We zitten hier met een dillemma. We willen begin november voor de 60e verjaardag van (schoon)moeder iets speciaals gaan doen. Nu heeft mijn man t idee om naar de Efteling te gaan maar dat zie ik niet zitten. Dan is onze kleine uk net 2 maanden. Om dan al in de kou en miss wel regen een hele dag door te brengen is ook zo wat. Bowlen en eten is ook geopperd maar dat was dan niet lang genoeg.... We zijn met 8 volwassenen 4 kids en baby. Wie heeft er nog originele ideeën?
Misschien een rondvaart die een aardig tijdje duurt, kan met diner/lunch/high tea/pannenkoeken of je kunt daarna wat gaan eten. Over de rivieren, havens etc. Kun jij tenminste even rustig zitten met de kleine, want ik denk niet dat je daar de hele dag mee rond wilt sjouwen in een pretpark ofzo (tenzij je de dag daarna met een overprikkeld krijsend kind wilt zitten ). Een dierentuin is ook leuk. Ouwehands dierenpark heeft bijvoorbeeld voor elk wat wils, ook genoeg overdekt voor als je slecht weer hebt. Daar kun je ook wat eten of gewoon in de buurt. Bijv. daarna is Elst bij Eastern Plaza (oke, natuurlijk gewoon een veredelde vreetschuur, maar ideaal voor kinderen, want die worden daar vermaakt en vinden het vaak geweldig. Heb je zelf ook nog een beetje rust tijdens het eten. Weet niet wat voor types het zijn en het budget weet ik ook niet, dus wie weet zit ik er wel helemaal naast.
Je kan ook een dag naar preston palace, of eventueel bonte wever? Zonder overnachting... Zit zwembad bij, indoor kermis, eten en drinken... vanaf 38,50 p.p..
Of bijvoorbeeld een workshop van iets bijv. bonbons maken. Dan aansluitend ergens eten. En daarna nog bowlen. Of een workshop koken en dan dat aansluitend opeten. Fotosessie met zijn allen bij een fotograaf (heb je meteen een tastbaar kado). Dan aansluitend eten. Moet het echt van de ochtend tot en met de avond zijn? Is wel heel lang.
Bedankt voor de eerste ideeën. Mijn schoonvader is al op leeftijd. Bijna 80 (!) nog best actief en mijn schoonmoeder wordt 60. (Is al een aparte situatie opzich ) ze hebben niet zoveel interesses. Zwemmen kan mijn schoonvader niet. Ze hebben niks met eten of drinken workshops. Wat ze normaal doen is tv kijken, biljarten, handwerken, fietsen. En qua eten moet t weer niet exotisch zijn... Ze zijn best een ouderwets dus... Dierentuin of rondvaart is wel leuk. Dierentuin ben je stiekem toch veel buiten met de kleine..dus niet ideaal. Rondvaart kan ik nog eens bekijken... Ik stuitte zelf nog op museum voor beeld en geluid. (Aangezien ze toch heledagen tv kijken. ) Maar blijf maar komen met ideeën aub.
Fotosessie is ook leuk. Maar mijn schoonzus wil de hele dag op,pad zijn.... Van mij hoeft t niet, paar uurtjes en beetje eten erbij is lang zat...
Welke regio? Of hoever rijden vanaf een bepaalde plaats? Hoe oud zijn de andere kinderen? Het watermuseum in Arnhem schijnt heel leuk te zijn voor kinderen. Nederlands Watermuseum, een leuk dagje uit Dit is een link van het land van de anwb, waar je een regio of plaats kunt intoetsen en dan krijg je heel veel opties voor uitjes. En is een kasteel bezoeken misschien iets?
Lijkt mij ook hoor, ik vraag me af of je schoonouders er wel op zitten te wachten om op die leeftijd de hele dag de hort op te gaan.
Oh nog een bijkomstigheid,waar de rest van de familie ook geen rekening mee houdt... T neefje (8)en zijn vader zijn autistisch. Die houden ook weer niet van te veel prikkels... Logisch, ik ben de enige die dat een beetje wil begrijpen geloof ik. Maar das een ander probleem. dus ik snap best dat hij bowlen en eten meer dan genoeg vindt. Alleen mijn schoonzus en mijn man willen heel de dag weg.... Aaarggh al die meningen!
We wonen allemaal in west Brabant. Ik vind t geen probleem om ergens naar toe te moeten rijden. Mijn schoonouders vinden t in principe niet erg om een dag weg te zijn zeggen ze... Ze vinden bij elkaar zijn t belangrijkst..
Och jee, ook dat nog. Wat lullig zeg. Dus van de 13 personen vinden 2 het echt geweldig om de hele dag weg te zijn en de rest niet. En die 2 die hebben voorrang op de rest? Beetje raar! En dan is een van die twee ook nog je man, die dat toch zeker ook zou moeten snappen met een pasgeboren kindje dan. En is die schoonzus toevallig ook nog de partner van de autistische man en moeder van het autistische kindje? Want dat zou ik echt helemaal erg vinden. Mijn god zeg, lekker egoïstisch allemaal. Wie organiseert het? Ik hoop dan toch jij, want anders vrees ik dat gewoon het idee van anderen wordt doorgeduwd.
Nee die schoonzus is niet van die autistische vader. Maar in dat gezin hebben ze nooit gesnapt wat hem mankeerde. Hij is er pas sinds een paar jaar achter. Nu snappen ze nog steeds niet waarom hij op bepaalde momenten 'anders' reageert dan 'normaal'. Mijn man is een schatje, maar hij is niet zo goed met in de toekomst kijken, hij is vergeten denk ik hoe zwaar de eerste weken met zo'n kleintje kunnen zijn. En zeker met de borstvoeding. Hij zal ook met mijn ideeën in gaan hoor, maar ik moet hem wel weer even met neus op de feiten drukken.
Haha dank je. Na al die jaren in deze familie weet ik wat ik kan verwachten. Tot nu toe is mijn idee om naar museum van beeld en geluid te gaan in goede aarde gevallen. De 'autisten' zijn helemaal gek van muziek draaien en alles er omheen, dus hebben we daar ook geen kind aan hun. T is alleen dat ik mijn kleintje weer niet in te lawaaierige en flitsende ruimtes mee wil nemen... Hij gaat ook mee in draagdoek dus das lekker veilig en vertrouwd. En ga ik lekker in dat eetgedeelte zitten met bakkie koffie en lekkers.