Hoi allemaal, Wij krijgen binnenkort twee dakkapellen. Wie weet of je zolder dan helemaal leeg moet (zou best lastig zijn haha). Of kun je ook wel dingen afdekken en laten staan? Bedankt alvast!
Denk je wel, we krijgen ze dus aan twee kanten over bijna de hele breedte... Dus dat maakt het schuiven wel lastiger. Ik ga ook proberen zoveel mogelijk weg te halen en in dozen te doen etc, maar er staan ook kastjes en een grote kast. Zou zo fijn zijn als die kunnen blijven staan...
Wij hebben t laatst ook gehad, aan beide kanten. Ik had wat spullen aan de kant geschoven en met zeil afgedekt, maar het stof gaat inderdaad overal tussen zitten. En ze hebben de ruimte ook wel echt nodig om te werken. Succes, ik zag door de bomen het bos niet meer! Maar toen alles helemaal klaar was wel heel blij met het resultaat!
Doen ze beide kanten in 1 dag? Bij ons gaat t ook gebeuren maar ze plaatsen 1 dakkapel per dag. Dus de dingen die we niet van zolder halen, plaatsen we aan de zijde waar ze die dag niet bezig zijn.
Ja, alles in 1 dag. Ok dus toch veel weghalen dan ik ga dan wel proberen om de grote kast te laten staan, maar dan heel goed af te dekken. Daar zitten namelijk alle kleertjes in. Wel veel in dozen gelukkig...
Zolang ze genoeg ruimte hebben om te werken kan je het laten staan. Wij hebben jaren terug verbouwd, leidingen in muren weggewerkt dus heel veel gefreesd, onze kledingkast hebben we laten staan (in het midden van de kamer ) en met plastic folie afgedekt, maar wel zodat we er elke dag bij konden. Dat ging prima, kwam geen stof in de kast.
Wij hebben het 2 jaar terug gehad,maar eerst de ene kant en dag erna de andere kant. ik zou wel zoveel mogelijk weg halen,dat is ook voor de mensen wat fijner werken denk. Anders kan je het bedrijf even bellen en vragen wat de bedoeling is? Bij ons hebben ze zoveel stof achter gelaten,dat lag door t hele huis heen,door ook over de trap te lopen. Wij hebben toen van dat stuucloper op de overlopen en beneden in de gang gelegd zodat ze ook onze vloeren niet zouden beschadigen
Toen wij onze dakkapel hadden laten plaatsen stonde de spullen aan een kant, maar misschien kan het bij jou naar het midden toe. Qua stof en rommel viel het hier wel mee. Dit kwam omdat al het afval in de container ging die boven het dak hing. Als ze dat allemaal door het huis moeten afvoeren, dan kan het wel een zooitje worden. Dan zou ik idd stucloper op de vloer leggen.
Ga ik doen! En stucloper is ook een idee. Even vragen hoe ze het af gaan voeren dus inderdaad... Dank jullie wel!