Hond hernia? (Franse bulldog)

Discussion in 'De lounge' started by Papallona, Jan 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

Apr 9, 2016
    1,029
    247
    63
    Female
    Is iemand hier toevallig bekend mee? Onze Franse bullsog heeft sinds gisteren ineens erg vreemde klachten en ik denk aan een hernia.
    Ze liep ineens niet op haar Linkerachterpootje. Als ik haar laa staan gaat ze direct door haar achterpoten. Net even naar buiten om te plassen en dan staat ze daarna te trillen op haar benen, haar hele lichaam trilt. De reflex van haar pootje is oo niet goed. Ze trekt deze niet weg.
    Morgen ga ik naar de dierenarts maar vroeg me af of iemand dit herkent?

2. demy25

demy25 Actief lid

Oct 25, 2010
    101
    2
    18
    NULL
    NULL
    Lijkt mij de symptomen van een hernia, het rillen komt door de heftige pijn.
    Zou toch vandaag contact opnemen met de dierenarts.
    Dat hij in ieder geval een pijnstiller kan krijgen.

3. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Heken het wel van onze hond. Deze had een hernia en bloeding in zijn beenmerg.

Morgen met spoed naar de dierenarts als zou ik vandaag nog gaan.

4. Roanchie

Roanchie Actief lid

Apr 24, 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Herken het niet, maar in mijn ogen geeft je hond aan dat die pijn heeft. Hoe shit ook ik zou even nu dierenarts bellen. Al is het voor een pijnstilling

5. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    Lijkt er wel op ja. Onze hond heeft het 2x gehad, wilde ook niets meer. Zou zsm naar de dierenarts gaan

6. marleentje231

marleentje231 Actief lid

Jun 4, 2008
    290
    1
    18
    Onze Franse bulldog had vorig jaar december, ook zo verschrikkelijke pijn, hij gilde van de pijn en die van ons had dus een nekhernia, met medicijnen is hij er gelukkig goed vanaf gekomen! En hopelijk blijft het zo

Sterkte met je hond

7. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Onze bulldog (olde english bulldog) heeft ook een hernia gehad en lijkt heel erg op een klachten die jij beschrijft. Ik heb direct de dierenarts gebeld en zij gaf aan direct te moeten komen.

Sterkte met je hond!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Ik zou vandaag nog naar de dierenarts gaan. Onze hond had zulke klachten, daarbij dachten ze ook aan de rug, maar dat bleken haar nieren die het hadden begeven.

9. Papallona

Papallona Fanatiek lid

Apr 9, 2016
    1,029
    247
    63
    Female
    Ze liep net nog een stukje en was weer zo aan het trillen. Na de eerste twee betichten had ik besloten om inderdaad direct te bellen. Kom direct langskomen! Waarschijnlijk is het een lage rughernia. Ze moet (bench) rust houden en heeft pijnstilling gekregen. Echt Heel sneu. Wist eerlijk gezegd niet hoe ernstig her kon zijn. Ben blij dat ik direct gegaan ben!

10. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Wat sneu voor het beestje :(. Bij ons hielpen de pijnstilling gelukkig erg goed. Rust houden was lastig voor onze stuiterbal en ze heeft veel in de bench gelegen. Ze lijkt er nu gelukkig geen last meer van te hebben. Beterschap voor je hond!

11. Papallona

Papallona Fanatiek lid

Apr 9, 2016
    1,029
    247
    63
    Female
    Hier gaat her prima, moet zeggen dat ze sowieso wel van slapen houdt Haha. Ze heeft benchrust nodig maar ze ligt lekker naast me op de bank. Moet zeggen dat ze lekker blijft liggen en nu dan ook nergens last van lijkt te hebben. Vannacht gaat ze in de bank maar als ze hier ook lekker rustig kan liggen doe ik dat net zo lief. We hebben nog een hond (labrador van 11 maand) en zij laat haar gelukkig met rust.

Share This Page