Het piemeltje met bijna 2 jaar

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bamjolan, Jan 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Hoi meiden,

Gister had hij een hele dikke opgezwollen piemeltje toen ik zijn luier af deed.
    Hij leek onderin ook wat rood.
    Vandaag heb ik op het KDV gevraagd of hij misschien aan zijn piemeltje getrokken heeft, of dat t mogelijk was dat ie dubbel zat.
    De leidster vertelde dat er niets aan de hand was gister, en dat het misschien het voorhuidje is wat loslaat.
    Klopt ook wel, want dat gaatje zie je wel goed zitten alleen durf ik het nog niet terug te trekken want ik begreep dat dat pas met 3 jaar mocht.
    Hun hadden t erover dat t voorhuidje los gaat rond 1 tot 2 jaar en je vanaf dan ook goed moet wassen.

Kyano is mijn enige zoontje en jongste kindje.
    Weet iemand hier meer over?
    Voel me echt dom haha:)

2. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,553
    0
    0
    ik lees ff mee, ben ook wel benieuwd...

3. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Dat dik en gezwollen kan door paar (onschuldige) dingen komen. Tenminste hier dan ;)
    Vaak is ie dik/gezwollen als kleine moet plassen. Ook kreeg ons manneke rond die tijd soms last van een 'hard' piemeltje (schijnt ook normale ontwikkeling te zijn op die leeftijd) Manneke is nu 3 en heeft t nog regelmatig. En het begint interessant te worden om er aan te zitten, daar reageert ie dan ook wel op...
    Wat terugtrekken van de voorhuid betreft, wijzelf doen dat niet met opzet. Met wassen was ik de piemel goed, ook de randjes, maar echt terugtrekken van de voorhuid doen we niet. Je ziet idd wel dat voorhuid loslaat en de ruimte groter wordt en het dus wel steeds makkelijke vanzelf gaat met wassen.

4. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    Het zoontje van een vriendin van mij had daar een keer een ontsteking zitten (dat is toen uitgeknepen en schoongemaakt). Ik zou het even in de gaten houden, want een ontsteking lijkt me daar erg vervelend ;).

Wij maken zelf nog niks schoon bij z'n piemeltje (is bijna 2). Ik snap ook niet helemaal hoe het zit bij die kleintjes... Terugschuiven van de voorhuid is niet echt een optie, want het is gewoon een slap slurfje met een tuutje. Of is dat alleen bij de onze zo?

Je ziet: ik heb ook geen idee, dus ik lees ook even mee!

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Oh toch wel fijn dat ik niet de enige ben haha ik twijfelde al aan mezelf :D

Hij plast overigens wel normaal.
    Na de geboorte was het idd nauw, maar was normaal, soms blijft het plas dan zitten in de voorkant zei de kinderarts toen (hij plaste oranje en daarom twijfelde of zn plas er wel uit kon met een flinke straal).

Ik hou het zeker in de gaten!

Share This Page