Iemand hier ervaring mee? Van de zomer gaan we op vakantie naar Wales en Ierland. We moeten dus in totaal 4 keer met de boot. Nu hebben wij op de sites van de verschillende ferry's gekeken en volgens de een mogen we 1.80 hoog zijn en volgens de ander 1.85. Overtochten zijn al geboekt, Stena Line en P&O Ferries. Nu hebben wij een dakkoffer, zodat we alle spullen mee kunnen menen. Nu zitten we dan qua hoogte zo rond de 1.81/1.82. Zouden ze hier echt heel moeilijk over doen en zou dat problemen gaan geven?
Ik weet zeker dat ze er moeilijk over doen.. Ik zou even de orgnisatie bellen en een ruimere plek reserveren.. Ze delen het namelijk in en niet alle plekken zijn hoog genoeg heb ik altijd begrepen..
Weet je toevallig wat de kosten daarvan zijn? P&O is volgens mij geen probleem, want bij hun staat die 1,85. Stena Line geeft 1,80 en daar moeten we ook 3 keer mee. We hadden wel al gemaild met Pharos (waar we geboekt hebben), maar daar nog geen reactie op gehad.
Bij mijn ouders was het nooit een probleem. Die zijn zo vaak met een dakkoffer naar Engeland en Ierland geweest. Ze worden altijd boven gezet of op de plekken van de busjes etc. Maar je kunt voor de zekerheid even bellen. Ik zie echter ook heel vaak dakkoffers op hoge auto's, die combinaties zijn dan zeker hoger dan 1m85. Je reserveert toch geen plek voor de auto op de boot in die zin dat je een vaste plek krijgt? De auto die vooraan staat in de rij gaat ook het eerste de boot op. Wij reserveren de boot altijd (1 auto + 3 of 4-persoonshut) en wij hebben nog nooit een vaste plek voor de auto gekregen. Ook niet op de boot naar Ierland.
wij zijn twee jaar terug met de auto naar wales gegaan met P&O. wij durfden geen dakkoffer mee te nemen door de info op de site. maar tot onze stomme verbazing hadden zoveel auto's een dakkoffer mee!! Ook veel hogere auto's dan de onze! Dus ik zou hem gewoon meenemen!! Zeker als je auto 1.82m gaat zijn incl dakkoffer!
Nee heb geen idee.. Ik werk nu al een tijdje niet meer op het reisburau.. Wat betrf pharos.. Ik zou even langs een anwb winkel gaan en hun voor je laten bellen.. Want pharos laat lang op zich wachten helaas.. In tegenstelling tot de berichten hierboven zou ik het wel aanpassen hoor.. Maar dat ben ik misschien dat ze een keer niet moeilijk doen.. Maar in het hoogseizoen kunnen ze wel erg moeilijk doen.. Zou zonde zijn van de vakantiepret toch. Welke reis ga je maken van pharos?