Wat is slimmer om als eerste te doen? Volgend jaar willen we of de vloer beton laten storten ( houten vloer met kruipruimte eronder) of het dak isoleren. Bijde is niet tegelijk mogelijk omdat sparen noodzakelijk is voor ons. Beneden moeten we sowieso een nieuwe vloer . Nu is er dus de optie. beton laten storten, tegelvloer. ( deel kan familie zelf maar kosten zullen zo'n 3000 euro zijn misschien zelfs wat meer) 2e optie is dak isoleren (1500 Inc afwerken ( ook veel zelf) vaste trap naar zolder ( 750 euro) ( speƩlkamer voor de kinderen) . Tegelijk beneden nieuw laminaat met eventueel isolatie platen als ondervloer?? Als dit al bestaat. Dan over ongeveer 2,5 jaar alsnog beton storten. Mij verstand zegt 2e optie maar misschien dat iemand er verstand van heeft?
Ik vind optie 2, maar ik heb er verder geen verstand van anders dan dat ik een dreumes heb die vandaag ontzettend veel last van zijn tandjes had en snipverkouden is en al vanaf kwart voor 6 's ochtends geluid produceert in de vorm van: uuuuuhhhh, ik ben zoooo ziek mama!!!! HELP MIJ, red mij... Wheeeeeeeee. Dus ik zou maar al te graag een speelkamer willen voor de kinderen Ik denk dat ik daar de meeste profijt van heb. Doehoeg, gaan jullie maar fijn spelen!
ik zou voor optie 2 kiezen. Warmte stijgt op...dus zul je veel minder kosten krijgen. Meer geld over om sneller de vloer te doen! En je hebt idd isolatie materiaal voor onder laminaat! Wij hadden dikkere platen in ons oude huis, en schuim met zilverfolie erop nog extra...voeten waren nooit koud, maar stoken moesten we wel omdat ons dak niet geisoleerd was, toen dat was gebeurd veeeeeeel minder stoken. enneuh speelkamer! wou dat wij die hadden..pfff deur dicht rommel weg!
Warmte stijgt op en voor het geld heb je meer dingen gedaan. Wat je ook zou kunnen informeren is wat het kost op je kruipruimte vol isolerende bolletjes te laten spuiten. Vast goedkoper en makkelijker dan beton en ook erg isolerend. Misschien kun je het dan wel in 1x aanpakken.
denk simpel wat hebben jullie nu liggen beneden? Als je vloerbedekking of dikke vinyl liggen? En het ziet er nog goed uit dan kun je de laminaat daar gewoon overheen leggen. Wel even de onregelmatigheden weg halen. Dak zou ik zeker isoleren