Ik hou er eigenlijk niet van, maar nu wil ik even klagen....

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Mama26, 16 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik wil hier echt even over klagen!

Het gaat over geld. Mijn man heeft nl. een goed salaris en ik werk 20 uur in de week. We hebben ook spaargeld, maar nu lijkt het alsof we elke maand geld moeten overschrijven omdat het we niet redden. Hoe kan dit? Is alles zo duur geworden? We doen nl. niets gek.

Boodschappen bij de Jumbo, Lidl en Aldi. Kleren kopen doen we ook niet vaak, zeker nu ik zwanger ben niet ;).

Ik vind wel dat ik te weinig loon krijg en dat is ook echt zo als ik dit vergelijk met andere van mijn leeftijd en die hetzelfde werk doen. Ik ben ook van plan om in mijn verlof te gaan solliciteren, maar dit zal niet makkelijk worden.

Waar ik even over wil klagen is over mijn baas, hij is nl. niet zo leuk en doet verschrikkelijk. Hij doet alsof wij een godsvermogen betaald krijgen, terwijl dit echt niet zo is. Als ik dan 2 % erbij krijg aan het einde van het jaar, doet hij of we de loterij winnen en moeten we hem om de nek vliegen zo blij moeten we zijn.

Nu hebben wij vrijdag een etentje van een collega die weggaat, ik zou eerst meegaan maar heb nu afgezegd omdat ik die 50 euro wel beter kan gebruiken. Maar ik erger me ontzettend hoe mijn baas doet, zelf een dikke auto onder de kont, vaak op vakantie, dik huis en niets willen geven aan zijn medewerkers. Ik ben het nu gewoon echt spuugzat!

Soms zie ik het somber in en dan hebben wij het niet eens zo slecht hoor, we gaan ook op vakantie, gaan ook weleens uiteten en kopen leuke kleren en doen leuke dingen met onze dochter, maar soms denk ik; Aahhhhh als ik mijn baas weer hoor zeiken dat we blij moeten zijn!

Sorry.....

Edit moderator: Verplaatst naar zwangerschap en werk. Deze is ook bedoeld voor de overige zaken rondom werken.

2. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    he getver.. in wat voor branche werk je?

3. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik werk als secretaresse bij een accountantskantoor. En ik vind echt dat we (we zijn met z'n 4-en) worden gezien als sloofjes, wat we soms moeten doen. Maar als ik zeg; ik ga hier weg zijn ze er niet rouwig om. Er zijn genoeg secretaresses die een baan zoeken. Er is zo iemand anders. Maar ik heb er echt zo genoeg van!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Daar mag je best over klagen.

Wat een rot baas, :x

:x

En een tip voor het geld,

Houd eens een maand bij wat er elke dag uit gaat, dan kun je zien waar het blijft, ;)

Wij houden eindelijk eens flink wat over. Maar dat is echt omdat ik er deze maand op heb gelet. Ik had achteraf toch een gat in mijn hand. :oops:

5. matje

matje Niet meer actief

ik zit precies met hetzelfde!
    mijn baas doet alsof we een wereldloon krijgen!
    en dat is echt niet zo!

mijn vriend en ik besparen op alles en nog hebben we het moeilijk!
    dat is zo balen voor je zeg!
    het si echt niet tof als je baas zo doet
    ik kan eigenlijk niets meer zeggen als sterkte
    klaag maar lekker hoor!

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Bah wat vervelend. Gelukkig zijn er best wel wat vacatures voor secretaressewerk (hier in de buurt iig), dus ik zou lekker op zoek gaan naar een andere baan!

Enne ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar ik vind het zo'n walgelijk wereldje. Die 'accountantswereld'. Mijn vriend is accountant ;)

7. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hier zijn er niet zo veel en ik wil natuurlijk wel parttime ivm de kids.

Eerst was het hier gewoon leuk om te werken, gezellig en zo. Maar die gezelligheid is de laatste tijd ook ver te zoeken, iedereen is zo voor zichzelf, bah dat haat ik echt.

En eerst waren we met z'n 2-en en dan red je het makkelijk met 2 fulltime salarissen maar nu valt het af en toe niet mee.

Ik weet ook wel dat als ik het bij hou ik veel kan besparen, maar ik wil ook zoveel. En jammergenoeg kan dat allemaal niet meer.

Daarom heb ik maar besloten om niet mee uit eten te gaan, het wordt dan toch altijd verdeeld en dan kom je uit op een bedrag van 50 euro, want de meesten kijken niet naar geld. En ik normaal ook niet, maar luiers enz. zijn nu eenmaal duur.

Hadden we laatst ook met een personeelsfeest, ik zit dan in de PV. Mijn baas wilden dat we een weekend weg deden organiseren naar Barcelona. Dan moest het personeel wel 100 euro zelf bijbetalen. Als we dat nu vast doorgaven aan iedereen kon iedereen daar ook voor sparen, als dat nodig was. (maar hij vond van niet). Nou belachelijk toch?

Als ik al spaar is het niet om een weekendje weg te gaan met mijn collega's. En mijn baas gaat al helemaal niet bepalen waar ik voor ga sparen!
    Oh ik was zo kwaad, ik heb gezegd dat ik daar niet aan mee doe.

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Nou zit ik wel in een ander branche dan jij maar ik heb ook zo'n baas. Doet ook net alsof ie een loon betaald waar je bang van word terwijl het zo weinig is dat ik niet eens pensioen opbouw of belasting terug krijg....Hij wil niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten maar gratis, verschrikkelijk gewoon. Gelukkig heb ik een hoop geleerd en laat niet meer met me sollen maar af en toe kan ik em nog steeds weleens schieten. Verlofdagen blijft ieder jaar een gesteggel...grrrrr... moet altijd vechten om het juiste aantal dagen te krijgen en dat soort dingen. Afgelopen kerst had hij bijv. verlofuren afgehouden op 1e en 2e kerstdag! Echt niet te geloven, kan ik weer naar zijn kantoor.

Mijn vriend is trouwens accountant en op accountantkantoors zelf word geloof ik wel echt slecht betaald, aan iedereen. Als ik zie wat dezelfde man in het 'gewone bedrijfsleven' betaald krijgt en ik kijk dan naar mijn vriend...nou dan schrik ik wel hoor.

9. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Dat klopt wel ja dat je in het 'gewone' zakenleven meer verdient.

Ik weet niet of dat voor secretaresses ook geldt, maar het is echt schandalig hoor wat wij krijgen.
    Nu begin ik me er steeds meer aan te ergeren omdat er steeds van die opmerkingen komen en je moet overal geld bijleggen.

Maar goed, op zich weet ik wel dat ik niet mag klagen maar het wordt toch steeds moeilijker aan het einde van de maand.

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Een nieuw collegaatje van mijn hub heeft geld in moeten leveren toen ze bij hun op kantoor kwam werken :confused: ..ze leert nog wel trouwens (snap overigens wel dat ze ervaring op wil doen maar vind het toch vreemd) Volgens mij geldt het voor iedereen op zo'n kantoor. Als ik bijvoorbeeld kijk naar wat mijn hub per uur kost, nou dat is geen kattepis (a E150 p.u.) En als je ziet wat hij ervan krijgt......schandalig gewoon, arme schat mag gaan leasen maar moet evengoed opletten dat het niet te duur word want anders past het niet in z'n loon...belachelijk.

En we hebben het echt niet slecht hoor maar ik zie ook wel dat alles duurder word en bij ons loon niks bijkomt.

11. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ja hier ook zo ja.

Mijn man verdient op zich goed maar als je ziet wat er van zijn nettoloon overblijft....bijna niets....

Maar dat mijn baas zei dat wij maar moeten sparen voor een personeelsfeest is toch echt van de gekke!

12. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Parttime secretaresse baan is niet heel makkelijk te vinden, full time wel... schreeuwend te kort zelfs. En voor een goede secretaresse wordt best goed betaald. Tijdje als student de bijbaan gehad en had niet te klagen. Maar ja, als je zwanger bent en in deze tijd nog eens van baan wisselen, is geen makkelijke.

Ik ken je baas natuurlijk niet mama26. Maar misschien moet je gewoon even je stoute schoenen aantrekken en om een salarisverhoging gaan vragen. Verdiep je een beetje in het marktconforme salaris en in een onderhandelingsstrategie en er maar op los. Vragen naar salarisverhoging is geen reden om iemand te ontslaan. Als je het niet krijgt zijn er twee wegen:
    1. vragen wat je moet doen om wel een hoger salaris te krijgen (cursus volgen ofzo en of hij die dan ook als werkgever kan aanbieden);
    2. zodra je wel weer in de positie bent om te gaan solliciteren, solliciteren naar een baan die wel goed verdient en bij start aan al beginnen met onderhandelen.

13. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik heb dus al eens om verhoging gevraagd. Ik heb nu zelfs een andere functie erbij gekregen en toen werd mij gezegd dat ze eerst wilde kijken hoe ik dat deed en dan zou ik misschien verhoging krijgen.

Belachelijk toch?

Ik heb het gewoon gehad hier, de sfeer, het is alles bij elkaar. Maar ja solliciteren is nu geen optie.
    In mijn verlof wil ik wel rond gaan kijken, maar makkelijk zal het niet worden.

14. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    volgen jullie geen CAO, daar staan de lonen altijd in......

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    ik werk sinds maart ook 20 uur per week, heb een nieuwe baan.
    En ik heb even lopen berekenen en volgens mij is het zeker niet veel wat ik per maand ga vangen.
    Bruto 14,80 per uur. Dus weet niet wat hier nog eens vanaf gaat.
    Het betreft hier een welzijnsorganisatie.

Eerst werkt ik 24 uur per week bij de gemeente.
    Daar ving ik toch 1.200 netto per maand incl. Onregelmatigheidstoeslag.

Ik had nu liever iets meer gewerkt, maar mijn baas kan iedereen maar 20 uur per week bieden.
    En ik mag al blij zijn dat ik in mijn toestand vol enthousiasme ben ontvangen hier.

Mijn partner heeft ook een nieuwe baan en is ook flink achteruitgegaan terwijl hij wel meer werkt!
    Eerst verdiende hij 1.800 netto... Dat bedrag verdient hij nu niet eens bruto :S

16. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Wij hebben geen CAO.

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Wij ook niet en daarbij is het minimumloon echt een hongerloontje.

@mejosje: Je hebt wel gelijk maar op een accountantskantoor is het heel anders dan in het 'gewone' bedrijfsleven.

Deel Deze Pagina