Iedereen met een smartphone zal het herkennen. Je tikt een heel alledaags woord in een sms, mail of op dit forum in. Echter, autocorrect heeft een alternatief gevonden dat waarschijnlijk het woord is dat je eigenlijk bedoelt en verandert het heel behulpzaam alvast even voor je. En dan moet je dus echt even opletten anders beland je in gênante situaties. Nu dacht ik dat dit echt de allervreemdste was: In een berichtje naar manlief: 'Schat, haal je bij de Gamma even die lijmspuit op?' werd lijmspuit veranderd naar 'lijkengif'. Maar het kan dus erger (zie het topic 'aardbeien onder de negen mnd?' waarin de tip werd gegeven de aardbeien even af te spoelen met kokend heet water). Aangezien het woord 'aardbeitje' minder logisch is dan het woord 'satanskind' heb ik bijna gepost dat ik voor mijn zoon een satanskind heb geprakt voor op brood, maar dat hij er niet allergisch op reageerde omdat ik het eerst had afgespoeld met kokend heet water...
Had ik eerst ook, en irriteerde me er zo aan dat ik ff op google gekeken heb hoe ik dat uit kon zetten..Weet ff niet meer hoe dat moet maar google is youre best friend
Mijn man wordt wakker van mijn geschud van het lachen, satanskind hahaha Schaftkeetje van me Hahaha proest!! Maar zó herkenbaar! Weet r zo geen te bedenken, maar komt hier heel vaak voor. Nog meer van die geweldige autocorrect aanvullingen, geweldig!
Mijn moeder appte laatst dat ze meubelplakkertjes onder de stoelpoten ging doen. Autocorrect veranderde dit in bloedneusjes. Ik dacht echt dat ik dood bleef...! Ze heeft wel vaker van die rare woorden, ben blij dat ik geen auto correct op mn foon heb!
Ik moest aan deze column denken Silvia Witteman Volkskrant 26 maart 2011 | Flickr - Photo Sharing! (zie nu dat zij het ook van die 'damn you autocorrect!'-site af heeft )
De ex van mijn moeder en ik liggen elkaar soms niet zo. Hij is ergens heel aardig, maar kan ook héél vervelend zijn. Een keer moest m'n moeder even iets aan hem vragen, toen smste ik of ze even wat aan 'Toni' wilde vragen.. 'Toni' werd dus 'Tonijn' Het ergste; M'n moeder ging helemaal stuk toen ze het las, hij zat naast haar en wilde weten wat er was, toen heeft ze het dus ook gewoon verteld Kreeg ik later een sms van hem, met het antwoord op m'n vraag en 'Groetjes, Tonijn', erachter Ook een keer gehad dat in een héle belangrijke sms 'Serieuze' werd veranderd in 'Erotische', maar dat kwam door mijn typo's
Ik heb er 1, we lagen allebei (ik en mijn beste vriend) zo in een scheur dat ik er een printscreen van heb gemaakt. Het ging over Iphone alarmtoontjes..
ik schreef laatst ook iets.. dit moest het wezen: je moet je harddisk even over testdrive laten draaien. gelukig last ik het nog even na want hij had er dit van gemaatk je moet je harddisk even over testikel laten draaien... oepsie
'Ik heb alarm' ? Da's ook bijzonder taalgebruik hoor Ik heb altijd overal autocorrect uitstaan. Anders wordt mijn naam veranderd naar secreet, nou dat vind ik niet zo lief van autocorrect!
Haha Alarm is dan ook een naam van een beltoon, die klinkt als het nucleaire waarschuwingsalarm. Dat is mijn wekker
haha echt leuk!! Ik whatsappte laatst een foto van onze kat die in de houding van een kangaroe lag. Met de tekst erbij: Kangaroe Bram. Alleen stond er uiteindelijk Kansarme Bram.