Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Misschien overdrijf ik, misschien is het terecht dat ik geschrokken ben... Lize had vandaag een schattig groen truitje aan. Bij de hals zit een soort strikje (van stof zo dik als een veter). Vanmiddag waren we wat aan het spelen en opeens zag ik dat ze ergens op kauwde, en het was groen! Ik heb het uit haar mond gehaald en het was dat strikje Had ze het er gewoon zelf afgetrokken! (kan me niet voorstellen dat het er vanaf is gevallen, ik voel vaak of dingen niet los zitten). Je zag nog 1 draadje waar het aan vast had gezeten. Eigenlijk vind ik dit niet kunnen. Word babykleding niet met de hoogst mogelijke zorg gemaakt? Het truitje is gekocht in een winkel waar al jaaaaren babykleding wordt verkocht, ik ben er altijd tevreden over. Ben ik naief? Ik zal er voortaan toch beter op letten, want het strikje was groot genoeg om in haar keel vast te komen zitten Overigens let ik er al goed op, koordjes haal ik uit vestjes (ook zo raar, koordjes in babyvestjes) en ik vermijd kleding met knoopjes-'voor de leuk'. wat zijn jullie ervaringen hiermee? groetjes Amber
Heeej! Nou heel terecht dat je geschrokken bent! Het zal eventjes in dr keel terecht zijn gekomen! Ik zie het erg vaak hoor babykleding met koortjes en grote knopen.. Ik snap het echt niet want zulke kleine dingen kunnen grote gevolgen hebben! Gelukkig is alles goed gekomen en zag je het snel genoeg! Ik heb er altijd wel op gelet bij Mali, en als ze dingen met strikjes en knoopjes aan heeft doe ik hem sowieso uit in bed overdag! (hetzelfde met haarclipjes etc want dat schijnen ouders vaak in te houden overdag met in bed doen:S)
Jeetje dat is ook schrikken dan! Eva heeft eigenlijk alleen maar vrij simpele kleding (wel leuk hoor ), dus hoef ik me daar geen zorgen om te maken. Maar je zou toch verwachten dat daar rekening mee gehouden wordt? Wat betreft speldjes, ik doe haar alleen een speldje/elastiekjes in als ik haar constant kan zien, vaak dus als we weg gaan. Het zal je maar gebeuren dat ze in een onbewaakt ogenblik het eruit trekken en in hun mond stoppen... moet er niet aan denken, hoe leuk ik het ook vind om iets in haar haar te doen.
Ik let er meestal wel op als ik iets koop, maar krijg ook nog wel eens kleding met allerlei glitterplakdingen etc. die je los kan trekken, dus die doe ik ook liever niet aan.
Bedankt voor jullie reacties! Eline, ik ben het helemaal met je eens! Je moet er toch niet aan denken...