Dagstructuur baby 2 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by raspberry, Jan 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

He hoi allemaal,

even voor de duidelijkheid: Thirza slaapt van 7 tot een uur of 4/5, krijgt dan een voeding en slaapt dan weer door tot een uur of 7/8... ze slaapt dus zo'n 9 tot 10 uur door, :) Met dat dat een voordeel van een groot kindje is, bedoel ik dat die gewoon wat sneller al zo lang door mogen slapen: ze kan het aan om zo lang niet te drinken bij me.

Wat betreft volgorde van voeden/spelen/slapen: Thirza wilde tot eergisteren eigenlijk na het slapen eerst even spelen/rondkijken en dan pas drinken. Dan was ze dus echt een uurtje wakker voordat ik ging voeden, dus als ze weer op bed ging, was dat zo tussen de anderhalf tot 2 uur nadat ze wakker was geworden van haar slaapje.
    Maar ze draait het nu om en wil nu direct na het slapen drinken. Prima, doen we dat, en dus is ze daarna nog anderhalf tot 2 uur wakker. Ik lees op internet wel dat ze eigenlijk nog maar een uurtje (met voeden en verschonen erbij!) wakker zou kunnen zijn en dus een uur na wakker worden alweer op bed zou moeten, maar dan gaat ze dus echt niet slapen! Als ik haar na anderhalf uur weer op bed leg, ligt ze meestal nog even te huilen, na 2 uur heb ik kans dat ze zonder huilen gaat slapen.... Ze geeft dan na een minuut of 5 in bed gelegen te hebben, even een kermpje, doet 1 flinke uithaal en dan wordt ze stil. Maarja, omdat ik overal las dat ze na een uurtje toch wel weer moe zou moeten zijn.... en zelf dus merk dat het aan het einde van de dag prut met peren is qua voeden....
    Maar goed, die paar uurtjes overdag blijken dus heel normaal te zijn, want ik lees het van jullie ook veel terug, :) En idd: overdag hoeft ze minder, omdat ze 's nachts zolang slaapt! Qua voeding regelt ze dat overigens prima zelf: 's nachts drinkt ze in heel korte tijd mijn borst leeg en ook 's ochtends haalt ze ff in: dan drinkt ze lang en veel.
    Overdag wisselt ze het dan wat af: de ene keer drinkt ze een beetje, dan is m'n borst maar half leeg, de volgende voeding weer veel... (ik heb er maar eens op gelet vandaag). Voorlopig dus ook maar accepteren dat ze wel nog elke 3 uur ongeveer wil drinken... Het zal dan vanzelf qua frequentie ook wel minder worden en dat ze dan meer per keer gaat pakken...
    Bedankt in ieder geval voor jullie antwoorden en tips!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Eva heeft eigenlijk altijd maar 3 uur tussen de voedingen gehad en omdat ze snel doorsliep deed ik dat ook het liefst omdat ze natuurlijk wel genoeg binnen moest krijgen. Maar dat is toch ook niet erg? Ik heb nooit de hoop gehad dat ze er langer tussen zou laten in ieder geval. En ook nu heeft ze meestal na 3 uur echt weer honger.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Wat is trouwens het probleem van de laatste voeding, is ze dan zo moe dat ze zo slecht drinkt en gaat ze daarom niet slapen? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt in je openingspost.

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Dan heb je idd niks te klagen Rozemarijke... vooral omdat ze snachts zoveel slaapt! :)

5. raspberry

@Snoopy: die laatste voeding drinkt ze idd slecht. Ze ligt dan te miepen en te mopperen, maar heeft hem wel nodig om te kunnen gaan slapen... als ik die voeding niet geef en denk: OK, dan ga je maar slapen, komt ze van haar levensdagen niet in slaap!

Maar goed, die laatste voeding blijven we dan nog maar even modderen, ze krijgt in ieder geval zo'n 60-80 ml binnen en slaapt dan dus tot een uur of 4, dus blijkbaar voldoende om een nacht op te teren...

Als ze verder strak 3 uur tussen de voedingen zou hebben, zou ik het ook prima vinden hoor, :) Maar nu is het vaak 2 uur of 2,5 uur en dat geeft toch wel het idee dat ik de hele dag aan het voeden ben. Dan heb ik gelukkig wel de nacht om bij te tanken, maar ik kom gewoon weinig aan mezelf toe :( En aangezien ik over 4 weken weer aan het werk moet, is het ook wel fijn als het allemaal iets losser kan...
    Maar goed, ik heb vanochtend ingesproken op het antwoordapparaat van de osteopaat... eens zien of ze overdag iets langer tussen de voedingen kan als de laatste probleempjes met krampjes en de voorkeurshouding zijn opgelost. En wie weet gaat ze daar ook weer anders van slapen ;) Ze mag van mij namelijk best 's nachts een keertje komen, als dat betekent dat ze overdag een keer 2 uurtjes slaapt, (of anderhalf).

6. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Als alleen die laatste voeding het 'probleem' is, dan valt het toch mee?
    Lekker rustig als je kind zoveel slaapt toch.

7. raspberry

@Chebu: die laatste voeding is de enige die zo lastig gaat, dus wat dat betreft weet ik me gezegend hoor!
    Het is alleen zo dat ik overdag om de 2-3 uur aan het voeden ben, en als er 3 uur tussenzit, is dat omdat ik het wat rek met spelen... en dus nog steeds voortdurend met Thirza bezig ben. Meestal zit er maar 2 uur tussen, soms 2,5 en een enkele keer 3 uur.
    Doordat ik dus alleen de avonden vrij heb momenteel, heb ik gewoon erg het idee dat ik alleen nog maar met Thirza bezig ben, want de enige vrije momenten overdag, zijn de 3 keer 3 kwartier/uurtje slaap die ze pakt...
    Eerder sliep ze wel langer overdag, dan pakte ze meestal de ochtend of de middag een lange slaap van 2 uur. Dan kwam ik nog eens ergens aan toe, zoals was opvouwen enzo. Nu doe ik dat maar met haar erbij op bed, wat niet echt ideaal is gezien m'n bekkenklachten, zodat ik de momenten dat ze slaapt echt even tijd voor mezelf heb....
    Ik ben dus echt aan het zoeken hoe ze gewoon 1 moment wat langer kan slapen, omdat ik door die laatste voeding de indruk heb dat ook zij dat zelf nodig heeft. Zou ze de hele tijd gewoon rustig zijn, dan had ze het blijkbaar niet nodig en was dat erg jammer voor mij, maar ik heb gewoon sterk de indruk dat ze het wel nodig heeft.
    Nouja, maar eens afwachten wat de behandeling bij de osteopaat voor effect heeft op alles.

8. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Wow wat hebben jullie allemaal al een ritme en een structuur..ben jaloers!

Onze dochter krijgt om 23.00u de laatste fles, en de ene keer slaapt ze tot 6 uur en de andere keer wordt ze om 4 uur wakker.
    Het ligt eraan hoelaat ze wakker wordt, en daar pas ik dan de rest van de voedingen op aan.
    De voedingen probeer ik nu overdag om de 4 uur te geven, maar soms is het ook om de 3 uur. Ligt eraan of ze al honger heeft.
    Vergeleken met jullie kindjes slaapt ze nog best veel, en dat is maar goed ook want ze kan zich nog niet alleen vermaken en de boxmobiel vindt ze ook nog niks. Ze wil het liefst bij mama op schoot.

Hoeveel voeding geven jullie per keer? Valerie krijgt overdag 130cc per voeding. En de laatste voeding van 23.00uur krijgt ze 150 cc.
    Ze weegt nu zo'n 4600gram denk ik.

9. raspberry

@Consider: haha, zullen we ruilen? Ik vind 's nachts een keer voeden helemaal niet zo erg, als dat me overdag wat meer ruimte geeft, :) Om de 3-4 uur voeden: nou, dat mocht ik dus willen, maar daar wil Thirza absoluut nog niet aan!
    Ik geef trouwens Bv, dus geen flauw idee wat ze binnenkrijgt! Genoeg in ieder geval, want 's nachts slaapt ze er goed op. Thirza drinkt overdag kleinere beetjes helaas... dat merk ik dan aan m'n borsten die dan echt niet leeggedronken zijn :( Als ze dat nou zou doen, zou ze waarschijnlijk ook wel weer langer slapen...

Hmm, dus misschien is dat mijn vraag: hoe krijg ik Thirza zover dat ze bij een voeding gewoon wat meer en langer doordrinkt? Ik vervang 1 voeding nu door een flesje afgekolfde melk, zodat ze kan wennen aan de fles, voor als ik over 4 weken weer aan het werk ben. Dan drinkt ze meestal zo rond de 80 ml. Vaak is ze binnen een kwartier wel klaar, regelmatig al na 10 minuten.
    Da's niet echt veel dus, zou veel meer kunnen zijn, (ze weegt inmiddels ruim 11 pond).
    Iemand ervaring mee of tips?

10. raspberry

Oja, Thirza drinkt dus 's nachts m'n borst wel leeg en als ik afkolf, kolf ik binnen 10 minuten 150 ml.... Ik neem aan dat ze 's nachts dus meer in die richting binnenkrijgt.

11. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ons dagritme (geweldig)

07.30 flesje
    08.15 weer slapen
    10.00 word ze weer wakker...wassen & aankleden & even spelen
    11.30 flesje
    12.00 tijd voor het middagdutje
    15.00 word ze weer wakker...
    15.30 flesje
    16.00 naar buiten met de hondjes

Tussen 17.00 & 19.00 doet ze meestal nog wat kleine hazeslaapjes van 10 minuutjes.

19.00 in bad
    19.30 flesje
    20.00 slapen
    01.00 wakker maken voor de laatste voeding

Ik probeer het ook elke dag zo te doen...af en toe moet ik weg...dan zorg ik dat ik afspraken maak na 15.00 of voor 12.00.

Demi slaapt dus best wel heel erg veel nog

12. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ken mensen die na 5 maanden nog steeds om de 2 tot 3 uur bv geven.
    Misschien juist heel normaal bij bv?

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nou ik geef bv, maar nu al niet meer om de 3 uur. We zitten nu om de 4 uur, en 'savonds geef ik een keer extra (dus zonder dat ze erom vraagt) en 'snachts slaapt ze al aardig door, en zit er ongeveer 7 of 8 uur tussen.

14. raspberry

Hmm, heerlijk! Ligt dus echt niet aan de BV...
    Ik ga er dus echt nog maar even vanuit dat er in de werveltjes iets niet lekker zit, plus dat Thirza ook nog vaak wakker wordt vanwege dwarszittende lucht. Mensen roepen al snel dat het normaal is om zo vaak te voeden, maar gezien haar gewicht en het feit daty ze 's nachts al zo lang pakt, heb ik dus echt het idee dat er overdag dus iets anders speelt dan dat ze nou zo vaak wil drinken...
    Zoals gezegd, we wachten de osteopaat maar ff af, :)

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Dat ze zo vaak wil drinken hoeft echt niet te betekenen dat er iets is. Kan gewoon vrij normaal zijn, je zegt dat ze niet veel drinkt en gezien haar gewicht zou je juist denken dat ze veel drinkt. Dus dat kan het ook zijn. Misschien op borstvoeding.com wat lezen over borstcompressie, dan raakt ze misschien wat meer verzadigd.
    En bij kindjes die zo jong zijn en nog zo weinig kunnen, is het vaak moeilijk te zien wat ze willen. Misschien heeft ze geen honger, maar verveelt ze zich, maar kan ze ook niet veel, dat ze troost aan de borst zoekt. Eva zat zichzelf de eerste maanden best wel in de weg, wat ook uitmondde in heel onrustig drinkgedrag (alleen 's nachts dronk ze rustig en zonder te huilen). En ze was overdag gewoon heel onrustig en sliep dus weinig. Het is vanzelf langzaamaan beter gegaan hier. Het kan best zijn dat er wel iets is hoor, maar uit je verhaal haal ik dat niet zo eigenlijk... Ze huilt ook niet veel denk ik?

16. raspberry

Nee, ze huilt niet veel meer. Deed ze eerder wel, maar 't is best een harde tante voor zichzelf. Ze huilt gewoon niet zo snel (meer) bij pijn enzo. Omdat ze toch ook echt wel een behoorlijke voorkeurshouding heeft en dat nu wel een wat afgeplat hoofdje oplevert, denk ik dus inmiddels dat er toch wel iets klem zal zitten en verwacht ik eigenlijk dat dat op het slapen enzo ook nog wel effect zal hebben.
    En als ik dan toch naar de osteopaat ga, wil ik die gelijk even naar de darmpjes laten kijken enzo, want ze heeft toch best wel last van vastzittende lucht. Ook daarbij huilt ze lang niet altijd, maar met inslapen gebeurt het nogal eens dat ze maar blijft huilen en dat ze pas bij de derde keer troosten wat op boert... waarbij meestal de nodige (inmiddels ingedikte) melk meekomt.
    Wel grappig, juist door er hier met dit topic mee bezig te zijn, ben ik wat dingen aan elkaar aan het koppelen en kom ik er achter dat er een aantal dingen zijn die toch wel een link met elkaar hebben en waarschijnlijk met 2-3 behandelingen bij de osteopaat te verhelpen zijn...
    Niet dat we rampscenario's hebben met ons meisje, maar ik zie gewoon wel dat ze er zelf wel last van heeft en als we dat kunnen verhelpen, doe je dat natuurlijk, ;)

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Die voorkeurshouding zou ik inderdaad goed naar laten kijken, Eva had het ook, maar met wat tips van het cb ging het gelukkig binnen een paar weke weer helemaal goed. En de osteopaat kan inderdaad ook naar andere dingen kijken. Al horen krampjes er de eerste 3 maanden vaak wel 'gewoon' bij.
    Het schijnt trouwens dat baby's ook door te huilen lucht binnen kunnen krijgen en daardoor moeten boeren. Heel veel mensen denken dat die boer de hele tijd al dwarszat, maar dat hoeft dus niet.

18. LovelyDK

Een harde tante voor zichzelf, ze huilt niet zo snel (meer) bij pijn?
    Hoe weet je dat dan..? En wat heeft ze meegemaakt dat je dat zegt?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Ik denk niet dat baby'tjes een harde tante voor zichzelf kunnen zijn. Als ze echt pijn hebben huilen ze wel... Of ze hebben het te druk met andere dingen dat ze de pijn even 'vergeten'.

20. LovelyDK

Nja dat denk ik dus precies zo.. en baby kan niet hard zijn voor zichzelf

Share This Page