Dagverblijf of familie?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Dot, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is beter dagverblijf of bij familie en vrienden thuis?

1. 3 Vaste dagen dagverblijf.

2. 3 dgn. thuis met oppas van familie en vrienden.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    O sorry, ik bedoelde net natuurlijk niet dat niemand een schuldgevoel heeft en ik leef ook met je mee! Heb je een schuldgevoel of mis je je manneke? Zijn toch ook twee verschillende zaken of niet?

(Ik weet er natuurlijk nog niet zo veel van hoor, maar ik kan er alleen niet zo goed tegen als anderen voor anderen bepalen of ze een schuldgevoel hebben of niet als ze hun kids naar het kdv brengen...)

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Sverre gaat ook drie dagen naar het KDV. De andere dagen zijn voor papa. Ik werk 40 uur. Waarschijnlijk ga ik wel weer terug in uren want ik kan me niet voorstellen dat ik dit met 3 kinderen vol hou. ;)

Mijn vriend is momenteel zonder werk thuis; hij doet de maandag en de vrijdag. Dus ook al is hij thuis, Sverre gaat gewoon naar het KDV. Voor de structuur en omdat hij het er gewoon geweldig vindt.

Mijn ouders, de enige familie van beide kanten die in de buurt wonen, hebben zelf aangegeven niet structureel op te willen passen (werkten toen allebei ook nog fulltime). En dat vind ik wel prima. Zeker nu ik de opvoed-ruzies tussen schoonzus en schoonmoeder zie die dus wel een regeling hebben. Tuurlijk is ook dat een kwestie van 'regels' opstellen en goede afspraken maken.

Maar, doe vooral wat je zelf fijn vindt voelen. Als jij het gevoel hebt dat je kindje het beste af is bij je familie, en zij willen graag oppassen, go for it! En als je denkt dat een KDV het beste is, ook best. :D

3. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    hee miepie74

tis een beetje van beide, ik mis hem ontzettend maar ook schuldig dat ik niet bij hem en andersom voel ik me schuldig als ik op vrijdag thuis ben en weet dat het druk is op het werk (we zijn al onderbezet aan het werken)

gelukkig heeft uk het echt super naar z'n zin bij opa's oma's maar zeker ook op het KDV. hij gaat qua ontwikkeling goed en je ziet hem elke week weer een beetje bij leren. maar het allerleukst van werken is dat je je kindje weer kunt gaan ophalen vind ik en die van mij produceert zo'n ontzettende mooie lach als ie me ziet dan kan ik wel janken van geluk (wat me dan ook regelmatig gebeurt) . stoer he van mama 8)

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik vind jou een stoere mama hoor! Het is niet niks als je met schuldgevoel naar twee kanten zit.

Gelukkig doet je kleine het zo goed en het is natuurlijk altijd mooi om te weten dat hij naar niemand zo lacht als naar jou... (en dan doe je toch echt wel iets goed, denk je niet? ;))

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha jij kan echt niet lezen. Ik voel me niet schuldig en ik heb ook maar nergens gezegd dat mijn kind het leuker zou hebben op het KDV dan thuis. Dat zegt helemaal niemand. Ik heb echter thuis geen 10 kinderen rondlopen, dus ik vind het KDV een goede aanvulling op mijn thuissituatie. En ik of iemand anders beweer nergens dat het KDV een geweldig oord is. Het is goed dat het bestaat en het is een prima opvang. Kinderen vinden het meestal zelfs ontzettend leuk!

Verder verwacht ik ook dat het KDV een beetje meehelpt aan de opvoeding. Ik neem tenminste aan dat ze niet zullen accepteren dat mijn kind iemand slaat, iemands speelgoed afpakt of niet deelt. Lijkt me logisch.

6. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik heb gekozen voor 2 dagen kdv en 1 dag naar oma. 3 kdv vind ik zelf te veel (maar dat is persoonlijk). 3 dagen naar verschillende familie-opassen lijkt me niks. Dan zit je zo met 5 verschillende opvoedregels (mama, papa en drie verschillende familieopassen). Dat is niet meer bij te houden voor zo'n hummel lijkt me. Jij kan natuurlijk wel regels afspreken, maar als je je kind ergens onderbrengt moeten jij en je kind ook hun regels accepteren. Dus bij wie mag je hoeveel snoepjes, hoe lang tv kijken, wat eten, etc.

7. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    onze kleine gaat als ik weer ga werken naar oma,
    kdv of iets dergelijks is mij veel te duur
    kan er niets aan doen kan het gewoon niet betalen
    dusjah

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    God, jij bent snel op de kast te krijgen zeg. Ik zou bijna denken dat jij je schuldig voelt omdat je kind de hele tijd thuis is...

Deel Deze Pagina