nutriton dilemma maagzuur of diarree

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door beagle78, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    hallo,

mijn dochtertje van bijna 4 weken oud krijgt sinds een dag of 5 nutriton door de fles. Ze dronk erg snel,spuugde daardoor veel en had soms uren van die oprispingen. We hoorden het omhoog komen waarna ze het ook weer doorslikte. Sinds we de jbpm gebruiken gaat dat echt een stuk beter!

Nu heeft ze sinds 2 dagen wel 4 of 5 dunne luiers( een soort kerriesaus)Ik weet eigenlijk niet of ik dit als diarree moet zien?

vandaag 2 flessen zonder nutriton gegeven en ze heeft nog geen poepluier meer gehad,echter de oprispingen en het snelle drinken zijn wel weer terug.
    Is dit wennen aan de nieuwe voeding en kan ik het nog even aanzien,of moet ik met die dunne luiers bang zijn voor uitdroging of zoiets?

En hoe zit het met de hoeveelheid? Ze drinkt soms 6 soms 7 voedingen en ze drinkt dan 90cc-100cc ongeveer. Ze weegt nu denk ik tussen de 3,5 en 4 kg. Ik laat haar zelf het schema bepalen,binnen bepaalde grenzen uiteraard maar ik vraag me af of ze met 6x 90cc wel genoeg binnen krijgt.

een lang verhaal geworden,mijn excuses daarvoor.Ik hoop iets te horen.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Bij kindjes spreek je van diarree als het waterdun is en de luier uitloopt. " Kerriesaus" klinkt nog wel iets dikker. Belangrijk als je nog wel kunt zien dat ze plasluiers heeft.
    Het kan inderdaad nog met gewenning van het jbpm te maken hebben, dit kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren voordat de darmen er helemaal aan gewend zijn. Misschien kan je anders kijken of je een soort tussenhoeveelheid/dosering kan vinden? Niet helemaal niks maar ook niet de volledige hoeveelheid.
    6-7 voedingen van ongeveer 100 ml is prima hoor!

Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina