Hoe gaan we hier best mee om?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bambi93, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Mijn vriend is gescheiden volgens akte bij de notaris, alles staat dus netjes op papier. Hij heeft ook 2 kids uit dat huwelijk.

Zijn ex blijft ons gewoon lastig vallen. Altijd draait alles om geld, nooit is het genoeg. Ze krijgt alimentatie voor de kinderen en alle grote rekeningen (school, hobby, ziekte etc) worden door 2 gedeeld. Soms loopt dit op tot 800 (!!!) euro in de maand. Terwijl we dit volgens de akte niet zouden moeten, maar toch doen.

Nu de kids gaan in België naar school. De oudste is 8 en gaat nu in september naar het 4e leerjaar. Toen ze rapport kregen smste ze gewoon, punten waren goed alles oke. Nu een maand later komt ze af, ja hij heeft bijles nodig want hij snapt niks. Nou prima, mijn neef geeft bijles in België en wilt hem gratis bijles geven. Neeeeeeeeeeeee dat is niet goed, wij moeten maar 120 euro extra betalen zodat iemand a 15 euro per uur bijles kan geven.

Nu vragen we aan stiefzoontje wat de leerkracht net gezegd heeft, dat hij meer BEGELEIDING nodig heeft met zijn huiswerk.
    Zijn rapport krijgen we niet van haar en zo voort.

Nu dreigt ze met opnieuw dingen laten vastleggen want wij geven te weinig :)$) Kan zij dit zomaar?
    Mijn vriend zijn situatie is ook compleet verandert, hij heeft een andere job zodat hij meer tijd heeft met de kinderen en verdient nu ook 600 euro minder dan toen de akte is vast gelegd, wij hebben ook een hypotheek en ook een dochter. Het geld groeit mij ook niet op de rug. Soms geven we echt alles aan haar en moeten we onszelf redden met 150 euro voor een maand. Dat gaat nu gewoon nietmeer en vind ik ook gewoon niet realistisch van haar.

Ze zegt ook altijd tegen de kinderen dat wij niks voor hun over hebben. Deze maand zijn ze een ganse maand hier, maar evengoed moet mevrouw de alimentatie hebben. Ze kosten ons nu dus dubbel geld. Kleren e.d kopen we ook zelf want zij geeft ze mee in de oudste kleren die ze kan vinden. Speelgoed hadden ze eerst bij papa niet want zij gaf niks mee toen ze gescheiden zijn, ook dat hebben we dus allemaal zelf moeten kopen. Alles heeft ze mogen houden, de hele inboedel, de auto alles. En toch is het nooit goed.

Kan zij dus zomaar dingen laten veranderen? Kan zij zomaar geld bij ons afdwingen?

Ben ik dan zo onredelijk??

2. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    wat een gek zeg die plukt jullie helemaal kaal jullie zuinig leven en zij lang leve de lol ik zou zeggen kom maar op maar een nieuwe akte kunnen ze gelijk zien dat je man veel meer geeft als nodig is en jullie minder inkomsten hebben dus zal zij ook minder krijgen hou je hoofd koel en werk gewoon mee jullie zijn er financieel op achteruit gegaan dus het kan nooit meer worden als dat het al was en ze krijgt genoeg dus ze moet niet zeuren

3. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Wat een feeks zeg...

Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee, maar misschien verstandig om alles eens goed op papier te zetten (incl. betaalde kosten van de afgelopen maanden/jaar) en dan met een advocaat te overleggen? Buiten medeweten van zijn ex om natuurlijk... Voor hetzelfde geldt kan opnieuw vastleggen in jullie voordeel werken.

Qua bijles zou ik zoiets hebben van; mijn neef doet het of ze betaalt de rekening zelf.

4. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ik neem trouwens aan dat jullie wel zo wijs zijn om de kinderen buiten dit alles te laten?

5. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Wij wel hoor ;) Zij gebruikt ze als wapen maar daar gaan we niet op in. Ze komen hier niks te kort en bij haar als ze al het geld voor hun gebruikt ook niet.

6. XoXo

XoXo Niet meer actief

Wat verschrikkelijk dat zijn ex zo'n geldwolf is! Maakt je vriend alles per bank naar haar over, of geeft hij contant geld? Als je per bank doet kan je later altijd nog aantonen wat je vriend extra heeft gegeven.

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik hoop dat je inderdaad kunt bewijzen hoeveel jullie altijd voor de kinderen hebben overgemaakt.

Het klinkt een beetje alsof ze jullie als een geldboompje ziet.

Die alimentatie herbereken hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Mijn schoonvader heeft ook kinderen uit een eerder huwelijk en toen hij en mijn schoonmoeder er financieel op achteruit gingen, werd ook de alimentatie naar beneden bijgesteld.

8. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Wij maken inderdaad alles per bank over, dik tegen haar zin maar graag of niet.

Vind het zo erg voor de kinderen. Nu gaat ze tegen de oudste zeggen dat wij willen dat hij dom is ofzo (dat zegt ze altijd als wij niks extra geven) Terwijl hij gewoon wat extra uitleg nodig heeft. Dat kan ik ook prima, en anders mijn neef. Hij zit op de basisschool, voor het middelbaar vind ik dat heel anders.

Nu dreigt ze via de telefoon met de rechtbank en weet ik veel wat. Al eens gauw met een advocaat gebeld en die zegt dat ze zichzelf alleen maar gaat snijden als ze het voor de rechter brengt. Maar tja de kinderen dan ook weer..

Ze denkt nu dat ze naar de notaris kan gaan, 100 euro extra per maand kan vragen en mijn vriend dat wel even ondertekend. Ik zei al, dan breek ik u 2 polsen.

Heb alles voor de kinderen over maar goed is goed. Ik moet ook aan mijn dochter denken en ik werk zelf hard genoeg om ook eens iets van mijn loon te doen dan alleen haar te onderhouden.

9. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als de ex meer geld wil moet ze maar naar de rechter gaan. Waarschijnlijk komt ze dan van een koude kermis thuis. Het is niet de bedoeling dat jullie de eindjes aan mekaar moeten knopen en mevrouw op grote voet leeft.

Hier net zo een ex van mijn man. Wou ook altijd maar meer geld zien en er niks voor terug doen. Toen wij niet vrijwillig extra geld gaven hield ze de kinderen bij ons weg. Ze is toen naar de rechter gegaan maar omdat mijn man net was ontslagen is er bepaald dat wij helemaal geen geld genoeg hadden om alimentatie te betalen en is vastgelegd dat er niks verplicht moet worden betaald alleen vrijwillig wat we kunnen missen. Sindsdien houdt ze de kinderen bij ons weg en hebben we ze al ruim 4 jaar niet meer gezien.

10. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Ik zou het dan ook vast laten leggen door de rechter. Jullie zijn geen geldboom. Jullie moeten ook als eigen gezinnetje leuke dingen kunnen doen. Jij hoeft toch niet te werken voor haar?

11. Zonnestraal89

Zonnestraal89 Actief lid

25 mei 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    is je vriend miljonair ofzo?

Zo niet dan zou ik ff advocaatje in handen nemen

12. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Eerlijk? Zijn jullie gek geworden? Er is toch duidelijk een beschikking? Daar zou ik mij aan houden, niets meer en niets minder. Ik zou ook niet de rekeningen willen delen door 2, dat geeft al ruzie en onenigheid. Gewoon een vast bedrag en daarmee basta. Succes

13. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Wat is er mis met haar een stap voor zijn? Stap hier zelf eens mee naar een rechter. Ze heeft helemaal geen recht om zo ontzettend achterlijk geld te blijven eisen, alles lijkt bij haar daar om te draaien maar telkens doen jullie het wel.

Zij dreigt met rechter? Nou, wees haar een stap voor en trek een grens. Want jullie laten ronduit over je heen lopen, nu.
    Ik geef je dan ook groot gelijk dat je er goed klaar mee bent!

14. joanna13

joanna13 Actief lid

1 apr 2013
    287
    2
    0
    honden en boswandelingen en huisvrouw zijn
    Arnhem centrum
    Hallo,

Zo een situatie komt mij bekend voor. Maar even iets belangrijks. De kinderen zitten in België op school, betekent dat, dat zij ook in België woont?

Want de vele tips die ik voorbij zag komen gelden wel allemaal voor Nederlands recht. Maar geen idee hoe dat in België gaat.

Het is een goede stap omhaar te vertellen dat alle communicatie die niet direct over ophalen of thuisbrengen gaat vanaf nu per mail gevoerd word.

Dan kunnen jullie ook al haar bizarre eisen als bewijslast opvoeren. En je hebt meer tijd om verantwoord na tr denken over hoe je het antwoord gaat formuleren.
    Asn de telefoon reageer je vaak impulsief en meestal luisteren de kinderen toch mee.

Ga naar een advocaat, leg de situatie uit.
    Neem evt bewijs mee aan bank afschriften en notaris acte.

En die vertelt je vlekkeloos wat precies te doen.

Veel succes.

Ennuh als ze het financieel zo slecht heeft dat ze jullie moet uitmelken. Moet ze de voogdij maar bij jullie neerleggen. Is uiteindelijk vast goedkoper voor jullie.

15. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Wat op papier staat betalen, verder helemaal niks noppes nada.
    Is ze nu helemaal van de pot gerukt??!!

16. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Bah, ik heb ook met zo'n uitzuiger te maken.

Ik heb gewoon een advocaat ingeschakeld zodat die uit kan rekenen waar ze recht op heeft volgens de richtlijnen.
    Dat gaat ze dan ook krijgen. Echt, geen cent meer.

Misschien een idee? Er zijn tenslotte niet voor niets richtlijnen opgesteld. Als je partner een omgangsregeling en het gezag heeft, dan heeft ze geen poot om op te staan.
    Dus dan kan ze ook de kinderen niet bij hem weghouden.

Die uitzuiger van mijn vriend belde altijd met een zielig verhaal en bedelde altijd geld achter mijn rug om, dit deed ze dan uiteraard onder kantooruren.
    M'n vriend kreeg dan medelijden.
    Nu ik haar duidelijk heb gemaakt dat ze wat geldzaken betreft bij mij moet zijn, is ze pissed, maar weet ze wel dat ze geen stuiver meer krijgt.

17. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Lastige exen zijn er toch, ik heb er hier ook zo een.
    "Kan ik meer krijgen,ik kom er niet mee uit". Ze heeft in januari al iets meer gekregen. Vervolgens horen dat ze 1x per week uit eten gaan en continu in de stad lopen en kind verwend wordt bij het leven.

Het probleem met exen is dat ze de kinderen bij je weg kunnen houden en dat wil je natuurlijk ook niet. Wij hebben het voorzichtig aangepakt en bv aangegeven dat wij ook wel kleding voor hem willen kopen ipv haar er meer geld voor te geven.vervolgens is de kleding die wij kopen weer niet goed genoeg...
    Zo langzamerhand draait mw bij en weet ze dat nu ik er ben ze niet alles meer kan maken.Ex denkt het leven van mijn man nog steeds te kunnen bepalen maar die vlieger gaat voor haar helaas niet meer op.
    Zij zegt tegen zoontje dat onze regels maar stom zijn, zal wat wezen dat zij gaat bepalen wat en wel en niet mag in mijn huis?

Ik zou ook alles laten uitzoeken, ze mag krijgen waar ze recht op heeft maar dat is het dan ook wel.

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Heb je goed gedaan! Die van mij weet nu ook dat ze nu met mij te maken heeft. Ik hield me bijna 3 jaar afzijdig en dacht dat het iets tussen hun twee was. Maar ze begint me nu heel erg te irriteren.
    Misbaksel vraagt steeds om meer en meer geld terwijl het dochtertje van m'n vriend erbij loopt als zwiebertje terwijl ze er zelf wel opgedoft bijloopt en alle houseparty's afstruint.
    Nu ik haar fijntjes heb laten weten dat ik zwanger ben en dat ze minder gaat krijgen dan het afgesproken bedrag met m'n vriend (hebben ze onderling afgesproken) werd ze hysterich :D
    Als je je tanden niet laat zien, dan gaan ze maar verder en verder.
    Toen de uitzuiger van mijn vriend ineens €650 wilde omdat we volgens haar voor een drol woonden, knapte er iets in me en heb ik een advocaat ingeschakeld en via mijn vriend om gezag gevraagd.
    Zag zij zelf het nut niet van in, dus alles word nu geregeld via onze advocaat. Dat leek mij weer nuttig

Deel Deze Pagina