Denk je dat..........

Discussie in 'De lounge' gestart door ecl, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik denk dat dit mogenlijk is........(eerst begin post lezen)

1. Alle 3 wel

2. Alle 3 niet

3. Alleen 2

4. Alleen 3

5. 2 en 3

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. ecl

ecl Niet meer actief

#1 ecl, 31 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jul 2012
    De volgende dingen mogenlijk zijn in een topic waar een vraag wordt gesteld, waar de meningen over verdeeld zijn. (Een door sommige genoemd "discussie" onderwerp):

1 er wordt alleen antwoord gegeven (dus zonder mening)
    2 er wordt een mening gegeven zonder belediging, aanval enz.
    3 er worden meningen gegeven zonder dat het uitloopt op een discussie, want iedereen wordt in zijn haar waarden gelaten

Ik weet dat alle 3 tot nog toe niet mogenlijk zijn geweest. Er wordt altijd een mening gegeven, daar zit er altijd wel 1 bij die beledigend of aanvallend is en er komt ook altijd een discussie.

Zou mooi zijn als we in iedergeval eens de 2de kunnen doen, aangezien de 1ste echt onmogelijk is hier(wat ik ook wel snap)

Let op, niet of jij het kan, maar of iedereen het kan!

2. ecl

ecl Niet meer actief

En nee ik bedoel niet alleen het gaatjes prikken onderwerp, maar in zijn algemeen.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik denk dat er een erg groot aandeel zit bij de ontvangende partij. Wat ik als mening zonder bijbedoelingen bestempel, wordt erg makkelijk door de andere partij als hard en beledigend ervaren.

Dus het is zaak dat ook de andere partij hand in eigen boezem steekt en niet zo snel gepikeerd en op de teentjes getrapt is.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar ik probeer idd wel antwoord te geven of een mening te geven zonder oordeel.
    Ik denk dat iedereen die capaciteit in principe wel heeft, maar door de manier van opstellen van een bericht en hoe iemand anders dat bericht interpreteert krijg je soms begripsproblemen. Het is natuurlijk ook lastig dat je de ander niet kunt zien en niet kunt horen, dan mis je een groot deel van de communicatieve informatie die je in een normaal gesprek wel hebt.
    Ik denk ook dat de manier waarop een vraag gesteld wordt van invloed kan zijn op de antwoorden die iemand krijgt en hoe die worden opgesteld.

Ik heb overigens genoeg topics op zp gezien waarbij mensen in hun waarde worden gelaten en er normaal een vraag beantwoord wordt of er normaal gediscusieerd kan worden.

5. ecl

ecl Niet meer actief

Ben ik helemaal met je eens. De nonverbalen communicatie mist en dat merk je duidelijk. Daarnaast ligt het ook aan de interpretatie van de lezer en de opstelling van een bericht door de schrijver.
    Denk dat de meeste dit wel weten, waardoor ik soms niet snap waarom mensen zo snel op hun teentjes getrapt zijn en zo snel hun mening en oordeel klaar hebben.

Daarnaast ben ik nog geen topic tegen gekomen(hier in de loung, dat ben ik vergeten erbij te vermelden:)) waar er niet 1 iemand overduidelijk beledigend of aanvallend reageerd en/of de mening geeft.

6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    nee, niet mogelijk.

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    in princiepe zou het mogenlijk moeten zijn maar er zijn er helaas altijd wel 1 of 2 of zelfs meer die hun mening moeten geven puur omdat het kan;) (vaak zijn ze m.i gewoon betweterig:)) ook al word om geen mening gevraagd toch even doordrammen en je mening zeggen, ik vind sommige zp-ers dus ook echt vervelend het zijn m.i bijna altijd dezelfde die discussies oproepen in welk topic dan ook en dat is jammer ;) helemaal voorkomen kun je het niet, persoonlijk vind ik je mening geven niet erg, maar beledigingen en soms zelfs uitschelden gaat gewoon te ver

ik reageer dus niet meer op die personen na een aanval want helaas ben ik dus volwassen en ga niet op kinderachtige reacties reageren;) als ik een discussie met een kind wil aangaan dan heb ik er 5 rondlopen die dat ook eruuug leuk vinden:D:D

8. ecl

ecl Niet meer actief

:D ik zeg doen, nee hoor grapje;)

9. BabyLovley

BabyLovley Actief lid

21 jan 2009
    144
    0
    16
    https://www.facebook.com/nnnails.nl
    West- Brabant
    Eens..!!

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hahah dit gebeurt regelmatig hoor hahaha en dat vind ik dan wel weer leuk, als een 4 jarige zegt het heus allemaal wel te weten hoor :D:D

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik probeer altijd netjes mijn argument te onderbouwen in een discussie zowel hier als irl.

Maar ik kan me wel een topic of 2 herinneren waar ik idd iemand heb veroordeeld en heb daar ook geen spijt van. Maar goed dit gebeurd alleen in topics die ook best extreem zijn en dan niet in gaatjes schieten topics oid.

Merk soms ook wel dat al bedoel je het totaal niet aanvallend maar gewoon goed het alsnog als aanval gezien kan worden.

12. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik denk dat sommige dames niet zoveel achter hun laptop moeten zitten en wat meer met hun kids/huishouden aan de gang moeten gaan. Ik zie heel wat afzeik-gedoe voorbij komen van altijd dezelfde moraalridders/zeikwijven die volgens mij ook nog niet eens de halve waarheid spreken maar alleen maar zulke reacties geven om te kunnen rellen. ;)

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    +1:D;) ik wou het net niet zo opschrijven omdat ik bang was voor weer een rel/discussie:)

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ben dan wel benieuwd wie jullie bedoelen:)

15. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Een forum is om je gevoel, mening, boosheid e.d. te uiten. Tevens ook het vragen hierom.

Wil je een mening of advies of medeleven ontvangen waar je je in klunt vinden dien je aan te kloppen bij familie en vrienden. Wil je een ongezoute en onafhankelijke mening ontvangen kun je op een forum terecht. Op een forum komen mensen die jou persoonlijk niet kennen en een eigen kijk op het leven hebben. Hier moet je tegen kunnen zonder je aangevallen te voelen.

Het is dus geen kwestie van een aanvallende partij maar van een andere kijk op het leven welk gerespecteerd dient te worden (net zoals de mening of vraag van een TS).

Op een forum gaat het meer om de interpretatie van een mening dan om de mening zelf.

16. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Dit dus... +1

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Volgens mij kan dat niet

Wat een stom topic is dit zeg...TS, tijd over?

Dat zijn jullie het toch met me eens?

:D

18. tulip

tulip Niet meer actief

bosi, haha

Ik denk dat er minder ruzie/discussies ontstaan, als alle tere zieltjes zichzelf beschermen en zich niet meer op fora laten zien...

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ligt eraan.

Gaatjes prikken bijvoorbeeld vind ik écht, maar dan ook ECHT niet kunnen bij een baby dus in dat soort topics zeg ik niets, want dan ben ik gewoon niet aardig.

;)

20. prettymum

prettymum Niet meer actief

Nou zeg, je hoeft niet meteen zo aanvallend te doen! Alsof topicopeners altijd snel gepikeerd/op hun teentjes getrapt zijn. Vind ik echt een beledigende opmerking... :p

Deel Deze Pagina