Dagschema borstvoeding vanaf de geboorte

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Ummi92, May 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Hallo,

In mijn omgeving ben ik vaak tegen gekomen dat borstvoeding niet gelukt is. Graag wil ik na de geboorte borstvoeding geven aan me baby.

Wat zijn de belangrijkste tips voor na de bevalling en hoe zou mijn dagschema er uit zien wat betreft aanleggen en voeden direct vanaf de geboorte?

mvg,

Ummi92.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat goed dat je borstvoeding wilt gaan geven en dat je je er nu al in wilt verdiepen!
    Wat handig kan zijn is om een cursus te volgen, een informatie avond waarin je veel tips krijgt. Ook zou je een handboek kunnen kopen om op je nachtkastje te leggen, als naslagwerk.
    Doe verder je voordeel met internet en kijk eens op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding en op Borstvoedingsforum.nl :: Index

Wat in elk geval handig is om te weten dat je je kindje na de geboorte het liefst minimaal een uur bloot op je eigen blote borst hebt liggen, natuurlijk wel toegedekt met een laken en een mutsje op het hoofd. In dat eerste uur kun je ook voor het eerst aanleggen en BV geven. Dit is een heel belangrijke start voor een Bv periode. Verder ga je je kindje op verzoek aanleggen, dat wil zeggen als de baby aangeeft dat ie wil drinken. je wacht niet tot ie huilt, maar zodra die gaat smakken, op handjes gaat zuigen en zoekende bewegingen maakt pak je hem op en geef je hem de borst. Het aanleggen moet goed gebeuren, dat wil zeggen dat je kindje een grote hap neemt, met niet alleen de tepel maar ook een stuk van de borst in de mond. Je wordt hier uiteraard bij geholpen door je verloskundige of kraamverzorgende.

Dit zijn zomaar wat eerste belangrijke tips. Ik hoop dat je er wat mee kunt en wens je een goede borstvoedingsperiode toe! Bij vragen mag je ons altijd benaderen natuurlijk!

Mirjam

3. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Heel erg bedankt. Ik heb inmiddels al 1 dagdeel van een borstvoedingcursus bijgewoond. Ik ga nu even op de website kijken die u heeft doorgegeven.

Vriendelijk bedankt,

Ummi92

Share This Page