Baby gorgelend geluid in keel

Discussion in 'Baby en dreumes' started by flixbilly, Jan 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Hoi meiden,

Er zijn er vast wel die ervaring hebben met een baby die slijm in zijn keel heeft.

Alex is vandaag 3,5week en heeft sinds een paar dagen veel last van slijm in zijn keel. 'Smorgens wordt hij wakker en maakt dan een gorgelend geluid net of dat hij het slijm niet kwijt kan.
    Wat mij opval is dat die alleen smorgens is naar een hele nacht slapen. Als ik Alex dan rechtop pak gaat het beter maar zodra ik hem wegleg begint het weer.

Ik vind dit een heel akelig gehoor en ik vind het zo vevelend voor Alex. Ik slaap hierdoor snachts niet dus ben blij dat ik overdag nog een paar uurtjes kan meeslapen met Alex. De reden dat ik niet slaap is omdat ik mezelf zorgen maak over wat dit kan zijn en omdat ik het zo zielig vind. Ook al weet ik dat Alex het alleen smorgens heeft.

Ik geef borstvoeding en soms geeft Alex een mondje voeding terug na de borstvoeding. maar ik lees overal dat dit normaal is en dat dit wel eens voor kan komen. Het is overingens niet na elke voeding en soms is het net een paar druppeltjes en soms een mondje vol.

Graag hoor ik van jullie tips wat ik aan het slijm kan doen.

Bedankt alvast,

Groetjes Sabrina Jansen

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ja wat kan je je onzeker voelen die eerste weken met je kindje he? Wij maakten ons ook zorgen over elke piep en als ze stil was hingen we er weer boven of ze wel ademhaalde....
    Dit geluid van slijm in de keel had ons dochtertje ook, al kan ik me niet herinneren dat ze dit de hele nacht had, maar wel heel veel. Niks aan gedaan, gaat vanzelf weer over. Hebben volgens mij veel baby's omdat ze nog niet zo goed iets weg kunnen slikken of hun keel schrapen. Ze hebben er volgens mij zelf ook geen last van.

En mondjes teruggeven is heel normaal, dat doen er velen. Wanneer het er echt uit spuit of een hele golf is, dan moet je het in de gaten houden. Maar vaak lijkt het meer dan dat het is.
    Bij die van ons stroomde het soms uit haar neus. Vond dat een vreselijk gezicht, maar wij vinden het erger dan zij.

Maak je maar niet te druk hoor!

3. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Ja onzeker wordt je zeker. Ook omdat het ons eerste kindje is.

Alex doet het ook niet heel de nacht maar tegen de ochtend pas.
    Ik lig wel de gehele nacht wakker omdat ik moeilijk in slaap kom na de voedingen en als ik dan eindelijk slaap dan komt Alex weer voor voeding. Maar ik heb het er allemaal voor over.

Share This Page