Hoi! Mijn dochter is nu 8 maanden, is ruim 70 cm en weegt bijna 9 kilo, zij krijgt per dag het volgende: 1 kuipje fruithapje 1 half potje groente/aard./vlees 1 papje gemaakt van ong. 60 ml verdund diksap, liga en rijstebloem/granenpap Ik ben bezig het papje te vervangen voor een boterham. verder krijgt ze 3 flessen van 200 ml afgekolfde borstvoeding. Hier drinkt ze vaak maar 150/160 ml per fles van (lijkt wel of ze de flesjes een beetje zat is) Dus ong. 450/500 ml aan bostvoeding per dag. Door haar laatste fles krijgt ze rijstepapje banaan. Ik ben benieuwd of dit goede hoeveelheden zijn. Ik maak me met name zorgen om de hoeveelheid vocht die ze binnenkrijgt. Dit lijkt me echt veel te weinig. Helaas wil ze niks anders, heb alles al geprobeerd, ook op verschillende manieren aangeboden. alvast bedankt voor het antwoord! groetjes, Reintje
Hallo Reintje, Het is altijd lastig wanneer je denkt dat je kindje niet voldoende drinkt. De hoeveelheid vocht die je aanbiedt is voldoende, je dochtertje geeft zelf aan of ze genoeg heeft. Dit kun je niet dwingen. Wanneer ze 5 zware plasluiers op een dag heeft, krijgt ze voldoende vocht binnen. Groeten van Petra
Bedankt voor je antwoord! 5 zware luiers haalt ze echt niet op een dag, hoogstens 2. Daarnaast plast ze wel maar weinig. Zou dit een slecht teken zijn? Ze is wel altijd enorm vrolijk en druk... groetjes, Reintje
Hoi, 2 plasluiers per dag is inderdaad niet heel veel. Het kan komen doordat ze misschien nog niet voldoende drinkt. Ze mag wel wat meer hebben. Minimaal 600 ml aan melk en vocht per dag. In het algemeen wordt voor haar leeftijd (tot 9 maanden ) 120 ml per kg lichaamsgewicht aangehouden. Als ze niet meer wilt drinken is het wel lastig, want je kunt haar inderdaad niet dwingen. Wel een goed teken dat ze vrolijk en druk is!! Je kunt ook eens met het cb overleggen. Misschien drinken een keer koud aanbieden? Vanuit een bekertje, met een rietje laten drinken? Groeten Angelique
Bedankt voor je antwoord. Heb ik allemaal al geprobeer... warm, koud, dik, dun, sap, thee, water noem het maar op. Rietje, fles, tuit, kopje, glas, lepel..... In ieder geval bedankt voor het meedenken en de tips! groet, Reintje
Hoi, Tja dan is het inderdaad moeilijk! Wel fijn zoals je zelf aangaf dat ze vrolijk en druk is. Kan mij voorstellen met minder drinken dat ze dan minder plasluiers heeft. Je kunt het voor de zekerheid nog overleggen met cb. Groetjes Angelique