tablet kind goed instellen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 8 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Ik wist ff niet een goede titel te verzinnen dus dan maar zo.
    Dochter heeft een tablet gekocht. Een tabby van intertoys. Nu heb ik er hetzelfde google account opgezet als dat ze had bij haar vorige die ze kapot had laten vallen.

Nu keek ik net erin en ze had hele berg apps gedownload. Ook apps waar in app aankopen inzitten. Zolang ik geen cc ingevuld heb kan dit geen geld kosyen toch? Ons email adres is hersteladres ,niet dat ze via dat een rekening sturen.

Weet iemand ook of je in app aankopen uit kan zetten op android?
    Zag bij een app als subway surfers dat ie wel heel veel machtingen heeft. Heeft een van jullie die app en kan het kwaad. Ze is 8 dus is zelf niet op de hoogte van dit soort dingen. En ik ben nogal paranoide qua dit soort dingen,maak mij altijd zorgen

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kunt het zo instellen dat voor alle aankopen (ook in app) een wachtwoord vereist is. Dan kun je sowieso niets kopen zonder dat wachtwoord. Ik weet even niet meer hoe dat moet helaas. Is iets in google play. Verder zul je idd een koppeling moeten hebben met iets om te betalen, ik dacht dat het tegenwoordig ook via sim/telefoonrekening kon, maar dat heb je natuurlijk niet op de tablet. Rekening via mail sturen doen ze niet... het is direct betalen of niet kopen... :D

Verder zou ik me over die machtigingen niet zo'n zorgen maken, waar ben je bang voor dat kan gebeuren?

3. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Bedankt voor je reactie, net even geprobeerd maar zie in google play nergens iets over pincode. Wel mogelijkheid altijd verifieren ,na 30 min en nooit. Neem aan dat dit het is.
    Gelijk geprobeerd en bij gratis apps hoef ik niks in te vullen doey het gewoon. Is niet heel erg natuurlijk want geen kosten maar zou Het fijn vinden als ze zelf geen spellen kan downloaden. Hou ik er nog beetje controlle over.

Als ik

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Over gratis spellen downloaden kun je natuurlijk ook afspraken maken met je dochter. Met mijn zoon heb ik de afspraak dat hij het altijd moet vragen als hij iets wil downloaden en dat we dat dan samen doen.

Deel Deze Pagina