Nee doe ik nooit. Hier zie je ze s`morgens om 8.00 aankomen per auto, rijden in een auto en dan de daklozen krant verkopen, dat kan naar mijn mening niet. Of ze worden per busje gebracht met meerdere mensen, en word er 1 per winkel neergezet. Sorry maar ik weet echt niet wie het echt nodig heeft en wie niet. Vandaar dat ik het echt niet doe.
nee nooit, en die mensen die gaan je recht in je ogen kijken en goeiedag zeggen dan zeg ik ook gewoon goeiedag terug
vaak zien ze er ook niet echt dakloos uit met gstar, nikes en een gouden ketting of 10 om hun nek. en dan vooral niet met de mercedes amg waarin ze om 5 uur wegrijden
Toen ik nog in Utrecht werkte kocht ik op HC weleens een daklozenkrantje. Best leuk om te lezen nog, viel me niet tegen.
of als je doorloopt een nieuw model mobieltje uit de broekzak halen.. tja... vraag me dan ook af hoe kan het
Overigens...hier bij ons in de stad bij het winkelcentrum staat ook wel eens zo'n man krantjes te verkopen, maar die zie ik regelmatig bellen met zijn mobiel . Daar koop ik dus geen krantje van hè...
Ik heb het nog nooit gedaan. Kende iemand die ze verkocht... Nou sinds ik die heb gesproken kan ik mijn geld beter voor mijn gezin gebruiken.
kocht vroeger wel eens een krantje toen ik nog bij de ah werkte. de vrouw die t verkoopte kon ik goed. ze was ook echt wel dakloos. nog lang contact met haar gehouden. zelfs nog naar haar begrafenis geweest. erg triest allemaal hoe zon begrafenis gaat als iemand geen geld had. respect was ver te zoeken. die vrouw werd vaak gepest door andere daklozen. ook was er veel ruzie en fraude ondeeling. als iemand ergens een krantje wil verkopen moeten ze een soort van vergunning hebben. vroeger bij de ah heel vaak mensen zonder vergunning weggestuurd die ook in auto enzo aankwamen. hier bij t winkelcentrum zie ik heel soms een vrouw staan die dan in de school vakanties haar 3 kids bij zich heeft. heel enkele keer koop ik een krantje. maar ik vind t altijd beter om een krantje te kopen dan gewoon geld te geven. met verkoop van krantjes help je de personen meer dan gewoon geld geven.
Ik koop wel af en toe een krantje, maar wij hebben bij ons winkelcentrum nog zo een goede oude drugsverslaafde dakloze die echt niet met zijn autootje wegrijdt om zes uur... Maar die Bulgaren enzo die je vaak ziet koop ik ook niks meer van zeker niet na die uitzending van radar..
Ik doe het nooit. Zeg vaak wel goedendag, maar daar houd het mee op. Ik hoef zo'n krantje niet en krijg de indruk dat de mensen die er staan dat geld ook niet echt nodig hebben. Een aantal jaren terug deed ik het wel in de grote stad. Gaf die mensen wat geld (krantje mochten ze houden) maar die mensen kende ik van de buurt en wist dat zij het wel degelijk slecht hadden. Winkeliers en omwonenden brachten hen ook vaak koffie of een koppie soep. Hier in de buurt zitten ook vaak mensen met gitaren, trekzakken en weet ik wat. Vreselijke herrie en kattengemiauw. Je kan mekaar amper verstaan op de parkeerplaats en zodra je in de buurt komt wordt dat bakje met geld zowat onder je neus gedrukt.. De ene speelt continu "muziek" en de ander staat er een beetje dronken naast. Rijden idd ook weg in een auto waar wij alleen maar van kunnen dromen.
Nee nooit. Wij hebben hier in onze stad trouwens iemand rondlopen die ook zogenaamd de daklozenkrant verkoopt. Het is alleen de metro of de spits.. die zijn toch al gratis... Vol overtuiging gilt ie daklozenkrant te koop hihi! Hij staat elke keer op een andere plek... mafketel.