oplossing gezocht voor hond (angstbijter)

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van Kyano, 3 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

31 aug 2009
    137
    0
    0
    hoi,

nu is echt het punt aangebroken dat we onze hond weg moeten doen. het gaat om onze mechelse herder van 6 jaar. we hebben haar nu ongeveer 4 jaar en wisten dat het een angstbijter is. we lopen buiten alleen maar met muilband om en dat vind ze geen probleem. ze vindt alles vreemd en eng en haar reactie is: bijten.
    de laatste tijd wordt ze zenuwachtiger in huis. ze vliegt onze andere hond aan... wij zijn al meerdere malen bij de HAP geweest omdat ze ons heeft gegrepen... (oa 7 hechtingen) en ze bijt echt door! ze is dan compleet in paniek.

nu hebben we 2 jonge kinderen en we vertrouwen het niet meer. tot nu toe is het altijd goed gegaan met de kinderen... vandaag heeft ze mijn man gegrepen zonder (zichtbare) aanleiding...

maar nu... terugbrengen naar t asiel vinden we geen optie. ze zal daar niet gelukkig worden. maar wat dan... overleggen met de DA om haar in te laten slapen?? ik heb geen idee of de DA daaraan meewerkt... of weet iemand een goed plekje voor haar waar ze aan haar problemen kunnen werken..

ik moet wel zeggen dat ze, buiten die paniekaanvallen echt een schat van een hond is en het liefst met je knuffelt....

maar het gaat echt niet meer....

2. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Je wist dat het een angstbijter was, waarom neem je hem dan ?

Sorry hoor maar vind het een beetje lullig om hem dan nu ineens weg te doen omdat er twee kinderen zijn. Je doet je kindje toch ook niet weg als hij de hond zou hebben gebeten omdat hij bang is van de hond ?

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik zou een goede hondengedragstherapeut raadplegen en laten langskomen om te kijken wat het probleem is en samen met diegene te kijken hoe je het probleem kunt aanpakken.

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nou vind dat een vergelijking van niks;)
    Ik hoop toch dat je kind toch op een hogere plek staat dan de hond..
    Hier is het heel simpel.. Een hond doen we niet zomaar weg, maar zodra ze gaat bijten houdt het snel op.. Onze eerste hond heeft Lenn geprobeerd te bijten.. gedragstherapeut ingeschakeld, maar hielp niet.. Tweede poging gedaan om te bijten (zonder aanleiding overigens): Verkocht..

Ontopic
    Heb je al een gedragstherapeut geraadpleegd? En hebben jullie er überhaupt iets aan proberen te doen? Zo nee: Dan zou ik dat eerst proberen.. Mocht dat niet werken, tja, dan zou ik haar ook weg doen..

5. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

31 aug 2009
    137
    0
    0
    #5 mama van Kyano, 3 nov 2011
    Laatst bewerkt: 3 nov 2011
    de hond gaat niet 'ineens' weg. we hebben het 4 jaar lang geprobeerd. binnen was het nooit een probleem. buiten was het op te lossen door muilband. nu gaat ze binnen problemen geven. (niet 1 keer bijten, maar doorbijten en je echt ernstig willen verwonden of erger)

en ik vind het niet echt een vergelijking... de veiligheid van mijn kinderen en onszelf gaat toch echt voor de hond!!!!!

en we hebben er echt alles aan proberen te doen.... ik had het niet zo gewild, maar het is nu kiezen tussen mijn kinderen en de hond.

6. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Triest! Wie vergelijkt een hond nou met een kind kom op zeg een dier is een dier nou ben sowiezo geen hondenmens maar vind het wel erg gevaarlijk om zo'n hond in huis te hebben.

7. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    onze hond beet ook, het is een alaskan malamute en steekt met kop en schouders boven m'n jongste dochter uit
    ze beet in het begin ook heel erg, puur uit angst
    wij zijn toen aan de slag gegaan met een gedragstherapeut en dat heeft na enkel weken zo'n zichtbaar verschil gemaakt !
    we zijn nu een half jaar verder en sienna gebruikt haar tanden niet meer
    we blijven natuurlijk wel alert

iedereen vertelde mij dat ik de hond moest weg doen , maar geen haar op m'n hoofd die daaraan dacht en nu zoveel tijd later is ze dikke vriendjes met m'n dochter (11) die ze ooit gebeten heeft

Bekijk bijlage 196024

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    In dat geval zou ik haar ook weg doen.. Hier was het idd een ritje dierenarts denk ik. want dit kan nooit goed zijn, zeker als het beestje doorbijt en je er 7 hechtingen aan over houdt..

Hier overigens wel een hondenmens en onwijs goed voor onze hond, maar sommige dingen accepteer ik niet..

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou kijk eerst maar eens verder voordat je hem naar de da brengt vind dat wel heeeeul gemakkelijk..ik bedoel hij is toch al 4 jaar bij jullie dus wie weet kan hij ergens op een terrein of een eenzaam baasje ook wel wat beteken..ga eens naar een herder forum ofzo.. maar in laten slapen nee sorry bah.
    ik snap wel dat je het eng vind met de kinderen hoor dat wel maar denk eerst eens na wat je er het beste mee kunt doen en vraag een deskundige..

10. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Neem eens contact op met Nelis Verhoeven
    Calming Signs | Wie zijn wij

Ik ken alleen maar vele positieve verhalen over hem
    en ik weet dus bijna zeker dat hij jullie en de hond kan helpen
    Ook is het mogelijk dat de hond intern bij hem getraind wordt en pas terug geplaatst wordt bij jullie wanneer hij stabiel genoeg is en jullie handvaten genoeg hebben gekregen om met de hond om te gaan.

Hij werkt met kalmerende signalen en positieve opvoedingen dus geen Cesar Milan met schokbanden en prikkers....

Mocht het voor jullie na de training toch geen optie zijn om de hond terug in huis te nemen, dan is de hond er in ieder geval niet slechter van geworden en waarschijnlijk makkelijker herplaatsbaar via een asiel

veel sterkte ermee....

11. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen

dus er is al een gedragstherapeut bij jullie langs geweest??
    krijgt je hond voldoende rust ?
    heeft die een eigen plek waar ze tot zichzelf kan komen, want kinderen zijn best druk

12. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    sorry dit moet ik even kwijt, SCHANDALIG dat je de hond wil inslapen. Dan breng je het maar naar het asiel. Er zijn vast mensen die haar wel van het probleem af kunnen helpen. Ik snap echt dat het heeeel vervelend is dat je hond bijt. Maar dat zal vast en zeker een oorzaak hebben. Hoe pas je de rangregels toe? En ik zou inderdaad een ritje DA doen maar dan om te checken of ze niet ergens pijn heeft. Ik wil je niet aanvallen maar ik kan heel slecht tegen mensen die zeggen dan maar laten inslapen :( en ja ik weet waar ik over praat. Ik heb hier ook een angst hondje in huis gehad, hij is er nog steeds maar is nu een heel lief hondje ;)

13. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik zou de tip van amfy proberen..

inslapen vind ik wel heel makkelijk, k zou idd iemand inschakelen die kan kijken waar de problemen liggen bij de hond en daar mee aan de slag gaat.

ik hoop dat het goed komt meis!

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou normaal gesproken ben ik er altijd erg op tegen als iemand zijn dier wegdoet. Maar als je hond je steeds gaat bijten en je hebt twee jonge kinderen... Ik zou ook voor mijn kindjes kiezen.

Ik vind inslapen heel triest maar wat moet je anders? Wie zou zo een dier nog een goed leven kunnen bieden en wie wil een hond die bijt?

Misschien inderdaad nog met gedragstherapeut proberen maar als dat niet werkt... brrrrr moet er niet aan denken dat ie je kindjes pakt!

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zo... jullie zijn allemaal wel heel loyaal naar de hond toe. Ik heb ooit ook een hond gehad waar ik gek mee was. En die voor geen goud weg ging. Maar die moest echt niet mijn kinderen bijten. Ik zou dr nooit meer vertrouwen. (ook niet na gedragstherapie) En als ze door terugbrengen naar het asiel alleen maar ongelukkiger wordt... wat wil je dan? Wie adopteert er nou een hond die bijt?

16. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Er zijn er genoeg die hier een uitdaging in zien en juist opzoek zijn naar een hond met gebruiksaanwijzing en die training nodig heeft;)

17. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik ben van mening dat een hond niet zomaar bijt. Dat heeft een reden. En vaak heb je die reden zelf veroorzaakt. En nee als ik later kinderen heb en mijn hondje gaat bijten. Wordt ik daar ook niet gelukkig van, maar dan zou ik hem zeker weten niet in laten slapen. :S

18. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    ik snap dat je zo denkt, vele mensen denken zo
    maar een hond bijt echt nooit zonder reden

trouwens, als je zo'n bericht op een forum zet dan kan je nu eenmaal tegenwind verwachten
    we gaan niet zeggen, ja da's een goed idee, spuitje hup klaar
    dat je zoiets zegt tegen je partner omdat die in die situatie leeft, oke
    maar op een forum met heel erg veel dierenliefhebbers zet je beter zo'n post niet
    dat is het verleden al genoeg bewezen met soortgelijke berichten

ik zou zelf opzoek gaan naar iemand die alleen is zonder kinderen en heel veel tijd en liefde heeft om de angst bij de hond weg te nemen
    er zijn mensen genoeg die een dier een 2de kans willen geven
    dus een spuit geven is echt wel heel erg cru naar het beestje toe dat moet je nu toch zelf ook kunnen toegeven

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    mensen die er verstand van hebben en er mee willen werken, wie weet heeft de hond goede kwaliteiten die hij daar niet kan uiten of is er wel iets loos...

20. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Je zou eens contact kunnen opnemen met de mensen van Stichting Dierenthuis - Nieuws
    ze vangen honden en katten op welke door allerlei uiteenlopende omstandiheden niet meer in asiels kunnen verblijven.

wellicht als je de situatie daar bespreekt hebben ze een adres voor je, of misschien zelf een plaatsje voor jullie hond.
    misschien niet helemaal in de buurt ( weet niet waar je woont )
    maar neem aan dat dat niet zo'n probleem is als je een goed plekje voor de hond probeert te vinden. succes!

Deel Deze Pagina