mama's die zelf kleertjes maken? (naaien,hake ,breien?)

Discussie in 'De lounge' gestart door sweetL, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zoals de titel Zegt, zijn er hier mama's die zelf kleertjes maken?
    Ik ben me aan het orienteren om zelf aan de slag te gaan..haken en breien kan ik (nog) niet daar ga ik me nog verder in verdiepen Want ooooh zoo leuk!

Naaien doe ik dagelijks voor mijn werk, alleen geen kleding dus dat wordt een uitdaging maar heb alles ter beschikking (lockmachine) proff naaimachine, knopen machine etc ) dus dat moet goedkomen

Waar haal jij je inspiratie vandaan?

2. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds een klein jaartje aan het naaien. Middels een blog van iemand die een online naaicursus gaf heb ik de basis een beetje geleerd. Inmiddels al wat leuke dingen gemaakt. Op de site van knippie kun je patronen bestellen/downloaden en aangezien ik voor mijn zoon naai zijn ook de patronen van zonen09 erg leuk en vrij eenvoudig te maken (er zit een vrij uitgebreid stappenplan bij)

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja ik maak ook wel eens wat voor mijn dochtertje. Haken doe ik veel maar dan vooral knuffels en dekens. Heb al vaker wat genaaid voor mijn dochtertje, jumpsuit, broek, rokjes. Ik haal mijn inspiratie van internet en uit tijdschriften.

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    jep, breien en naaien. Simpele dingen van o.a. Zonen09 en uit de Ottobres.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik maak bijna alle kleren voor mijn dochter zelf (voor deze winter ben ik van plan om alleen wat maillots en vesten te kopen). Voor mijn zoon wel eens een longsleeve of een vestje en laatst toevallig een broek, maar voor jongens vind ik het toch minder leuk. Ik kan naaien en haken en ik heb het plan opgepakt mezelf te leren breien ;).
    Inspiratie haal ik echt overal en nergens vandaan (merken kinderkleding die ik leuk vind, op straat, pinterest, etc.).

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.246
    2.364
    113
    Vrouw
    Ik ben vorig jaar begonnen met naaien (nadat ik voor mijn verjaardag een naaimachine kreeg). Ik heb al een aantal jurkjes gemaakt, een broekje, een hoes voor de buggy en een regenkap voor de bakfiets. er zijn heel veel simpele patronen en instructies te vinden als je googlet op 'tutorial baby dress'. Je vindt dan instructies met patronen en stap voor stap instructies voor het naaien (wel in het engels).

Dit was mijn eerste jurkje:

7. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Yep! Ik naai zelf veel kleertjes, boxkleden en knuffels.
    Ik begin steenvast met een patroon uit de knippie of ottobre om vervolgens de draad kwijt te raken en er een eigen draai aan te geven.
    Haha, tja. Ik leer het vast nog wel.....ooit! Maar het resultaat is vaak mooi hoor!

8. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Ik brei altijd. Vooral wintertruien, nu maak ik een wat zomers er vestje met gaatjes. Ik bedenk mijn eigen patronen. Inspiratie haal ik uit internetsites en etalageruiten. Ik brei ook voor mezelf. Lekker warm.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Erg leuk!

En nee, ik kan vrij goed naaien (al zeg ik het zelf) maar ik doe het nooit meer. Zelfs verstellen doe ik niet meer. Ik heb er geen zin meer in :):):)

Breien heb ik nooit gekund, wel driftig geprobeerd, krijg het niet onder de knie, maar gisteren alle wol en breipennen en patronen in een tas gegooid. Mag de tante van mijn man hebben.

10. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik naai vooral veel jurkjes voor mijn dochters. Ik heb veel farbenmix patronen en kijk veel op internet en blogs om inspiratie op te doen.

Als je niet veel ervaring hebt met patronen vind ik de farbenmix patronen wel fijn om mee te werken. Ze hebben een website waar ze een foto handleiding hebben die je kunt bekijken terwijl je bezig bent met je kledingstuk. Heel handig als je niet begrijpt wat er staat.

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Leuk jurkje!!

TS kijk anders eens in het naaitopic onder algemene clubs. Ik naai ook regelmatig voor mn dochters.

12. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh wat super leuk zoveel reacties ineens, toch nog wat mensen die het zelf doen, en wat n leuk jurkje!

Ik ga zoeken naar het topic, Dank voor de tip!

Deel Deze Pagina