar dan gaat hij ook voor langere tijd slapen. Dan zou ik hem dus wakker moeten maken voor de late voeding. Als ik hem laat slapen dan komt hij ongeveer om 1.00 snachts. En daarna weer om ongeveer 4.00. Ga ik hem om 23.00 bijvoorbeeld wakker maken dan komt hij s nachts juist veel vaker. Ongeveer om 1.30, 4.00 en 5.45
    Gisteravond is hij om 19.30 naar bed gegaan en toen werd hij zelf wakker om 22.15. Daar was ik heel blij mee en ik hoopte dat hij langer door zou gaan vannacht. Helaas 2.00, 4.30 en 5.45..

Ik heb dit bij de anderen nooit gehad. Die voedde ik voor de nacht en kwamen dan bijvoorbeeld weer rond 3.30 en dan 's morgens weer.

Hij is nog klein en ik snap dat hij s nachts voeding nodig heeft alleen dit begint me wel een beetje op te breken. Misschien hebben jullie tips hierin wat te doen zodat hij z'n lange slaapje pas na 23.00 gaat doen..

Dus ik dacht misschien betere structuur overdag zodat het s nachts wat beter gaat.. en dan dus ook misschien overdag in bed slapen..
    Verder groeit hij goed. Hij heeft ook heel veel mama honger. Wil dicht bij me zijn. Hij is slechthorend, dus zijn wereldje qua gehoor is klein. Zijn bedje staat tegen ons bed aan zodat ij hem makkelijk kan troosten en dat hij kan voelen dat ik er ben. Dat is voor hem heel belangrijk

Jullie tips zijn welkom..

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je het heel goed doet zo
    Hij is nog klein en wil graag bij mama zijn.
    En kan goed aangeven wat hij nodig heeft.
    Wat betreft het slapen…ik denk dat het echt enorm kind gebonden is
    Mijn dochters moesten overdag echt in hun wieg boven, te veel prikkels
    Zoon sliep lekker in de box.
    Wel heb ik gemerkt dat dit geen invloed had op de nachten.
    Dat deden ze op hun eigen manier.
    De lange ruk doorslapen kwam pas rond de..20 weken?

HvL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina