Hallo, Nu heb ik vandaag een te leuke fruitschaal gekocht. Mooi groot. Maar.... welk fruit kun je daar nu allemaal bij elkaar leggen? Ik meen me ineens te herinneren dat je bepaalde soorten fruit niet bij elkaar 'mag' leggen? Dus: wat ligt er allemaal voor fruit bij jullie in de fruitschaal? Groetjes, Hanna
Hier ook alles bij elkaar. Dingen zoals appels, druiven, aardbeien enz. bewaar ik in de koelkast. Bananen ok de fruitschaal doe ik aluminium folie rond het deel waar de bananen aan elkaar vast zitten; blijven ze langer houdbaar. En als ik merk dat bv een nectatine ofzo écht rijp is, dan gaat ie ook de koelkast in, anders wordt ie zo slecht.
Hier ook, met warm weer gaat de helft in de koelkast dat leg ik er later bij.... O bananen niet in de koelkast doen.
Kiwi, tomaat (oké, geen fruit) en heel rijpe appels moet je apart bewaren. Ze geven een bepaalde stof af waardoor ander fruit sneller bederft.
Wist ik ook niet. Ik bewaar alles bij elkaar. Sommig fruit, zoals aardbeien, bessen, kersen en druiven, bewaar ik wel in de koelkast.
Onze groente/fruitman zegt dat je altijd de bananen bij de rest weg moet houden omdat het andere fruit dan bederft. De rest kan prima bij elkaar.
Bananen zorgen ervoor dat de rest sneller rijp is, dus daar moet je even op letten. Hier leg ik bijna alles gewoon in de schaal alleen bijvoorbeeld niet alle kiwi's meteen. Ik leg er 3 op en de rest gaat nog even in de koelkast. Zo blijven ze langer goed.
Ik leg het er juist bij zodat bv mango's en avocado's sneller rijpen. Hier ligt alles bij elkaar. Druiven, aardbeien en frambozen etc gaan in de koelkast.
Bananen en citrusvruchten weghouden van t fruit wat niet te snel moet rijpen en avocado's en mango's die je sneller wil laten rijpen lekker laten knuffelen met de bananen.