Dakkoffer ja of nee (volvov50)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Ntje, 11 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    In jullie geval snap ik het wel. Maar ts hoeft alleen maar een buggy en handdoeken extra mee te nemen. Verder dus alleen kleding, speelgoed, toiletspullen en evt wat eten. Daar zit je achterbak toch niet mee vol?

Mijn nicht is afgelopen zomer met haar man, 4 kinderen en hond gaan kamperen. Met een Fiat multipla. Hoe ze het gedaan hebben snap ik nog steeds niet, maar alles paste zonder dakkoffer :eek:. En dan hadden ze ook een tipi tent en kookspullen mee. En alle kinderen hadden 10 boeken mee :roflmao:

Ntje en smax vinden dit leuk.
  2. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Hoef je geen beddengoed mee?

Wij hebben 3 kinderen en een dakkoffer.

Ga je onderweg overnachten zodat je daar ook een aparte tas voor nodig hebt.
    Wil je veel speelgoed meenemen. Eten?

Je kunt alvast eens inpakken en proberen dan weet je het zeker

Ntje vindt dit leuk.
  3. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    #23 nijn37, 12 mei 2018
    Laatst bewerkt: 12 mei 2018
    Tja, wij hebben 2 kinderen, een ruime SUV en inmiddels geen campingbedje of buggy meer en gaan in een stacaravan of apartement, maar hier gaat de dakkoffer echt mee hoor. Ja, ik weet dat ik veel meeneem. Vooral teveel kleding. Maar hoewel ik echt wel een paar keer was in de 3 weken die we weg zijn, zijn dat vooral de handdoeken en ondergoed. Verder was ik zo min mogelijk. Maar we gaan dus wel 3 weken en dit jaar zitten we 2 weken daarvan in Zwitserland en moet ik dus ook rekening houden met minder weer. Maar goed, als ik 3 weken naar een plek ga waar het meer zonzeker is, neem ik ook veel mee :p:oops: Ik ben dan ook vol bewondering voor hoe sommige mensen het redden in een kleinere auto zonder dakkoffer. Nu is het ook wel weer zo dat afgelopen jaar de buggy niet meer mee ging, maar daarvoor in de plaats kwam een behoorlijk grote rubberboot. Omdat we 2 weken aan een meer zaten en het wel erg leuk was om met de kinderen te gaan roeien. En ook dit jaar op beide locaties aan een meer, dus de boot gaat weer mee. Overigens gaat er vaak ook beddengoed mee want ook al zit je in een stacaravan of apartement, dat betekent niet meteen dat dat erbij zit. En wat ze dan soms vragen voor de huur van beddegoed, dat is me meestal echt te gek. En zeker als je ergens verblijft waar het warm is, dan wil ik na een week ook een keer het bed kunnen verschonen. Ooit eens 2 weken met het beddegoed gedaan in zo’n situatie, maar dat wasme toch goor na 2 weken... En de jongste heeft nog wel eens een ongelukje, dus daar moet je ook rekening mee houden.
    Maar hoe dan ook, de dakkoffer die we hebben gekocht toen de 2e er was en we dus niet meer de halve achterbank voor bagage konden gebruiken en er nog meer mee moest, is een van de beste investeringen ooit.

Ntje, Nataly1972 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wij hebben een station (kia ceed) en voor de vakantie naar Nederland (bungalowpark) hebben wij het al gered met kinderwagen, 2 grote koffers, campingbedje, speelgoed, extra schoenen, tas vol boodschappen, kinderstoel (Ikea) . En dan dus 2 kindjes achterin. Maar zonder dakkoffer. En mijn man kon nog door de achteruit kijken (ik kan heel economisch inpakken :)). Wij gaan deze zomer ruimte overhouden denk ik (alleen buggy mee )

Ntje vindt dit leuk.
  5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier wel een station en dakkoffer, maar we hebben 3 kinderen en de kinderwagen ging de laatste twee keer ook mee.
    Maar met 1 kind kan het makkelijk zonder, zelfs met een B-klasse auto.

Ntje vindt dit leuk.
  6. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Naar een stacaravan nemen we nooit een dakkoffer mee. Wanneer we met de vouwwagen gaan wel. Wij hebben een Mazda 6 Station.

Wij namen toen ze kleiner waren de buggy, een loopfiets, campingbed en de matras van het ledikant mee. Krat met eten en een krat met speelgoed. Paste allemaal! Destijds hadden we een opel zafira.
    Kleding doen wij altijd in shopper tassen, bespaart hoop ruimte, die tassen bij de kids onder de stoel en klaar

Ntje vindt dit leuk.
  7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik kreeg geen meldingen helaas dus zag nu pas alle reacties!

Dankjulliewel voor alle ervaringen. Wel nog enige verdeeldheid.

We zijn met 2 kinderen. 1 van dan bijna 5 en 1 van dan net 2.

Speelgoed weet ik eigenlijk niet hoeveel ik mee zal nemen. Denk dat ze beide aan een rugzakje genoeg hebben en heb onderweg een paar cadeautjes. Verder een emmer schepje ed. Voor allebei.

Loopfietsje is wel een goed idee!

Beddengoed hebben we extra voor betaald dus dat is daar allemaal aanwezig net als een campingbedje en een gewoon bedje met valhekje voor de jongste dus kan kiezen.

Mijn zoontje had kma de laatste 2x landal en toen de grote wagen ook meegenomen (achteraf niet eens gebruikt) daarom ook extra ruimte en extra veel eigen eten mee. Maar nu is dat natuurlijk niet meer nodig. Ook hebben we niet echt goede koffers of tassen wat inderdaad wel handig is.

Ik ga er nog is goed naar kijken en over nadenken

8. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik zou echt eens passen. Je hoeft niet die tassen vol te proppen maar wel eens kijken welke je mee wilt nemen en of dat dan past.

Ntje vindt dit leuk.
  9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij nemen onze kleding altijd mee in gewone supermarkttassen ;). Neemt juist veel minder ruimte in dan koffers. Ieder heeft een eigen tas, meer wil ik ook niet meenemen maar dit gaat prima. Een spijkerbroek, joggingbroek en vest en verder shirts met korte/zonder mouwen, ondergoed en sokken.
    En als er gaan kamperen hebben we van die dunne kampeerhanddoeken. Klein opgerold en snel droog.

Ntje vindt dit leuk.
  10. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik gebruik graag shoppers of turkentassen (sorry zo noemen ze die nou eenmaal) Bv deze maar dan niet zo duur. Vaak hebben ze deze tegen de zomer ook bij kruidvat oid. Er zit een rits in aan de bovenkant

https://www.bol.com/nl/p/transport-reistas-xxl/9200000047194754/?Referrer=ADVNLGOO002038-G-56171213728-S-429413249167-9200000047194754&gclid=Cj0KCQjw5-TXBRCHARIsANLixNxfG_01jNok-uPOHkj0qwj0U4Vo4a5RfA6emh0e1w8FFcI-WiENEd4aAujWEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Verder gebruik ik een weekendtas voor de hotelovernachtingen onderweg.

Shoppers laten zich goed in vorm duwen in de kofferbak.

Meestal vult mijn man de gaten op in het dakkoffer met opgerolde handdoeken.

Ntje vindt dit leuk.
  11. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij hadden laatst voor een midweekje de dakkoffer erop en al het gevoel dat we veel te veel meesleepten.
    We hebben een ruime auto (7-zitter) waar 4 kinderen in moeten, een buggy, luiers, kleding, speelgoed & boodschappen.

Ik denk dat we het in jullie geval zonder dakkoffer zouden redden :)

Ntje vindt dit leuk.
  12. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Ik sleep op een weekend Landal altijd vanalles mee, op mn "grote"vakantie niet. Reden? Als ik een lang weekend wegga, vind ik het zonde een uur of wat te besteden aan boodschappen. De tijd vliegt dan toch al, dan besteed ik dat liever aan iets leuks ;P
    Wanneer ik op een lange vakantie ga, neem ik wat makkelijks om te eten mee voor de eerste avond en het ontbijt en doe ik daarna ter plekke boodschappen....dus dat herken ik wel.

Wij zijn een keer gaan kamperen met 1 kind en een 207, geen station.Toen zaten onze kampeerspullen in de dakkoffer en de rest in de auto. Dat paste prima. Dus als jij een station hebt en al je kampeerspullen op de plaats van bestemming op je staan te wachten, zou ik geen dakkoffer meenemen.

Bovendien, een dakkoffer heeft een maximaal laadvermogen (ca. 50kg dacht ik?) en daar zit je sneller aan dan je denkt. dus grote, zware dingen moeten toch al in je auto.

13. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ja Turkentassen zijn echt superhandig!!!
    Wij gebruiken eigenlijk altijd 2 koffers (type handbagage maar dat wat groter).
    Ook wij gaan dit jaar 2 weken naar een huurtent en hebben 2 koffers mee, dat is alles.
    Kinderen hebben hun eigen rugzak en alles wat erin past mag mee, de rest blijft thuis (behalve de voetbal). Deze regel hebben we in het leven geroepen tijdens de eerste vliegreis, maar werkt in de zomervakantie ook erg goed (1x pop nienke meegenomen, die is de hele vakantie de auto niet uitgeweest zeg maar)...
    Verder neem ik wat bad/ zwemhanddoeken mee en moeten een plas emmer kopen want die hebben we niet meer. (handig voor s'nachts).
    Verder nespresso cups en neem altijd wat staafjes ijs mee, bevroren in de koelbox, blijven de broodjes, gehaktballen, kippenpootjes en eieren ook goed koud en ideaal voor op de camping, want staafjes uit franse winkel zijn super vies!
    Verder alleen kruiden, de rest koop ik daar wel.

Onze bbq gaat ook mee, ideaal ding, wordt niet warm aan de buitenkant! Kolen halen we daar.

Dus het antwoord op de vraag, nee dat heb je niet nodig met een Volvo!

Ntje vindt dit leuk.
  14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Wij gingen vorig jaar naar een camping met een huisje en moesten we wel al het beddengoed meenemen en de buggy. Als we een station hadden zouden we geen dakkoffer gekocht hebben. We hadden een fiat panda en dan heb je het wel nodig hahaha.

Verder bedenken wat je echt nodig hebt en bedenken dat ze op vakantie ook winkels hebben. Ook de spullen oprollen helpt bij het makkelijker mee krijgen van je spullen.iedereen krijgt hier zijn eigen tas/koffer en dat beperkt je ook wat meer om niet teveel mee te nemen.

Ntje vindt dit leuk.
  15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij nemen de kinderwagen, 2 loopfietsjes en natuurlijk de rest van alles wat je nodig bent. Hier past de hoedenplank nog gewoon erop.

Redden het makkelijk met 2 kids. Hebben een mpv. Denk dat de kofferbakruimtes beetje vergelijkbaar zijn.

Ntje vindt dit leuk.
  16. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Niet nodig. Hier gaat ie alleen mee als we met de tent kamperen en onze auto is heel stuk kleiner!

Ntje vindt dit leuk.
  17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij redden het met 2 kinderen altijd zonder zo’n stomme dakkoffer. Alleen met de skivakantie gaan de ski’s mee in zo’n skizak op het dak. Verder past het altijd.
    Zomervakantie hebben wel hooguit een derde van de kofferbak vol ( redelijke station ) maar wij hoeven nooit handdoeken en beddengoed mee te nemen. Kamperen doen we niet aan.
    En na heel veel auto vakanties neem ik nooit meer teveel mee.

Ntje vindt dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Hier 3 kinderen en een focus station en dat lukt meer dan prima zonder dakkoffer en dan nemen we ook nog slaapzakken mee en een loopfietsje.
    Gebruiken ook van de boodschappentassen voor kleding en hoedenplank er altijd op zodat je gewoon fatsoenlijk achteruit kunt kijken.

Ntje vindt dit leuk.
  19. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik ben blij met al jullie ervaringen! Ik heb mijn man er nu ook van overtuigd dat we geen dakkoffer. Nodig hebben en dat we het ook wel redden zonder

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij hebben ook een v50 en zijn vorig jaar naar italie geweest en dit jaar weer. Met twee kinderen van 9 en 2.

Geen dakkoffer meegehad. We zaten wel in een huisje en dit jaar gaan we in een huisje op een camping.

We hadden wel alles exact ingepakt incl vishengels en kinderwagen maar veel ruimte heb je niet meer over.

Tis niet echt een station vind ik. Meer een verijdelde hatchback.

Ntje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina