dagschema en borstvoeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by cecile, Jul 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cecile

cecile Lid

Sep 3, 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd hoe jullie dagschema eruit ziet?
    Ik heb het idee dat mijn zoontje veel honger heeft, en daardoor soms ook erg onrustig slaapt. Uiteraard is borstvoeding licht verteerbaar.
    Meestal ligt hij een uurtje in bed en is meneer al weer klaar wakker. Wie herkend dit en wat doe je dan. Laten liggen of er toch maar uit?
    Ik heb dus totaal nog geen dagschema, omdat hij de ene keer na 2 uur drinkt en de andere keer na 3a4uur.

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik geef dan wel geen borstvoeding, maar na een uurtje slaap is je kindje meestal wel weer uitgerust. Dan hoeft hij niet gelijk weer te drinken, maar kan hij misschien wel even in de box ofzo?

Dagschema heeft mijn zoontje eigenlijk ook nog niet.
    wakker: ongeveer 9 uur/half 10, dan fles
    is dan anderhalf tot 2 uur wakker, slaapt dan een poosje, soms een kwartier, soms anderhalf uur.
    Dat schema herhaalt zich de hele dag ongeveer.
    Hij krijgt vijf voedingen, de laatste rond 10 uur 's avonds.

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik heb ook geen schema, doe daar ook geen moeite voor, ik voed wanneer ze honger heeft. Alleen in de avond hebben we een ritme, om het 'gaan slapen' duidelijk te houden. Dat is 9 uur in bad, voeden, tussen 10 en half 11 in bed.

4. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Dit is heel normaal op die leeftijd. Hoe voed je je kindje: borst 1 ( laten drinken tot hij los laat?), verschonen,boertje, knuffelen, en dan borst 2 als toetje aanbieden?

Of koppel jij je kind los na een bepaalde tijd?

Dat je een geen dagschema hebt, is heel normaal. Je volgt je kind, en zo'n kleine baby past nou eenmaal niet in een schema.
    Kijk goed naar je kindje, vaak zijn er kleine dingetjes als smakken e.d. wat op een hongersignaal kan duiden.
    Op het moment dat hij jengelt,meteen aanleggen.
    Na verloop van tijd, komt er vanzelf meer regelmaat in de voedingen.

Bovenstaande, 1e manier, heeft de voorkeur qua voeden. Koppel je kind dus niet voortijdig los.
    Je kan ook het volgende proberen: borst 1, borst 2, en dan weer borst1.
    Je productie zal dan wel wat omhoog gaan,maar waarschijnlijk de verzadiging van je kind ook.

Ook kan je rond deze tijd weer in de bekende regeldagen terecht komen,en dan is het sowieso verstandig zoveel mogelijk aan te leggen,wanneer daar om gevraagd word.

5. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    6:00
    9:00
    11:30
    14:00
    16:00
    19:00
    22:30

Ongeveer..
    Maar dit is echt wat hij zelf wil.
    Ik doe geen moeite voor een ritme maar pas me volledig aan hem aan. Gelukkig heeft hij zelf redelijk vaste tijden.

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Dagschema?

Wat is dat? :)

Het enige wat ik heb aan schema is rond 19.00 uur in bad,daarna BV en slapen tot 20.30 uur,daarna krijgen we het clustermoment en dan kan het rustig zijn dat Justin van 20.30 tot 21.30 uur aan het drinken/sabbelen is,met steeds afwisseling van de borsten.

De rest van de dag is gewoon voeden op verzoek.

7. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier is er 's nachts toch wel een ritme, ik voed Louiza op verzoek en dat bijna altijd elke 3u. Zo rond 22u30, 2u, 5u en 8u30. Als ze 's nachts eens na een uurtje al wakker is dan is het niet altijd omdat ze honger heeft, dan ga ik even bij haar en geef ik haar speentje of laat ik ze bij mij slapen. Overdag vraagt ze er vaker om maar de uren variëren. Wel vind ik het belangrijk voor zo'n kleintje dat er regelmaat is, zo geef ik haar 's avonds een badje waardoor ze weet dat het nadien slaaptijd is en meestal slaapt ze dan ook beter.

8. cecile

cecile Lid

Sep 3, 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    Fijn om te lezen dat vele inderdaad ook geen 'échte' schema hebben.
    Ik voed op verzoek, alleen de avonden is meneer redelijk onrustig. Heb hem gisteren wat langer wakker gehouden en Keano sliep vervolgens heerlijk. Hmmm, dus misschien toch maar wat vaker tussen de voedingen eruit. hihi

Share This Page