Waar eerst mee beginnen: groente of fruit?

Discussie in 'Voeding' gestart door Jinxx, 5 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.021
    1.027
    113
    Van het CB mogen we inmiddels beginnen met hapjes, maar wil daar nog even mee wachten totdat onze dochter 6 maand is. Maar waar zijn jullie eerst mee begonnen? Met groente of fruit? En waarom?

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ga beginnen met groente, met het idee dat fruit beter smaakt en ze dat dus makkelijker eten

3. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Wij zijn nu bezig maar advies is eerst groente. Alleen is mijn theorie begin eerst met iets wat je baby iig lekker vindt zodat hij / zij doorkrijgt hoe te eten van lepel / doorslikken etc.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Advies is over het algemeen eerst groente.
    Sommige kindjes reageren op fruit en met groente schijn je dat minder te hebben.
    Daarnaast wordt gezegd dat ze fruit over het algemeen lekkerder vinden dus als je dat eerst aanbiedt dat ze de groente dan minder goed eten.

Hier toch bij beide begonnen met fruit. Beide kindjes reageerden eigenlijk nergens op en ook nooit problemen met de darmpjes ofzo.
    Fruit is zoeter dus daarom leek het me gewoon fijner voor ze aangezien melk ook zoetig smaakt.
    Dochter at bijna alles rond 1 jaar (nu helaas niet meer) Zoontje is nu bijna 14 maand en eet echt alles.... Dus beginnen met fruit hoeft niet slecht uit te pakken. Maar goed een advies is er niet voor niks en het zijn ook wel logische redenen waarom men eerst groente adviseert ;)

Deel Deze Pagina