Verzekering vergoed operatie niet....

Discussie in 'De lounge' gestart door Krabje, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Tja....

Prinsje is in december besneden. Hij had een te nauwe voorhuid.
    Volgens de uroloog moest hij besneden worden. Een verwijdingsplastiek was geen optie. Dit kregen we te horen in juli 2012 na een aantal weken zalf te hebben gesmeerd.

Uiteindelijk is hij geopereerd op 8 december.
    Alles is goed gegaan en het is ons reuze meegevallen.

Afgelopen donderdag krijg ik ineens een rekening thuis van het zkh. Of ik binnen 2 weken "even" €1266,37 wil betalen :$
    Ik zkh gebald waarom de rekening naar huis gestuurd wordt en niet naar menzis. Ik werd doorverbonden met financiele administratie maar die waren er niet meer. Volgende dag weer gebeld. Toen vertelde die man aan de telefoon dat het was gedaan omdat ze niet wisten hoeveel de verzekering zou vergoeden en wat onze eigen bijdrage zou zijn.

Ik heb daarna de menzis gebeld met deze vraag omdat ik hier geen fijn gevoel bij had.....
    Even later kreeg ik te horen dat deze operatie helemaal niet vergoed word!!! Ook niet uit de aanvullende verzekering.

Oooooh ik ben zo BOOS en verdrietig!! Hele dag met ontzettende hoofdpijn gelopen. Ook de assistente van de uroloog gebeld of hun niet wisten dat deze behandeling niet vergoed zou worden.
    Ze gaf als antwoord dat het toch een medische indicatie was. Ja dus en toch wordt het blijkbaar niet vergoed.
    Ze zou de uroloog vragen om een brief te schrijven dat het echt een besnijding moest zijn en geen plastiek.

Vandaag de brief gekregen maar das gewoon de correspondentie die naar de ha is gegaan...

Ik zit even heel erg met mijn handen in het haar. Wat moet ik nu????
    Lekker net zo rond de tijd dat mijn ontslag rond komt.....

Wie heeft hier ervaring mee? Kan ik hier nog iets aan doen???
    Alvast bedankt.

2. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Wij hebben dit dan niet meegemaakt, maar wel een operatie waarbij zoon besneden werd ivm plasbuis verlengen. Dit werd volledig vergoedt! Waarschijnlijk komt het nog goed, je hebt immers een medische indicatie.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
  4. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen

dat is raar, want mijn vriendin haar zoontje heeft dit ook net gehad ook medisch, en die hoefde niks zelf te betalen, en ze is niet eens extra verzekerd.

5. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Waar is ze verzekerd dan? Wanneer is de operatie geweest? Is het echt een besnijdenis geweest of een variatie erop?

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hmm volgens independer vergoed vgz wel maar tot 600 euro...(en dat is voor 2013 alweer...deze rekening is nog van vorig jaar..heb je geen oude polis voorwaarden voor je verzekering?

7. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Pff als dat echt klopt was je natuurlijk wel overgestapt :(

8. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ik ben niet verzekerd bij VGZ....

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik ben bang dat je verzekering moeilijk gaat doen..als ik even verder zoek op 2012 staat dat enkel medisch na goedkeuring van de verzekering word vergoed...je hebt dit gewoon laten doen zonder je verzekering te bellen...ben bang dat ze heel moeilijk gaan doen.....

Jaja amerikaans he tegenwoordig...eerst bellen voordat je medisch nodige ingrepen laat doen :S

10. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Als ik van te voren had geweten dat het niet vergoed zou worden, dan wel.
    Of we hadden ervoor gekozen om hem nog niet te laten opereren.

11. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Idd, de besnijdenis wordt niet vergoed, maar kan de uroloog het niet anders noemen?
    Mijn vriend heeft het een paar maanden geleden laten doen en in 1ste instantie werd het niet vergoed omdat het opgegeven werd als besnijdenis en plasbuisverwijding (voorhuid was te nauw waardoor zijn plasbuis veels te smal was). Dit kwam bij ons ook als een domper binnen en hebben toen naar de uroloog gebeld. Daarna heeft hij de operatie een andere naam gegeven (maar wel dezelfde handeling) en toen werd het wel ineens vergoed. Weet zo ff niet hoe het nu genoemd is, moet ik ff de papieren op gaan zoeken

Misschien een ideetje om het even met de uroloog te overleggen of dat geen oplossing is?

12. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Teigetje kun ja dat voor me nakijken? Alvast bedankt!

13. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

14. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    ga ff voor je zoeken

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    mijn fout!! las je bericht verkeerd, en die erna hahaha...

Vergoeding van plastische chirurgie

helemaal onderin staat dat besnijdenis niet vergoed word..maar het gaat mij om dit stukje...je zou het zo kunnen spelen.....

De volgende aangeboren misvormingen: lip-, kaak-, en gehemeltespleten, misvormingen van het benig aangezicht, goedaardige woekeringen van bloedvaten, lymfevaten of bindweefsel, geboortevlekken of misvormingen van urineweg- en geslachtsorganen;

Dat hij anders niet normaal kon plassen is bijna een misvroming toch? Als je arts mee wil werken....zou je het kunnen proberen.

16. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Gewoon de nota alsnog indienen en bij afwijzing bezwaar indienen en medische noodzaak benadrukken. Heel vaak zullen ze na flink zeuren alsnog tot vergoeding uit coulance overgaan.

17. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik heb zijn ontslagbrief kunnen vinden en daar staat op dat ze een
    verwijdingsplastiek + meatotomie uit hebben gevoerd.

IS dit bij jullie ook zo benoemd? Ik weet zo niet hoe ze het eerst benoemde (wat dus niet vergoed werd), dan moet ik ff dieper gaan graven ;)

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niks nieuws hoor, in het oude systeem met ziekenfonds en particuliere verzekering moest je altijd voor er geopereerd werd contact opnemen met je verzekeraar (echt niet alleen maar bij besnijdenissen).
    Ziekenhuis had je dit voor de ingreep moeten vertellen, zij horen dit te weten.

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier zin wij ook achter gekomen onze zoon is een ballonplasser maar ze vergoeden niets. Wij kunnen hem dus pas volgend jaar laten helpen

20. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Dit stuit me dus ook tegen de borst dat ze dit niet gedaan hebben.
    En als ze dan aan de telefoon zeggen, we weten niet wat je verzekering vergoed. Dat wisten ze dus wel, anders hadden ze hem dus wel naar menzis gestuurd ipn naar ons...

Deel Deze Pagina