Of ik bedoel eigenlijk vriendschappen die op een grappige/ bijzondere manier ontstaan zijn? De meeste vriendschappen bij ons zijn ontstaan vanuit de middelbare school of staptijd, maar dat is niet zo ongewoon. Ik heb zelf een hele hechte vriendschap met een moeder waarvan haar kinderen bij mij in de opvang gezeten hebben. Heel bijzonder omdat het contact daarna vaak verwaterd. En een vriendin van mij is hele goede vriendinnen met de nieuwe vrouw van haar ex. Ze kennen elkaar door hem, zij wilde weten welke vrouw parttime voor haar kinderen ging zorgen en zijn nu 4 handen op 1 buik. Jullie vriendschappen die grappig ontstaan zijn?
ik heb mijn bestie ontmoet tijdens het eerste keer voetbaltraining van onze jongste, klikte gelijk goed!
Mijn beste vriendin en ik zijn bevriend sinds de dag dat ik voor het eerst groep 1 binnen stapte, best bijzonder.
Ik had eerst een schijt hekel aan nu een hele goede vriendin van mij. En zij vond mij ook 3 x niks haha.
Mijn beste vriendin en ik waren een jaar of 3-4 en woonden op hetzelfde pleintje. Ik stapte op haar af en zei: hallo, wil je spelen? Nu zijn we 27 en nog steeds vriendinnen haha.
Een goede vriendin heb ik op het werk ontmoet. We zaten allebei net in het beëindigen van een relatie dus veel raakvlakken ondanks dat zij 22 jaar ouder is.
Niet op een grappige manier, maar wel bijzonder; de moeder van de oppaskinderen van mijn moeder werd een goede vriendin nadat mijn moeder plotseling overleed. We “kenden” elkaar daarvoor alleen van haar verhalen.
1 leerde ik kennen op school stage 2 leerde ik kennen via een gezamelijke vriend. De 3e en 4e zijn wel bijzonder. Nmr 3 leerde ik kennen omdat ik haar zus ken, en ze niet lekker in dr vel zat en daarom via dr zus vragen aan mij stelde, onze kinderen zijn even oud. Van het een kwam het ander en daar groeide een goede vriendschap uit. Ze is een van mn beste vriendinnen. En nmr 4, de eigenaresse van een webshop waar ik veel kocht/koop. Een uit de hand gelopen vriendschap als het ware haha.
Ik zat op een paardenspel tig jaar geleden, de eigenaar van het spel werd een goede vriendin van mij. Oja en nog meer bijzonder: Ik was hoogzwanger op zo'n intertoys kortingsavond de sint inkopen aan het doen, op de terugweg liep ik door de supermarkt toen ik gebeld werd en mijn tassen op een bankje neerzette onder zo'n prikbord. Per toeval keek ik tijdens het telefoongesprek op het prikbord en daar hing een briefje van iemand die een vriendin zocht met jonge kinderen, heb toen de stoute schoenen aangedaan en een berichtje gestuurd. Heel toevallig want ik kijk nooit op zo'n prikbord.
Het bijzondere aan dit verhaal is dat onze exen gelijk hadden. Wij mochten elkaar “niet” ontmoeten omdat ze dachten dat wij het dan uit zouden maken met hun. (Dit hebben wij natuurlijk pas achteraf te horen gekregen) Toen wij elkaar per ongeluk ontmoette, wisten wij beiden dat dit het begin was van een bijzondere vriendschap het voelde alsof wij elkaar al jaren kenden. En inderdaad, toen maakte wij het nog bijna tegelijkertijd uit met onze ex vriendjes ook. Een soort van karma noemen wij het nog steeds.
Mijn huidige beste vriendin was al plannen aan het maken om van school te wisselen, tot ik bij haar in de klas kwam. We leerden elkaar kennen, bleken echt soulmates te zijn, en gingen na 3 maanden al samen op vakantie. We hebben samen de opleiding afgerond en een geweldige schooltijd gehad. 10 jaar later nog steeds beste vriendinnen.
Dankzij de bouw van onze huizen, we leerden elkaar kennen en gelijk vanaf moment 1 was er een klik. Dus ik heb een geweldige buurvrouw!! En.... Een paar dames heb ik hier ontmoet door onze zwangerschappen en nu ruim 6 jaar verder zijn we nog steeds bevriend! We delen lief en leed met elkaar, ook al wonen we verspreid door het land. Ik heb het gevoel dat dit nog jaaaaren zo zal blijven!
Mijn beste maatje is de moeder van mijn oppas kindjes van vroeger. Ze is 20 jaar ouder dan ik ben maar zijn 4 handen op buik. Ik heb haar leren kennen via mijn moeder. Haar kindjes en mijn zusjes zijn van de zelfde leeftijd. Ik ging daar voor het eerst oppassen tien ik 12 was. Ken der nu 21 jaar.
Een paar jaar terug kregen we nieuwe buren. Ze kwamen zich netjes voorstellen... Ik deed de deur open, ze stelden zich meteen voor als nieuwe buren en toen was het: HUH? Jullie?? Waaat? Hadden we ze eerder al ontmoet op een bruiloft van een collega van me. Toen klikte het al best leuk maar elkaar nooit meer gezien ofzo. Totdat ze dus ineens naast ons kwamen wonen. Heel erg balen dat ze al na 2 jr weer gingen verhuizen maar we spreken wel regelmatig nog af met elkaar.
Heel saai, niets bijzonders. 4 beste vriendinnen en 1 beste vriend. #1 is mijn zus #2 is mijn beste vriendin vanaf dat we een jaar of 4 zijn en buiten mochten spelen (woonden 1 straat achter elkaar) onze ouders zijn sindsdien ook hele goede vrienden. #3 is de dochter van mijn vader zijn beste vriend, zijn samen opgegroeid vanaf dat we baby zijn #4 is mijn beste vriendin sinds de 1e klas middelbare school en sindsdien zijn we onafscheidelijk. beste vriend, was mijn 1e echte verliefdheid/vriendje/scharrel op mijn 12e of 13e dat was aan en uit tot mijn 17e. Daarna zijn we eigenlijk altijd aan elkaar blijven plakken ook toen we los van elkaar partners kregen, die kunnen het gelukkig ook goed met elkaar vinden. Na de middelbare school en sinds mijn kinderen naar school zijn nog wel vriendschappen opgebouwd maar geen 1 zo hecht als met deze 5 hierboven. En daar heb ik verder ook geen behoefte aan.
Ik heb een hele fijne vriendin via hier! Zij plaatste een oproepje met de vraag of er jonge moeders waren in haar woonplaats die het leuk zouden vinden contact te zoeken. Ik heb gereageerd, ze bleek 5 km bij mij vandaan te wonen. Inmiddels allebei 2 kinderen en veel contact met elkaar.